SKLEP
redakcja PPE redakcja PPE 19.02.2019
Anthem – piguła informacji o rozgrywce
680V

Anthem – piguła informacji o rozgrywce

Przedstawiamy Wam szereg informacji i ciekawostek nt. rozgrywki Anthem, nowej produkcji studia BioWare, która trafi do sprzedaży w tym miesiącu.

Poniższe informacje pochodzą nie tylko z udostępnionych uprzednio materiałów, ale także np. z Twittera, na którym twórcy ochoczo odpowiadali na pytania i wątpliwości graczy.

Fort Tarsis

  • Fort Tarsis to prawdopodobnie najważniejsze dla nas miejsce w całej grze. Jest to główny bastion ludzkości na dalekiej, obcej i nieprzyjaznej planecie, gdzie toczy się akcja gry. Pełni on funkcję naszej bazy wypadowej, w której otrzymujemy misje i kontrakty do wykonania (mogą je zlecać różne frakcje funkcjonujące w tutejszym świecie i nie każda będzie przyjaźnie nastawiona), możemy usprawniać uzbrojenie czy zdeponować zdobyty poza murami miasta loot. Fort nazwano na cześć generał Heleny Tarsis, która w przeszłości dowodziła Legionem Świtu, prekursorami Freelancerów (najemników, do których należymy).
  • Podczas pobytu w Tarsis wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby.

System rozwoju

  • W grze zaimplementowano oczywiście elementy RPG, warto jednak zaznaczyć, że doświadczenie zdobywa tylko pilot, a nie javelin, czyli egzopancerz, który zakładamy, gdy opuszczamy Tarsis.
  • Nie leveluje także zdobywamy podczas misji sprzęt. Naszym celem, podobnie jak w serii Diablo, jest więc poszukiwanie lootu oferującego lepsze parametry, dzięki czemu możemy podnieść potencjał bojowy postaci.
  • Wraz z kolejnymi levelami rośnie nie tylko potencjał naszej postaci, ale też odblokowujemy dodatkowe atrakcje, jak nowe stopnie trudności. Co więcej, doświadczenie ma być gromadzone również po wbiciu na najwyższy level, co będzie się wiązać z jakimiś (jeszcze nieujawnionymi) korzyściami.

Javeliny

  • Egzopancerze, które są najważniejszym elementem rozgrywki, nie tylko pomagają w starciach z wszelkiej maści przeciwnikami (mogą to być dzikie bestie zamieszkujące planetę, ale też NPC posiadający javeliny; w tym drugim przypadku starcie jest bardziej wymagające), ale też w eksploracji. Jak widzieliśmy bowiem na materiałach video, są w stanie latać i nurkować, choć towarzyszyć temu będą pewne ograniczenia.
  • Wbrew niektórym pogłoskom na starcie będziemy mieli do dyspozycji cztery rodzaje javelinów, a nie jeden.
  • Każdy rodzaj egzopancerza będzie rozwijał taką samą prędkość maksymalną, ale nieco inaczej będzie się je kontrolowało.
  • Jak wspomniano, tylko pilot gromadzi doświadczenie, ale javeliny da się za to kustomizować/modyfikować. Dotyczy to nie tylko doboru sprzętu, ale też wyglądu (ten będzie można zmieniać bez wpływania na parametry).
  • Twórcy przygotowali wiele rodzajów ekwipunku, który często jest przypisany do konkretnego javelina. Nie dotyczy to jednak broni, bowiem te nie mają takich ograniczeń – możemy z nich korzystać niezależnie od tego, jaki posiadamy w danej chwili egzopancerz.
  • Po zdobyciu sprzętu możemy go wyekwipować. Nie musimy mieć np. wbitego jakiegoś konkretnego levelu. Warto jednak przy tym dodać, że zmiany wyposażenia możemy dokonać dopiero w bazie wypadowej (twórcy przyznali jednak, że będą się przyglądać tej kwestii i nie wykluczają zmian).
  • Wraz z kolejnymi rozszerzeniami w grze będą udostępniane nowe javeliny.

System walki

  • System walki Anthem daje nam możliwość klecenia combosów. Na uwagę w tym kontekście zasługują umiejętności, które combo rozpoczynają i które je kończą. W zależności od tego, jakiego javelina używamy, efekt przy zakończeniu sekwencji ataków będzie inny.
  • Umiejętności w Anthem są przypisane do ekwipunku. Gra pozwala nam np. łączyć właściwości ekwipunku z javeline, co może przynieść różne efekty. Wraz z popremierowymi aktualizacjami mają zostać udostępnione nowe przedmioty, a co z tym idzie – będziemy otrzymywać dostęp do kolejnych umiejętności.
  • Celny atak może przynieść dodatkowy efekt. Dla przykładu atak bazujący na żywiole ognia sprawi, że nieprzyjaciel zacznie płonąć. Im jednak silniejszy przeciwnik, tym trudniej będzie to osiągnąć.
  • W grze będzie dostępny crafting. W trakcie zmagań może się zdarzyć, że znajdziemy plany pozwalające skonstruować nowe przedmioty. Mają one jednak występować stosunkowo rzadko.

Multiplayer

  • W Anthem grać mogą razem maksymalnie cztery osoby jednocześnie. Nie będzie np. rajdów czy innych dodatkowych wyzwań, w których liczba uczestników wzrośnie (funkcje swego rodzaju rajdów będą póki co pełnić fortyfikacje, liniowe lokacje przypominające dungeony). Mimo to fabułę będziemy mogli przejść od początku do końca sami.
  • Podczas wykonywania misji gracze trzymają się razem. Jeśli któryś zbytnio się oddali, zostanie automatycznie teleportowany (nie dotyczy to trybu free play). Zdarzyć się też może, że wzorem MMO natkniemy się na przypadkowych graczy (także dotyczy to tylko free play).
  • Loot, jaki otrzymujemy w multi, zależy od naszego poziomu doświadczenia, a nie od poziomu doświadczenia hosta.
  • Poziom trudności zależeć będzie od tego, ile osób znajdzie się w drużynie. Jeśli będzie ich więcej, przeciwnicy staną się bardziej wymagający.
  • W grze nie będzie dostępnego trybu PvP (rywalizacja między graczami), przynajmniej nie na początku.
  • W przypadku nagłej sytuacji, np. chwilowych problemów z internetem, będziemy mogli powrócić do kontynuowania misji z innymi, jeśli uczynimy to w miarę szybko.

Poziom trudności

  • Jak wspomnieliśmy, w grze będziemy mieć kilka poziomów trudności do wyboru, ale wraz z postępami odblokować możemy kolejne.
  • Zmiana poziomu trudności wpływa nie tylko na wytrzymałość przeciwnika i zadawane przez niego (większe) obrażenia, ale też na jego zachowanie. Co więcej, na wyższych stopniach trudności łatwiej trafić na legendarne przedmioty.
  • Przejście gry otwiera przed nami dostęp do dodatkowych, znacznie bardziej wymagających zadań.

Inne

  • Twórcy udostępnili opcję umożliwiającą zmianę wielkości czcionki.
  • BioWare nie wyklucza, że będziemy mogli przenieść naszą postać między platformami (cross-save), ale taka opcja na pewno nie pojawi się na premierę.
  • W Anthem będziemy mogli posiadać wiele kont i postaci. Pozwoli nam to np. powtarzać zaliczone już misje ze znajomymi, którzy dopiero zaczynają zabawę.
  • Twórcy zarzekają się, że w grze nie będzie lootboksów – ani teraz, ani później.

Tagi: Anthem BioWare Electronic Arts

Miesięcznik PSX Extreme