10 najlepiej sprzedających się gier z PlayStation

10 najlepiej sprzedających się gier z PlayStation

Bartosz Dawidowski | 23.09.2018, 23:34

PlayStation Classic jest obecnie na ustach większości graczy pamiętających lata 90. Nie dziwota - Szarak w tym czasie był czymś fenomenalnym, prawdziwą rewolucją na polskim rynku gier, posiadającym bardzo ograniczony kontakt z konsolami.

Nie licząc Mega Drive'a i Pegasusa większość Polaków miała minimalny kontakt z konsolami aż do lat 90. Sprzęt do grania spopularyzowała dopiero premiera PlayStation, choć i tak przez prawie dekadę ortodoksyjni pecetowcy twierdzili, że to tylko ciekawostka i... strata pieniędzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szarak sprzedał się na całym świecie w imponującym nakładzie ok. 102 mln sztuk, utrzymując się na rynku od 1994 do... 2006 roku (co samo w sobie jest niezwykłym wynikiem). Na konsoli nie brakowało wielu bestsellerów. Zwycięzcę tego rankingu zakupił nawet co... dziesiąty posiadacz PlayStation!
 


10. Metal Gear Solid - 6 milionów sztuk

Najjaśniejszy moment marki Metal Gear? Wielu fanów odpowie, że to MGS z PSOne. Fantastyczna gra stealth, która była absolutnym must-havem dla każdego myślącego posiadacza PlayStation.

 

 

9. Tomb Raider 2 - 6,8 milionów sztuk

Druga przygoda Lary Croft zdecydowanie nie była tak rewolucyjna, jak jej pierwsza wyprawa, ale i tak ostro namieszała na rynku wydawniczym, sprzedając się w nakładzie prawie 7 milionów kopii.

 


8. Crash Bandicoot - 6,82 milionów sztuk

Ikona PlayStation i jej wzorcowa maskotka. Nie trzeba nic więcej pisać! W 1996 roku gra wywoływała opad szczęki swoim bardzo wysokim poziomem graficznym.

 

 

7. Final Fantasy VIII - 7 milionów sztuk

Do dzisiaj nie ustają dyskusje fanów nad wartością Final Fantasy VIII. Z jednym nie da się jednak dyskutować - ten roleplay sprzedał się znakomicie. Lepiej nawet niż takie ikony PlayStation jak Crash Bandicoot. Nie da się ukryć, że "ósemka" jechała na fali popularności Final Fantasy VII, bo tytuł z pewnością nie był już tak dopracowany (w szczególności pod względem mechaniki i balansu rozgrywki), jak siódma odsłona marki.

 

 

6. Tomb Raider - 7,1 milionów sztuk

Tytuł Core Design zadziwił wszystkich środowiskiem 3D o niezwykłym poziomie skomplikowania i bogactwa graficznego. W 1996 r. to była prawdziwa bomba, co odbiło się też na wynikach sprzedaży.

 

 

5. Harry Potter and the Philosopher's Stone - 8 milionów sztuk

Potteromania z okolic 2000-2001 roku zrobiła w tym przypadku swoje. O takiej popularności gry nie marzyło chyba nawet samo EA, czyli wydawca Harry Potter and the Philosopher's Stone. Pomimo raczej przeciętnych ocen w recenzjach tytuł rozchodził się jak ciepłe bułeczki.

 


4. Tekken 3 - 8,3 milionów sztuk

Najjaśniejszy moment marki Tekken, który docenili nie tylko najbardziej hardkorowi fani bijatyk, ale praktycznie wszyscy gracze. Stąd oszałamiająca sprzedaż, na poziomie ponad 8 milionów kopii. Tekken 3 był fenomenem potwierdzającym jak wielką potęgą były dawniej bijatyki (dzisiaj na miejsce tego gatunku wskoczyły strzelaniny FPP, bo mordoklepki sprzedają się wyraźnie słabiej)

 

 

3. Gran Turismo 2 - 9,8 milionów sztuk

Kolejny system-seller. Gran Turismo 2 było jeszcze lepsze od wyścigów z 1997 roku, zapewniając rozbudowany system kupowania samochodów i jeszcze lepsze sterowanie. Do dziś tytuł robi wrażenie swoim sterowaniem i fizyką.

 

 

2. Final Fantasy VII - 9,8 milionów sztuk

Gra, która była katalizatorem dla jRPG-owej szajby w Europie i USA. Niesamowicie dopracowana historia, zapewniająca ponad 70 godzin zabawy, z licznymi minigierkami a nawet z dwoma opcjonalnymi postaciami. Dziś już takich jRPG-ów się nie robi.

 


1. Gran Turismo - 10,85 milionów sztuk

Tutaj chyba nikt nie będzie miał wątpliwości, czemu te wyścigi były tak popularne. Po pierwsze - to była rewolucja w rzeczonym gatunku. Nie tylko jeśli chodzi o konsole, ale również pecety. Nigdy wcześniej nie jeździliśmy w tak realistycznych warunkach. A po drugie - Gran Turismo było dołączane w zestawach do konsol PlayStation. Stąd tak oszałamiający wynik sprzedaży (prawie 11 milionów sprzedanych kopii). 

Bartosz Dawidowski Strona autora
Dla PPE pisze nieprzerwanie od momentu założenia portalu w 2010 roku. Przygodę z interaktywną rozrywką zaczynał od gier na kasetach magnetofonowych, by później zapałać miłością do Amigi i PlayStation. Wciąż tęskni za złotą erą najlepszych japońskich RPG-ów z lat 90. Fan strategii, gier oferujących symulacyjne elementy i bogatą immersję. Miłośnik lotnictwa w każdej postaci.
cropper