Marvel's Spider-Man. Wszystko, co możemy robić w grze

Marvel's Spider-Man. Wszystko, co możemy robić w grze

Rozbo | 09.09.2018, 17:52

Nowy Jork to nie miejsce w którym można się nudzić, i nasz superbohaterski Spider-Man doskonale sobie zdaje z tego sprawę. Ratuje mieszkańców i walczy z oprychami, w miedzy czasie szukając nowych ciekawych rzeczy w mieście. Poniżej możecie przeczytać, co robić razem z Człowiekiem Pająkiem w grze Insomniac. 

Marve;'s Spider-Man oferuje w pełni otwarty obszar Manhattanu do eksploracji, dzięki czemu znajdziemy wiele aktywności do zrobienia pomiędzy misjami fabularnymi. Ich wypełnianie nagradzane jest nie tylko dodatkowymi punktami doświadczenia, ale i specjalnymi żetonami pogrupowanymi na różne kategorie. Za ich pomocą stworzymy nowe kostiumy, ulepszenia do nich, bądź nowe gadżety do walki z przestępcami. Oto, co nas czeka w trakcie gry:

Dalsza część tekstu pod wideo

1. Policyjne wieże nasłuchowe

Grę startujemy z zasłoniętą mapą. Możemy dotrzeć w każdy jej punkt, jednak nie łatwo będzie wyszukiwać ciekawe punkty i zadania. Aby odkryć fragment mapy (która dzieli się na 9 dzielnic) musimy dotrzeć do specjalnej wieży nasłuchowej zamontowanej przez policję w jakimś wysokim punkcie, następnie zsynchronizować jej sygnał z podręcznym odbiornikiem. Rozbimy to manewrując dwiema gałkami u dopasowując kształt fali radiowych, do fal płynących z wieży. Wówczas odkrywa się nie tylko mapa, ale zaznaczane są punkty symbolizujące różne aktywności.

2. Przestępstwa

Jedną z aktywności, której akurat wieże nie zaznaczają, są drobne przestępstwa. Trzeba bowiem nasłuchiwać komunikatów radiowych policji (usłyszymy je, jeśli w danym regionie odblokujemy wieżę nasłuchową). Chwilę po tym pojawi się na mini-mapie wskaźnik pokazujące miejsce zdarzenia. Może to być m.in napad, ucieczka samochodem, ratunek cywili w wypadku drogowym - generalnie podzielone są one na 4 grupy; przestępstwa bandytów, przestępstwa więźniów, przestępstwa Demonów i przestępstwa Sable. Zazwyczaj udanie się na miejsce i pokonanie grupy oprychów lub uratowanie ludzi kończy się nagrodą w postaci żetonu przestępstwa.

3. Bazy wrogów

To typowe odpowiedniki obozów znanych choćby z serii Far Cry. Jeśli dotrzemy do którejś z nich, musimy oczyścić teren ze wszystkich bandziorów. Jak to zrobimy, zależy tylko od nas. Możemy to zrobić po cichu eliminując zbira za zbirem, albo w otwartej bitce ze znacznie większą ich ilością. Za zaliczenie takich baz otrzymujemy żetony baz

4. Zadania w laboratorium

W laboratorium, w którym pracuje Peter, mamy dostęp do dwóch rodzajów mini-gier. Pierwsza z nich to Regulacja mocy. Należy w niej połączyć dany obwód korzystając z szeregu łączników, w niektórych przypadkach regulując również moc przepływającą przez obwód. Druga zabawa to Badanie nieznanych substancji, które polega po prostu na dopasowaniu dostępnych z lewej strony fragmentów do wzoru ukazanego u góry. Za kończenie kolejnych poziomów obu rodzajów zadań nagradzani jesteśmy punktami doświadczenia, a co jakiś czas żetonami badań

5. Szukanie plecaków

Gdy dopiero rozpoczynał swoją karierę superbohatera, Peter po ukrywał w całym mieście plecaki ze swoimi szpargałami. Są zlokalizowane w różnych miejscach. Jeśli do nich dotrzemy, znajdziemy tam przedmiot z przeszłości naszego bohatera, o którym Pająk opowie parę słów. Oprócz tego zostaniemy nagrodzeni żetonem plecaka.

6. Kultowe miejsca

Być w Nowym Jorku i nie odwiedzić najbardziej kultowych miejsc tego miasta? Niemożliwe! Pająk też ma duszę turysty, mimo iż w tym miejscu się wychował, dlatego w wybranych miejscach (np. Empire State Building), będzie mógł wykonać zdjęcia. Przy takiej lokalizacji trzeba nacisnąć górną strzałkę na kontrolerze i zrobić odpowiednie ujęcie obiektu. Zostaniemy wówczas nagrodzeni żetonem kultowych miejsc.

7. Łapanie gołębii

Czym byłby superbohater, gdyby nie potrafił łapać ptaków? Człowiek Pająk może to rozbić po dotarciu do misji pobocznej "Pomoc Howardowi". Na mapie zostaną zaznaczone wówczas miejsca, gdzie kryją się jego zaginione gołębie. Jeśli się do nich zbliżymy, zaczną uciekać. Trzeba za nimi podążyć i w odpowiednim momencie nacisnąć L1+R1, żeby je złapać. Dostajemy za nie żetony badań.

8. Zagadki Black Cat

Felicia Hardy nie byłaby sobą, gdyby nie pofiglowała sobie trochę z Peterem. Poukrywała więc w mieście 12 kocich zabawek. Znajdziesz je, docierając do miejsca w którym jest luneta. Gdy z niej skorzystasz, rozglądaj się za grafitti przedstawiającymi Black Cat. W ich okolicy kryje się zabawka, którą zresztą łatwo dojrzeć dzięki charakterystycznym "błyskom". Za znalezienie wszystkich przedmiotów, będziemy mogli odnaleźć kryjówkę Black Cat i zdobyć specjalny, Czarny Kostium.

9. Wyzwania Taskmastera

Taskmaster postanowił wystawić zdolności Spider-Mana na próbę. Na terenie miasta znajdziesz szereg jego wyzwań podzielonych na 4 różne kategorie (bombowa, walki, skradania i podążanie za dronem). Ich ukończenie jest premiowane punktami. Od naszego wyniku zależeć będzie ile żetonów wyzwań dostaniemy (od 1 do 3). Żeby wszystko tu wymaksować, trzeba się jednak naprawdę napocić, a niektóre wyzwania będą wymagały treningu i powtarzania.

10. Pojedyncze mini-gry

To jeszcze nie wszystko, bowiem gra ustawicznie będzie nas częstowała różnymi ciekawymi mini-grami. W trakcie misji "Nie dotykaj eksponatów" będziemy musieli w skórze Mary Jane tak ustawić posąg, by otworzyć sobie przejście, w misji "Ukryte zamiary" Peter będzie musiał rozwiązać łamigłówkę związaną z mechanizmem na ścianie, by dostać się do ukrytego pomieszczenia w gabinecie Martina Li. W misji "Ten, który uciekł" MJ będzie musiała za Waszą pomocą rozbroić bombę, zaś we "Wstąp w moje progi..." w siedzibie Oscorpu nasza bohaterka za pomocą specjalnego urządzenia będzie musiała ustalić miejsce pobytu Oddechu Diabła.

cropper