For Honor. Zapowiedź

For Honor. Zapowiedź

Wojciech Gruszczyk | 12.02.2017, 23:30

Właśnie trwa otwarta beta For Honor, więc jest to idealny moment na przedstawienie wszystkich informacji o produkcji Ubisoftu. Gra zadebiutuje już na początku przyszłego tygodnia, a ta zapowiedź pozwoli Wam poznać ciekawostki na temat pozycji. Zapraszamy!

Data premiery

Dalsza część tekstu pod wideo

For Honor debiutuje jednocześnie na całym świecie. Ubisoft zdecydował się opublikować grę na wszystkich kontynentach 14 lutego i jednocześnie premiera odbędzie się na PlayStation 4, Xboksach One i komputerach osobistych.

Cena, Deluxe Edition, Gold Edition i edycja kolekcjonerska

Ubisoft ponownie zaoferował graczom cztery wydania produkcji, które możemy nabyć w różnych cenach. Standardowe pudełko zostało wycenione na 189-199 zł (PC) lub 228-259 zł (PlayStation 4 i Xbox One).

Zainteresowani mogą również nabyć Deluxe Edition (289 zł na PlayStation 4 i Xbox One), które zawiera:

  • Gra For Honor
  • Ścieżka dźwiękowa z gry
  • Ekskluzywne litografie
  • DLC: dodatkowy cios wykańczający
  • DLC: 3 ornamenty na hełm
  • DLC: premiera do punktów doświadczenia
  • DLC: ekskluzywny emblemat

Dodatkowo w sklepach pojawił się Gold Edition (289 zł na PC, 329 zł na PlayStation 4 i Xbox One), które zawiera:

  • Gra For Honor
  • Season Pass
  • DLC: dodatkowy cios wykańczający
  • DLC: 3 ornamenty na hełm
  • DLC: premiera do punktów doświadczenia
  • DLC: ekskluzywny emblemat

Francuzi przygotowali również Edycję Kolekcjonerską (557 zł na PC, 600 zł na PlayStation 4, Xbox One i PC), która zawiera:

  • For Honor w Golden Edition
  • Kolekcjonerskie pudełko
  • 3 hełmy w skali 1/3 z metalu
  • Ekskluzywna litografia
  • Soundtrack na płycie
  • Season Pass

Zamawiając tytuł przed premierą gracze otrzymają dodatkowo 3 ekskluzywne stroje dla bohaterów.

Lokalizacja

For Honor będzie dostępny z polskimi napisami.

Proces powstawania

For Honor jest przygotowany przez Ubisoft Montreal, jednak za wersję na komputery osobiste odpowiada Blue Byte (ekipa znana z między innymi serii The Settlers). Gra została ujawniona oficjalnie na E3 2015, jednak pierwsze plotki o powstawaniu pozycji pojawiły się już na początku 2015 roku – według przecieków Francuzi postanowili stworzyć swoją wersję Dark Souls. Jak się później okazało, deweloperzy choć postawili na wymagającą walkę, to jednak skupili się na innej skali pojedynków.

Frakcja i bohaterowie

W For Honor występują trzy frakcje i każda walczy o dominacje na regionie Ashfeld. To miejsce aktualnie należy do Rycerzy, którzy po krwawym zwycięstwie, uczynili ziemię swoim domem. W dniu premiery Ubisoft pozwoli graczom wcielić się w czterech przedstawicieli każdej rasy. Tak prezentują się szczegóły:

Rycerze

Rycerze zostali wysłani w nowy region przez Żelazny Legion i po wielu wyjątkowych zwycięstwach, zostali panami Ashfeld. To nie jest przypadek, że dzielni wojownicy postanowili podbić tę ziemię, ponieważ wierzą, że w tym miejscu niegdyś dowodziło Wielkie Imperium – poprzednicy Żelaznego Legionu. Przez wiele lat Rycerze nie musieli martwić się o byt i cieszyli się błogą egzystencją bez większej organizacji. Jednak ostatnie wydarzenia i ataki sprawiły, że Apollyon postanowił zjednoczyć braci i często nawet siłą podporządkował sobie współtowarzyszy broni. Aktualnie Rycerze odpychają siły Wikingów oraz Samurajów, ale wielka wojna dopiero nadciąga.

Postacie:

  • Strażnicy - to wszechstronni rycerze, którzy na pole bitwy ruszają ze swoimi budzącymi szacunek długimi mieczami. W swoim stylu walki uwzględniają w równej mierze obronę, jak i atak, dzięki czemu łatwo się nimi gra. Stanowią świetny wybór dla nowych graczy, ponieważ dysponują szeroką paletą podstawowych umiejętności.
  • Poziom trudności: niski
  • Elastyczny styl walki
  • Nieskomplikowana strategia

  • Pogromcy - to potężnie opancerzeni wojownicy uzbrojeni w ogromne kiścienie. Wytrącają przeciwników z równowagi i pokonują ich za pomocą rozmaitych umiejętności obronnych oraz mogących trwać w nieskończoność ataków.
  • Poziom trudności: średni
  • Defensywny styl walki
  • Tryb obronny z automatycznym blokowaniem

  • Rozjemcy - są szybcy, zwinni i śmiercionośni. Wykorzystują sztylety do wywoływania u wrogów krwotoków, a ograniczony zasięg rekompensują sobie wysoką mobilnością pozwalającą na kontrataki i szybkie ucieczki.
  • Poziom trudności: średni
  • Styl walki oparty na kontratakach
  • Niewielki zasięg, wielka mobilność

  • Egzekutorzy to połączenie ciężkiego z awanturniczym bohaterem. Mocny i zarazem skuteczny w grze z kontrataku.
  • Poziom trudności: trudny
  • Doskonały w kontratakach
  • Dobry w blokowaniu rywali

Wikingowie

Wikingowie nie poradzili sobie w wielkiej wojnie z rycerzami i najpotężniejsi mężowie musieli uciekać ze swoich rodzinnych stron – teraz powracają u chcą wyrównać warunki. Ich najważniejszą misją jest odzyskanie starożytnej siedziby na północy: Valkenheimu. Setki klanów Wikingów postanowiło zjednoczyć siły i wspólnie odebrać królestwo, jednak nie jest wielkim sekretem, że dowódcy poszczególnych formacji wciąż ze sobą rywalizują i z tego powodu z łatwością można wyczuć napiętą atmosferę wśród władców mórz.

Postacie:

  • Drengrowie - to typowi wojownicy Wikingów. Krążą po polach bitwy z dużymi toporami duńskimi, wyprowadzając ogłuszające ciosy i zadając ogromne obrażenia.
  • Poziom trudności: niski
  • Styl walki oparty o unieruchomienie wroga
  • Ciosy zadające potężne obrażenia

  • Dróttinnowie - Powolni oraz silni, uderzają mocno i sami są w stanie przyjąć wiele ciosów. Ataki dróttinnów mają ograniczony zasięg, lecz posiadają właściwości obronne, dzięki czemu wojownicy ci mogą polegać na kontratakach i nie mają problemu z wymianą ciosów.
  • Poziom trudności: średni
  • Styl walki oparty o kontrataki
  • Krótki zasięg

  • Berserkowie - to przerażające wikińskie maszyny śmierci. Łączą oni swoje umiejętności ofensywne w zestawy ataków, a ich mogące ciągnąć się bez końca serie ciosów można rozpocząć na rozmaite sposoby.
  • Poziom trudności: wysoki
  • Agresywny styl walki
  • Szybkie ataki o małym zasięgu

  • Walkiria – jest wszechstronną wojowniczką. To bardzo elastyczna bohaterka i bardzo dobra w wybijaniu przeciwnika z równowagi.
  • Poziom trudności: średni
  • Trzyma wrogów na dystans
  • Złożone kombinacje ataków

Samuraje

Samurajów los nie oszczędzał. Wciąż krążą w świecie legendy o wybitnym cesarzu i utraconej przez morze i ogień ojczyźnie, jednak nikt tak naprawdę nie wie, co tak wydarzyło się w ich rodzinnych stronach.  Teraz powracają, jednak ciągłe nękania ze strony Rycerzy sprawiają, że Samurajowie nie mogą w pełni rozkwitnąć. Ostatnie dziesięciolecia spędzili aklimatyzując się na bagnistych wzgórzach nazwanych Myre – to właśnie w tym miejscu szkolą swoje umiejętności, bo choć oponenci mają przewagę liczebną, to jednak wielkie zdolności Samurajów pozwala im rywalizować z przeciwnikami.

Postacie:

  • Kensei - to wszechstronni samuraje uzbrojeni w no-dachi. Są powolniejsi od innych jednostek, mają jednak większy zasięg w zwarciu. Posiadają ciekawe umiejętności obronne i wyprowadzają niszczycielskie ataki.
  • Poziom trudności: średni
  • Elastyczny styl walki
  • Duży zasięg w zwarciu

  • Shugoki - są kolosami skupiającymi się na niszczących uderzeniach. Wysoki poziom zdrowia oraz pasywna postawa nieprzerywalności zapewniają im możliwość przyjęcia większej liczby ciosów oraz swobodę ataków. Dzięki swoim potężnym kanabo doskonale radzą sobie z grupami przeciwników, lecz poruszają się i atakują bardzo wolno.
  • Poziom trudności: niski
  • Styl walki oparty o unieszkodliwienie
  • Silne ciosy

  • Orochi - to bardzo zwinni samuraje walczący kataną. Dysponują oni solidną mieszanką zdolności ofensywnych i kontrataków, wymagają jednak sporych umiejętności i wyczucia czasu od gracza, który zechce przejść nimi do defensywy.
  • Poziom trudności: wysoki
  • Skrytobójczy styl walki
  • Technika kontrataku

  • Nobushi - to ciekawa bohaterka trzymająca dystans od przeciwnika i jednocześnie zadająca mu irytujące ataki.
  • Poziom trudności: trudny
  • Dobra kontrola stref
  • Najdłuższy atak

Wojny Frakcji

Ubisoft zdecydował się przygotować wielką multiplatformową rozgrywkę. Na początku zabawy każdy zawodnik wybiera frakcje, dla której chce zdobywać punkty (Rycerze, Samuraje, Wikingowie), a następnie wszystkie uczynki są nagradzane punktami. Zdobyte zasoby można przeznaczać na Wojny Frakcji – gracze decydują o starciach w regionach i mogą dzięki temu zdobywać specjalne przedmioty dla wojowników.

Kampania

W For Honor pojawi się pełnoprawna kampania, którą można ukończyć w pojedynkę lub we współpracy z drugim gracze. Deweloperzy postanowili przedstawić opowieść przed wybuchem wielkiego konfliktu Rycerzy, Samurajów oraz Wikingów. Podczas przygody zainteresowani wcielą się w przedstawiciela każdej z frakcji i przeżyją najistotniejsze wydarzenia prowadzące do wybuchu wojny. W trakcie kampanii nie zabraknie ważnych wydarzeń – szturmowania zamków, czy też pokonywania potężnych bossów.

W historii poznamy losy:

  • Orochiego – błyskotliwy skrytobójca prowadził dostatnie życie, ale przez swój zbyt długi język został aresztowany. Na szczęście ma wielu sprzymierzeńców, którzy postanowili mu pomóc i w efektowny sposób wyprowadzić go z więzienia.
  • Drengera – ten wielki i potężny wiking nie może już patrzeć na rozlew krwi wśród swoich braci, więc postanawia za wszelką cenę doprowadzić do pokoju. Jego celem jest zjednoczenie klanów i pokazanie im prawdziwych wrogów.
  • Strażnika – jeden z najzdolniejszych rycerzy młodego pokolenia z Żelaznego Legionu. Nie tylko charakteryzuje go szlachetność i odwaga, ale ma również zadatki na prawdziwego bohatera. Po wielu bezcelowych bitwach, Strażnik postanowił poszukać prawdziwego celu życia i trafił do Ashfeld, gdzie spotkał Legion Czarnego Kamienia.

Tryby sieciowe

W dniu premiery gra otrzyma pięć trybów, ale kolejne pojawią się w produkcji w ramach bezpłatnych aktualizacji:

  • Dominacja – zmagania 4 vs. 4, podczas których należy przejmować punkty, rywalizować z armią prowadzoną przez sztuczną inteligencję oraz opanowywać kolejne obszary. Gdy drużyna uzyska 1000 punktów, musi wybić przeciwników (w tym momencie zostają wyłączone respawny).
  • Pojedynek – rywalizacja 1 vs. 1 do trzech zwycięstw. Brak odrodzeń.
  • Potyczka – pojedynki 2 vs. 2 do trzech zwycięstw. Za każdym razem bohaterowie pojawiają się w innej części mapy, areny są pełne pułapek, a autorzy wyłączyli respawny.
  • Eliminacja –  walka 4 vs. 4 do trzech zwycięstw. Twórcy nie zezwalają na odrodzenia, więc od początku zespoły muszą bardzo rozważnie atakować oraz bronić każdego członka formacji.
  • Bitwa – wielkie bitwy, podczas których należy zabijać wrogich bohaterów.  

Season Pass i DLC

For Honor to druga produkcja z katalogu Ubisoftu, która prezentuje nowy styl rozwoju – pierwsza to Rainbow Six: Siege. Twórcy postanowili zaoferować pełnoprawny Season Pass, który zawiera:

  • 6 nowych bohaterów (każdy prezentuje unikalny styl walki)
  • 6 elitarnych strojów dla nowych bohaterów
  • Ekskluzywna emotka dla wszystkich bohaterów
  • 3 ekskluzywne skrzynie ze sprzętem
  • 30-dniowy status Championa (zwiększa XP dla Ciebie oraz Twoich znajomych)

Cała dodatkowa zawartość (bohaterowie i bronie) będzie również dostępna dla graczy bez Przepustki Sezonowej, ale klienci Season Passa otrzymają całą zawartość wcześniej. Po wyznaczonym terminie zawodnicy będą mogli nabyć elementy za prawdziwą lub wirtualną (zdobywaną w grze) gotówkę. Wszystkie tryby oraz mapy będą dostępne w grze za darmo.

Pierwszy rok dodatkowej zawartości został podzielony na trzy sezony – w każdym trafi do gry dwójka bohaterów oraz jedna mapa. Jednocześnie studio będzie rozwijać pozycję przez kolejne rozszerzenia.  

Źródło: własne
Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper