SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 15.05.2016
Deus Ex: Rozłam Ludzkości - zapowiedź gry
2353V

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - zapowiedź gry

Adam Jensen spóźnił się na samolot i nie wylądował w naszych konsolach 23 lutego. Na nową opowieść znanego, zmodyfikowanego bohatera musimy jeszcze zaczekać, ale z każdą kolejną informacją mamy pewność, że Eidos Montreal szykuje dla nas ogromne dzieło. Postanowiliśmy przygotować naszych czytelników na te futurystyczne ekscesy i zapowiedzieć Deus Ex: Rozłam Ludzkości.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości
  • Platformy:  PS4   XONE   PC 
  • Data premiery - Polska: 23.08.2016
  • Napisy
  • od lat 18 wulgarny język przemoc

To nie jest przypadek, że już teraz zapowiadamy Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Akurat w tym przypadku twórcy dość otwarcie prezentowali wcześniej bardzo szczegółowe informacje o grze, a jednocześnie zobaczyliśmy sporo materiałów ukazujących tytuł. Każda wiadomość i każdy film potwierdza, że akurat na Jensena warto czekać. Eidos Montreal ma pomysł na to uniwersum i sympatycy serii mogą przygotowywać się na bardzo mocną produkcję.

Spis treści

  1. Na dobry początek… Nietypowa zapowiedź
  2. Historia… Kontynuujemy bunt
  3. Tło… Czarny chmury nad ulepszonymi
  4. Bohater… Mocniej, lepiej, czyli Adam
  5. Pudełko… Kontrowersyjna kolekcjonerka
  6. Czas mija… To już 16 lat
  7. Oglądaj… Rozgrywka, zwiastuny, płacz

 

Na dobry początek… Nietypowa zapowiedź

3 kwietnia 2015 roku Square Enix opublikowało grafikę przedstawiającą fotel i zaprosiło graczy na „interaktywną zapowiedź”. Dość niespodziewanie 6 kwietnia zobaczyliśmy na Twitchu więzionego mężczyznę. Facet przez kilka dni znajdował się w jednym pokoju, gadał do kamer i w taki nietypowy sposób została zaprezentowana nowa odsłona serii Deus Ex. Sytuacja była o tyle komiczna, że w zasadzie wszyscy wyczekiwali na ten tytuł od dawna i w Sieci pojawiały się systematycznie informacje o nowej pozycji Eidos Montreal… Choć trzeba przyznać, że realizacja prezentowała się naprawdę nieźle.

Historia… Kontynuujemy bunt

Wydarzenia z produkcji zostały umiejscowione w 2029 roku, czyli 2 lata po wydarzeniach z Buntu Ludźkości, a jednocześnie 23 lata przed pierwszą częścią serii Deus Ex. Bohaterem ponownie będzie Adam Jensen, który jako 36 letni specjalista pracuje w Task Force 29, czyli organizacji zwalczającej terroryzm. Jak się jednak szybko okaże, protagonista ma spory problem z pracodawcą i jednocześnie pomaga Juggernaut Collective, czyli grupie hakerów, którzy zamierzają walczyć z korupcją. Podczas poznawania kolejnych misji wybierzemy, z którą grupą chcemy współpracować i możemy liczyć na wiele trudnych, moralnych decyzji. Autorzy zapowiedzieli nieliniową, a zarazem plastyczną fabułę, na którą wpłyną najmniejsze decyzje gracza. Niezależnie od podjętych wyborów zawsze Adam będzie musiał zmierzyć się z tajną organizacją, która zamierza kontrolować ludzkość.

Tło… Czarny chmury nad ulepszonymi

Eidos Montreal rozwija swoje uniwersum nie tylko pod względem rozgrywki, nowych zabawek, ale przede wszystkim autorzy skupiają się na stworzeniu wiarygodnego, brudnego i niezwykle mrocznego świata. W przywołanym wcześniej 2029 roku mieszkańcy zostali podzieleni, a osoby korzystające z najróżniejszych wszczepów i nanotechnologii są uważane za największe zło. To wszystko jest oczywiście konsekwencją wydarzeń z Buntu Ludzkości, ale deweloperzy nie wyjaśnili aktualnie, które z przedstawionych zakończeń powinniśmy uważać za podstawowe. Istotnym elementem jest jednak fakt, że podczas rozgrywki trafimy między innymi do getta ulepszonych ludzi. Temat nienawiści do usprawnionych będzie bardzo rozbudowany i nawet główny bohater wielokrotnie spotka się z nieprzychylnymi komentarzami. Ludzie boją się „ulepszonych”, więc często reagują w agresywny sposób.

Twórcy postanowili przybliżyć nam wydarzenia pomiędzy Buntem Ludzkości a Rozłamem Ludzkości i za pomocą komiksów poznamy historie, które wydarzyły się pomiędzy grami. Zapowiada się intrygująca lektura, ponieważ w ten sposób poznamy dodatkowe wątki, które będą miały istotny wpływ na całą opowieść.

Ciekawym smaczkiem, który na pewno zostanie odpowiednio wykorzystany przez deweloperów jest postać JC Dentona. Bohater pierwszego Deus Exa urodził się właśnie w 2029 roku i okoliczności zapoczątkowane w tym tytule ukształtowały protagonistę. Możemy mieć pewność, że autorzy nie zmarnują okazji i kilkukrotnie uśmiechną się do największych sympatyków serii. Wypatrujcie na mocarne Easter Eggi! 

Bohater… Mocniej, lepiej, czyli Adam

Ponownie najmocniejszą stroną produkcji będzie jej otwartość. Gracz przed wykonaniem zadania zadecyduje, w jaki sposób zamierza wykonać misję. W stylu Rambo? Po cichu? A może za pomocą pięknej buźki i kilku słodkich tekstów? Deweloperzy potwierdzili, że każde wydarzenie możemy wykonać po swojemu i nie musimy obawiać się jakichkolwiek ograniczeń. Nawet podczas starć z bossami wykorzystamy umiejętności skradankowe lub po prostu przekonamy oponenta do poddania się. Wszystko zależy od naszych umiejętności, rozwiniętej postaci oraz przyjętej strategii.

Twórcy skupili się na wykreowaniu zadań i dzięki temu misje poboczne mają sens. Każdy quest wprowadzi nas do nowych opowieści, poznamy kolejnych bohaterów i dokonamy istotnych wyborów moralnych. Główny wątek ma być solidnym „odkupieniem win Jensena” i wielokrotnie podczas historii powrócimy do wydarzeń z poprzednich odsłon. Dzięki retrospekcjom będziemy mogli zastanowić się, czy wczesnej Adam dokonał dobrych decyzji. Warto jednak zauważyć, że misje dodatkowe będą w bardzo istotny sposób wpływać na podstawową opowieść – dla przykładu gdy protagonista skorzysta z pomocy organizacji przestępczej (misja poboczna), to później będzie musiał pomóc swoim współpracownikom (misja fabularna). Gdy jednak nie zechcemy wyrównać rachunków, to zostaniemy zaatakowani przez liczną grupę uzbrojonych po zęby oponentów. Jest to tylko jeden przykład, lecz studio zaznacza bardzo wielką integracje fabuły z dodatkowymi wątkami.

Pomimo problemów usprawnionych ludzi, Jensen nadal będzie korzystał z futurystycznych zabawek i w grze pojawi się dwa razy więcej ulepszeń niż w poprzedniej odsłonie. Nie otrzymaliśmy jeszcze konkretnych szczegółów, ale na pewno skorzystamy z małych rzutek oznaczających wrogów, pobiegamy po cichu lub dzięki zanalizowaniu stanu psychicznego wrogów rozłożymy ich na łopatki bez użycia broni – wystarczy dobry dialog.

Pod względem hakowania ponownie nie będziemy narzekać na nudę, ponieważ bohater otrzyma możliwość kontrolowania systemów. Bez problemu Jensen wyłączy alarm, zacznie kontrolować wieżyczki strażnicze, czy po prostu dzięki swoim czynom zmusi przeciwników do poddania się.

Możemy oczekiwać również bardziej zróżnicowanych przeciwników, ponieważ w produkcji zawalczymy z innymi ulepszonymi, do walki wyruszą kobiety, a oponenci w wolnej chwili wskoczą w mechy i pokażą nam prawdziwą siłę metalowych puszek.

Istotnym elementem podczas rozgrywki będzie teraz możliwość dostosowywania broni oraz ekwipunku podczas historii. Ważne decyzje nie zapadną wyłącznie przed rozpoczęciem zadania, a teraz w trakcie misji dodamy tłumik do pistoletu, wymienimy zwykłą na wybuchową amunicję, czy też zadbamy o najróżniejsze elementy, dzięki którym nasze zabawki odpowiednio wykorzystamy.

W grze wielokrotnie dokonamy trudnych wyborów, ale nie musimy obawiać się o zamknięcie sobie drogi do poznania alternatywnych historii. Studio przygotowało tryb NewGamePlus, dzięki któremu rozegramy wydarzenia na bardziej wymagającym poziomie trudności, a jednocześnie otrzymamy możliwość wybrania innych ścieżek.

Pudełko… Kontrowersyjna kolekcjonerka

Jedną z najbardziej niedorzecznych rzeczy ostatnich miesięcy był bez wątpienia pomysł Square Enix związany z odblokowywaniem elementów kolekcjonerki. Wydawca na początku zaprezentował tylko jeden gadżet, a kolejne miały zostać przedstawione, gdy gracze złożą odpowiednią liczbę zamówień przedpremierowych. Pomysł spotkał się z bardzo negatywnymi opiniami i Japończycy wycofali się z tego kontrowersyjnego pomysłu. W sumie nikogo nie powinna dziwić ta decyzja, ponieważ plan był po prostu głupi.

Na szczęście firma postanowiła zaoferować graczom normalną kolekcjonerkę, której zwartość prezentuje się następująco:

  • Cała zawartość edycji Day One
  • Ekskluzywne pudełko Black and Gold Prism
  • 9-calową figurkę Adama Jensena
  • 48-stronicowy artbook
  • Steelbook

Gracze będą mogli również nabyć edycję Day One:

  • Dodatkowa misja w grze
  • Zestawy tajnego agenta: zestaw ten zawiera dodatkowe przedmioty w grze, wliczając w to różne bronie, skórki I ulepszenia. Dzięki użyciu tych różnorodnych przedmiotów będziesz mógł cieszyć się nowym wyglądem i zyskać narzędzia, które wspomogą twój styl gry.
  • Cyfrowa ścieżka dźwiękowa (wybrane utwory)
  • Cyfrowe książki (mini artbook + powieść + komiks)

Czas mija… To już 16 lat

W ubiegłym roku, na 15 lecie serii Deus Ex, twórcy opublikowali świetny dokument oraz animację. Twórcy postanowili w taki sposób podsumować prace nad uniwersum i bez wątpienia jest to przyjemna powtórka dla fanów uniwersum.

Oglądaj… Rozgrywka, zwiastuny, płacz

Do premiery Deus Ex: Rozłam Ludzkości pozostało jeszcze 101 dni. Bardzo długich dni, a oglądanie poniższych materiałów boli. Gra wygląda świetnie, historia ciekawi, a otwartość misji intryguje. Niestety, na takie przyjemności musimy jeszcze zaczekać.

Miesięcznik PSX Extreme