Zapowiedź Dark Souls III

Zapowiedź Dark Souls III

Wojciech Gruszczyk | 20.03.2016, 23:45

W połowie ubiegłego roku wszyscy miłośnicy umierania zawyli z rozkoszy. Na konferencji Microsoftu na E3 został zaprezentowany pierwszy zwiastun kolejnej wymagającej gry Japończyków z From Software. Deweloperzy w trzeciej części eksperymentują, łączą koncepcje, dodają nowe elementy i szykują wielkie pożegnanie. Zapraszamy na zapowiedź podobno ostatniej odsłony Dark Souls.

Od zapowiedzi Dark Souls III nie minął jeszcze rok, lecz nie trzeba się obawiać, że tytuł został przygotowany w pośpiechu. From Software zostało podzielone na dwa zespoły, które jednocześnie przygotowywały dwie wielkie produkcje. Japończycy ponownie nie rozpieszczają graczy informacjami na temat tytułu, ale poniższy tekst zbiera najciekawsze wiadomości na temat gry.

Dalsza część tekstu pod wideo

Spis treści

  1. Historia – kawałki z Władcami
  2. Walka – szybciej znaczy lepiej, a umiejętności zmieniają rozgrywkę
  3. Poziom trudności – gra bardziej przystępna, ale bossowie uczą cierpliwości
  4. Wydajność a sieć – cierpią niektórzy i wszyscy zabijają
  5. Kolekcja dla bogaczy – trzy zestawy dla wiernych fanów
  6. Wymagania – czyli jaki komputer nie umrze przy grze
  7. Przyszłość – nadciągają rozszerzenia i koniec?
  8. Przygotujcie się na śmierć – oglądamy i cierpimy

Historia dostępna w kawałkach

Nikogo nie powinno dziwić, że opowieść z Dark Souls III ponownie zostanie podana w strzępach. Jest to chlubna tradycja serii, przez którą wielu graczy pokochało uniwersum i w trzeciej odsłonie kolejny raz zostaniemy przywitani wieloma niedopowiedzeniami. Jeden z przedstawicieli Bandai Namco w rozmowie z dziennikarzami zaznaczył, że nawet dla pracowników zajmujących się wydaniem gry, przygody z tej serii są pełne tajemnic, ponieważ Miyazaki nie dzieli się dokładnymi szczegółami. Podobno twórca większość informacji nawet nie zapisuje i tylko on posiada najgłębszą wiedzę na temat wykreowanego świata.

W grze tym razem natrafimy na małe, kamienne kapliczki ustawione na bocznych, czasami nawet z pozoru niedostępnych ścieżkach. To właśnie w tych miejscach otrzymamy sporo dodatkowych informacji, dzięki którym będziemy mogli składać całą opowieść.

Wydarzenia w trójce zostały umiejscowione w krainie nazwanej Lothric, czyli zupełnie innej miejscówce niż poprzednie odsłony serii – Lordran (Dark Souls) i Drangleic (Dark Souls 2). Już pierwsze informacje o historii pozwalają nam przypuszczać, że najnowsza odsłona będzie w znaczącym stopniu połączona z poprzednimi częściami. Zwiastun otwierający wspomina o „przygasłym płomieniu”, co jednoznacznie odnosi się do Dark Souls i historii Gwyna, który poświęcił swe życie dla Pierwszego Płomienia około 1000 lat przed pierwszą grą z serii. Gdy pojawiają się problemy ze zjednoczeniem ognia, w świecie słychać znany graczom dzwon, który budzi Władców Pogorzelisk.

Walka – Szybciej znaczy lepiej, a umiejętności zmieniają rozgrywkę

Wspominając o walce - Dark Souls III jest w pewien sposób połączeniem Dark Souls II z Bloodborne. Do łask ponownie powracają tarcze, ale studio postanowiło zadbać również o wykorzystywanie broni dalekiego zasięgu. Łuk pozwoli teraz atakować zdecydowanie szybciej i niektórzy mogą korzystać z jego mocy nawet na krótkim dystansie. Miyazaki na jednej z prezentacji wspomniał, że gracze mogą niczym Legolas z Władcy Pierścienia siać postrach wśród przeciwników. Studio zadbało, by rywalizacja z bestiami była odrobinę intensywniejsza niż w poprzedniej odsłonie, ale jednocześnie nie zatraciła swojego indywidualnego charakteru. Podkreślali w wielu wypowiedziach, że gra nie będzie tak dynamiczna jak Bloodborne, jednak już pierwsze materiały pokazują istotny wpływ ostatniej twórczości From Software na nadchodzącą przygodę.

Największą innowacją podczas starć jest wykorzystywanie specjalnych zdolności broni („Sztuki walki”), dzięki którym możemy dla przykładu wskoczyć w grupę przeciwników, wyrzucić w powietrze rywala lub nawet przewrócić oponenta. Specjalne ataki wykorzystują wskaźnik (dla many i ataków jest ten sam), więc z mocniejszych ciosów będziemy mogli korzystać w wyjątkowych sytuacjach. Dzięki niebieskim flaszom możliwe będzie odnowienie wskaźnika. Należy wiedzieć, że nie tylko gracz będzie zadawał finezyjne ataki, ponieważ również przeciwnicy nas wielokrotnie zaskoczą. Bestie w Dark Souls III będą bardziej nieprzewidywalne i jednocześnie zapamiętają reakcje zawodników.

Poziom trudności – gra bardziej przystępna, ale bossowie uczą cierpliwości

Seria Dark Souls jest znana ze swojego wyjątkowo okrutnego poziomu trudności, ale w trzeciej odsłonie pojawiają się pewne zmiany. Twórcy postanowili wprowadzić „Sztuki walki”, by zainteresować swoim produktem nowych graczy i pokazać, że gra jest bardziej przystępna. Studio nie zamierza obniżać wymagań, ale dodatkowe możliwości w walce mają ubarwić rozgrywkę jednocześnie dodając do zmagań pewnej niepowtarzalności. Należy przy tym wiedzieć, że opanowanie nowego elementu do perfekcji jest bardzo proste, ponieważ zadaniem autorów było przygotowanie elementu, który nie skomplikuje walk. Deweloperzy nadal chcą nagradzać graczy za umiejętności i opanowanie tytułu.

Już pierwsze materiały pokazują, że w grze nadal będziemy często umierać, a każdy – nawet z pozoru najłatwiejszy – rywal może sprawić wiele problemów. From Software zaznacza, że w tej odsłonie częściej powinniśmy rozglądać się po lokacjach, ponieważ często natrafimy na pułapki, czy też wyczekujących na odpowiedni moment do ataku przeciwników. Studio potwierdziło, że w Dark Souls III bossowie będą przechodzić w trakcie walk metamorfozy, które wpłyną na ich poruszanie się oraz ataki – ten element sprawdził się świetnie w Bloodborne.

Wydajność a sieć – cierpią niektórzy i wszyscy zabijają

From Software poinformowało, że identycznie jak w przypadku Scholar of the First Sin, w Dark Souls III na jednym serwerze pojawi się jednocześnie sześciu graczy, ale tym razem zmagania mają być przyjemniejsze. Zdecydowano się wykorzystać serwery dedykowane, by zawodnicy mogli czerpać pełną przyjemność ze wspólnego eliminowania przeciwników. Autorzy zezwolą na tworzenie zamkniętych pokojów (identycznie jak w Bloodborne), a matchmaking będzie opierał się na poziomie postaci. W grze nie pojawi się opcja rozgrywki cross-platformowej.

Pod względem płynności animacji ponownie nie mamy najlepszych informacji dla sympatyków konsol, ponieważ tytuł będzie działał wyłącznie w 30 klatkach na sekundę. Deweloperzy potwierdzili, że takich ograniczeń nie zobaczymy w edycji przeznaczonej na komputery osobiste, gdzie gracze będą ginąć w 60 fps-ach.

Kolekcja dla bogaczy – trzy zestawy dla wiernych fanów

Bandai Namco przedstawiło trzy specjalne zestawy Dark Souls III, jednak najdroższe pakiety są już teraz bardzo trudne do zdobycia. Graczy nie odstraszyła nawet astronomiczna cena zestawu „Prestiż”. Tak prezentują się szczegóły trzech pakietów:

Apocalypse Edition
(PS4, XOne 269,99 zł)
Edycja Kolekcjonerska
(PS4, XOne 509,99 zł, PC 469,99 zł)
Prestige Edition
(PS4, XOne, PC 1849,99 zł)
Pełna wersja gry na wybraną platformę
Wyjątkowe metalowe pudełko
oficjalny soundtrack na CD





 
Pełna wersja gry
Figurka Czerwonego Rycerza
Album trylogii Dark Souls w twardej oprawie (A4)
Wyjątkowy metal case
Oficjalny soundtrack na CD
3 prasowanki na odzież
Materiałowa mapa
Kolekcjonerskie pudełko
 
Pełna wersja gry
Limitowana 40cm ręcznie malowana figurka Władcy Popiołów
Figurka Czerwonego Rycerza
Album trylogii Dark Souls w twardej oprawie (A4)
Wyjątkowy metal case
Oficjalny soundtrack na CD
3 prasowanki na odzież
Materiałowa mapa
Kolekcjonerskie pudełko

Wymagania – czyli jaki komputer nie umrze przy grze

Jeśli zamierzacie grać w produkcję na komputerach, to zapoznajcie się z poniższymi informacjami:

MINIMALNE REKOMENDOWANE
Procesor: AMD A8 3870 3.6 GHz / Intel Core i3 2100 3.1 GHz
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 465 / ATI Radeon TM HD 6870
RAM: 8 GB
Miejsce na dysku: 50 GB
System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 SP1 / Windows 8.1 / Windows 10 (x64)
Procesor: AMD FX 8150 3.6 GHz / Intel Core i7 2600 3.4 GHz
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 750 / ATI Radeon HD 7850 lub lepsza
RAM: 8 GB.
Miejsce na dysku: 50 GB
System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 SP1 / Windows 8.1 / Windows 10 (x64)

Przyszłość – nadciągają rozszerzenia i koniec?

From Software oficjalnie nie potwierdziło Przepustki Sezonowej do Dark Souls III, ale możemy mieć pewność, że pakiet dodatków nadciąga. Rozszerzenie już trafiło do sklepu Microsoftu i zainteresowani mogą przygotowywać się na „2 epickie DLC”, w których znajdziemy nowe mapy, bossów, wrogów, bronie oraz pancerze. Na dodatkowe szczegóły musimy zaczekać pewnie do kwietnia.

Hidetaka Miyazaki w trakcie jednego z wywiadów zasugerował, że Dark Souls III może zakończyć tę serię. Twórca nie zamierza w nieskończoność opowiadać kolejnych przygód w tym samym uniwersum i w konsekwencji trójka może być ukoronowaniem pewnego okresu w historii From Software:

„Nie sądzę, aby dobrym wyborem było tworzenie gier z serii Souls oraz Bloodborne w nieskończoność. Zastanawiam się nad wielkim zamknięciem serii dzięki Dark Souls III. To oczywiście nie zależy tylko ode mnie, ale wspólnie z From Software chcemy w przyszłości przygotowywać nowe projekty. Dark Souls III jest ostatnią grą, którą rozpoczęliśmy tworzyć zanim zostałem szefem From Software. Kolejny tytuł będzie już zapoczątkowany za czasów mojego szefostwa. Wierzę, że nasza firma może tworzyć nowe rzeczy. Pojawią się nowe rodzaje produkcji od nas, a Dark Souls III jest ważnym znacznikiem ewolucji From Software.”

Możemy mieć jednak pewność, że deweloperzy nie zrezygnują z wymagających produkcji, ponieważ to właśnie ta seria rozsławiła japońską korporację na całym świecie. Patrząc na ostatnią sytuację (jednoczesne tworzenie Bloodborne i Dark Souls III) możemy nawet przypuszczać, że deweloperzy rozpoczęli już prace nad kolejnym tytułem i chociaż gra może nie zostać nazwana „Dark Souls”, to pewnie Miyazaki nie zawiedzie fanów i już jako szef przedstawi nam produkcję na odpowiednio wysokim poziomie.

Przygotujcie się na śmierć – oglądamy i cierpimy

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls III.

Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper