Cyberpunk 2077 - 10 najciekawszych zadań pobocznych, które obowiązkowo musisz wykonać

Cyberpunk 2077 - 10 najciekawszych zadań pobocznych, które obowiązkowo musisz wykonać

Mateusz Wróbel | 02.01.2021, 13:00

Jeśli nie chcecie wykonywać wszystkich zadań w Cyberpunku 2077, a interesują Was jedynie te najciekawsze, zerknijcie do rozwinięcia tekstu, w którym znajduje się 10 najciekawszych questów w grze Polaków.

Twórcy Cyberpunka 2077 zaoferowali nam, oprócz dobrej historii głównej, wiele wątków pobocznych, które skupiły się na danych bohaterach. Polacy nie zapomnieli także o zwykłych zadaniach opcjonalnych, które aktywujemy interesując się rozsianymi na mapie pytajnikami lub dokładnie zwiedzając zakamarki Night City. Poniżej przeczytasz o dziesięciu questach (podaję także ich lokację i sposób zdobycia), z którymi podczas swojej rozgrywki musisz obowiązkowo się zapoznać - pomijając oczywiście te wchodzące w skład wątków Panam, Rivera, Judy, Kerry'ego, Claire czy Johnny'ego. Zaznaczam, że w zadaniu "widzimy się w Afterlife" możecie natknąć się na spoiler z pierwszego aktu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Ukryta prawda

"Ukryta prawda" skupia się na historii Garry'ego, miejscowego proroka (środek dzielnicy Little China), który opowiada o różnych teoriach spiskowych. Znajdziesz go w alei, do której często będziesz uczęszczał, ponieważ znajduje się na niej klinika Victora i sklepik Misty. Warto odwiedzać go po każdej misji głównej w drugim akcie i odpowiadać na jego pytania - po misji "Mieszkanie nr.303" odpowiesz na jego ostatnią kwestię, co ciekawie rozwinie zadanie.

Ja, automat

Cyberpunk 2077 - 10 najciekawszych zadań pobocznych, które obowiązkowo musisz wykonać

Quest "Ja, automat" pojawi się w Twoim dzienniku, gdy odwiedzisz megablok H8 znajdujący się w dzielnicy Japantown. Przed wejściem po schodach na jego teren na pewno usłyszysz gadający automat, który zamiast być maszyną promującą swoje produkty, zaczyna darzyć uczuciem często odwiedzających go osób. Łącznie odwiedzamy go czterokrotnie, za każdym razem mając do czynienia z innymi czynnościami powiązanymi z automatem.

Widzimy się w Afterlife

Zadanie to może rozegrać się na dwa sposoby - wszystko zależy od tego, gdzie odeślesz ciało swojego przyjaciela w ostatnim zadaniu w akcie 1. Polecam przetransportować Delamainowi je do rodziny (lub rozkazać mu poczekać na nasz powrót), co odblokuje Ci wyżej wymienione zadanie, w którym - wraz z bliskimi - żegnasz bliską Ci osobę. W innym przypadku otrzymasz jedynie SMS-a i pominiesz wiele interesujących dialogów.

Delamain: Readmisja

Gdy tylko udasz się do garażu po ukończeniu pierwszego aktu, Twój samochód z nieznanego powodu zgłupieje. Po pewnym czasie zadzwoni do Ciebie Delamain, czyli sztuczna inteligencja, która pomagała Ci w przejęciu Relicu - zaprosi on Cię do swojej siedziby, w której opowie o swoich problemach z "pracownikami". Warto pomóc zleceniodawcy go rozwiązać, ponieważ każdy etap z misji jest na swój sposób wyjątkowy, a co więcej, otworzy Ci furtkę do kolejnego interesującego zadania.

Ostatnia przysługa

Cyberpunk 2077 - 10 najciekawszych zadań pobocznych, które obowiązkowo musisz wykonać

"Ostatnia przysługa" to jedyny quest, który jest dostępny jedynie przez kilkanaście minut. Po ukończeniu głównego zadania, w którym wraz z Panam zestrzeliłeś AV-kę, udaj się na wzgórze obok obozu Aldecaldos, aby pochować przyjaciela Mitcha, który właśnie przed chwilą zginął. 

Spacer z gwiazdą

"Spacer z gwiazdą" otrzymasz pod warunkiem, że pogodziłeś Kerry'ego z zespołem Us Cracks. Po pewnym czasie zadzwoni do Ciebie jedna z jego członkiń, która poprosi Cię o pomoc - musi ona uporać się z uporczywym stalkerem, który jej grozi. V wciela się w prywatnego detektywa, który musi pomóc zleceniodawczyni zidentyfikować prawdziwego wroga, a czy to zrobi, zależy tylko od naszych obserwacji.

Czerwony wieszcz

Misję tę aktywujesz, gdy zajmiesz się wątkiem Kerry'ego. To wtedy będziesz mógł zadzwonić do Nancy, czyli byłą przyjaciółkę Johnny'ego, która należała do zespołu przed chwilą wspomnianego rockerboya. Kobieta wprowadzi Cię w zadanie, w którym będziesz musiał jeździć od jednego do drugiego sygnału po całym Night City, ale końcówka questu sowicie wynagrodzi Twój trud. 

Pistolet niepowtarzalny

Cyberpunk 2077 - 10 najciekawszych zadań pobocznych, które obowiązkowo musisz wykonać

Zwiedzając południową część dzielnicy Vista del Rey natkniemy się na pytajnik, w którym znajdziemy dziwny pistolet. Dlaczego dziwny? A dlatego, że potrafi on z nami rozmawiać, dzieli się z nami swoimi przeżyciami, a czasami nawet nie wystrzela kul ze swojego magazynka, aby uprzykrzyć nam życie. Gdy będziemy z niego często skorzystać, będziemy świadkami nagłego zwrotu akcji.

Vertigo

"Vertigo" to nieoznaczane zadanie, które możesz aktywować będąc na nabrzeżu znajdującym się w dzielnicy Coast Viev. Spotkasz tam Jeana, który zaoferuje Ci przejażdżkę kolejką górską. Gdy się zgodzisz, V oraz Johnny poczują trochę adrenaliny, choć ten drugi nie będzie aż tak zadowolony z tejże atrakcji.

Uliczna sprawiedliwość + Pasja

Na sam koniec zostawiłem zadanie, które zrobiło na mnie największe wrażenie podczas ogrywania Cyberpunka 2077. Mowa tutaj o wątku Joshuy składającego się z dwóch zadań opcjonalnych, podczas których dowiadujemy się, że Rachel chce wykorzystać więźnia do nagrania kontrowersyjnego braindance'u nawiązującego do filmu Mela Gibsona - Pasja. Tylko od wybranych przez nas opcji dialogowych podczas obu zadań zależy, czy projekt owej postaci się powiedzie.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Mateusz Wróbel Strona autora
Na pokładzie PPE od połowy 2019 roku. Wielki miłośnik gier wideo oraz Formuły 1, czasami zdarzy mu się sięgnąć również po jakiś serial. Uwielbia gry stawiające największy nacisk na emocjonalną, pełną zwrotów akcji fabułę i jest zdania, że Mass Effect to najlepsza trylogia, jaka kiedykolwiek powstała.
cropper