Zawartość numeru

PSX EXTREME 198 Luty 2014 cena: 9,99 zł


Kolejny numer ukaże się
26 lutego 2014 roku


Wstępniak

Huczne premiery nowych konsol, bitwy w sklepach, cięcie pre-orderów. Płacz zawiedzionych i okrzyki szczęściarzy. Kolejne komunikaty od dumnych producentów o milionach sprzedanych pudełek. Wypieki na twarzy, nowe gry, pierwsze wrażenia. Po czym... nastaje cisza, którą chciałoby się skomentować parafrazą: „w co grać, panie premierze?”. Brzmi znajomo? Historia lubi się niestety powtarzać – po jej krótką lekcję zapraszam do bieżącego Okiem Maniaka. Tymczasem cisza wydawnicza panująca na rynku, chyba po raz pierwszy w historii PSX Extreme nie pozwoliła nam zrecenzować w aktualnym numerze żadnej gry pudełkowej.
 
To także poniekąd znak czasów – ciężar zaopatrywania platform w nowe produkcje został po części przerzucony na cyfrową dystrybucję. Nie oszukujmy się jednak – „indyki” mogą być uzupełnieniem biblioteki gier konsoli w momencie jej pełnego rozkwitu, ale nie w pierwszych tygodniach na rynku. Don’t Starve na PS4 czy Max: The Curse of Brotherhood na XOne nie mają szans zaspokoić głodu graczy żądnych nowych doznań. Mamy prawo być rozgoryczeni.
 
 
Na szczęście nie samymi recenzjami nasz magazyn stoi. Oczekiwanie na gry nowej generacji umilą Wam nasze playtesty Thief i inFamous: Second Son na PS4 oraz zapowiedzi m.in. Destiny, Tom Clancy's The Division i Alien: Isolation.
 
 
Zgodnie z informacją sprzed miesiąca, w aktualnym numerze oddajemy Wam do rąk redakcyjne podsumowanie ubiegłego roku. Wytypowaliśmy swoje hity ostatnich 12 miesięcy, naszą grę roku, najciekawsze wydarzenia, a całość uzupełniają Debeściaki wybrane przez Was w ankietach na PPE.pl. Zagłosowaliście też tłumnie na najlepszą okładkę PSX Extreme z 2013 r., dlatego w ramach bonusu postanowiliśmy przybliżyć Wam kulisy ich powstawania. A w co grała i na jakie tytuły czeka polska branża? O ocenę minionego roku i wskazanie najbardziej oczekiwanych produkcji poprosiliśmy deweloperów, przedstawicieli mediów i wydawców. Natomiast nasze zestawienie nadchodzących hitów zebraliśmy w Kalejdoskop 2014.
 
 
 
 
Niniejszym rozpoczynamy obszerne pożegnanie 7. generacji, co miesiąc wybierając najlepsze gry redakcji z jednego gatunku. Jako pierwsze wzięliśmy na warsztat przygodówki akcji. To największy materiał w dziale publicystyki, w którym znajdziecie także przegląd serii Assassin’s Creed, krytyczne spojrzenie na fenomen Kickstartera, przewodnik Mazziego po Akihabarze plus kilka innych niespodzianek i stałych materiałów. Przyjemnej lektury. [Grzegorz 'Butcher' Drabik]
 
 
 

Spis treści


PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!
 
TEMAT NUMERU
 
Podsumowanie 2013 – zgRedzi
Debeściaki PPE.pl
2013 pod lupą
Cover story – okładka roku PE
Branża ocenia
Kalejdoskop 2014
 
CO NOWEGO
 
 
PLAYTESTY
 
 
NETWORK
 
 
POCKET
 
Bravely Default: Flying Fairy 
Broken Sword: The Serpent’s Curse - Episode 1
 
HARDKOR
 
Hity 7. generacji – przygoda/akcja  
Akihabara – elektryczne miasto
Failstarter?
Wojna nowej generacji
KinematoGRAfia – Filmowy crap?
Mapa deweloperów – Holandia
Przez pryzmat serii – Assassin’s Creed
Kulisy branży – Marcin Blacha
Martwa strefa – Acclaim Entertainment
Poza ekranem – Cyfrowa dusza
To było grane – Turok: Dinosaur Hunter
Powrót do przeszłości – Game.com
Graczpospolita
 
FELIETONY
 
Z dziennika gracza [Dżujo]
Od gracza dla graczy [Mazzi]
Fabularna tawerna [Zax]
Człowiek z liściem na głowie [HIV]
Z uKosa [Koso]
New Game Plus [Mielu]
Okiem maniaka [Butcher]
Babskie sprawy [Monika]
 
STAŁE RUBRYKI
 
Co Nowego 
Ohayo Nippon
Hyde Park
Region Filmowy
Listy
 
PROSIMY NIE PODAWAĆ OCEN GIER ZRECENZOWANYCH W TYM NUMERZE!

Informacje dodatkowe


Prenumeratę numeru lutowego wysłaliśmy w niedzielę, 26 stycznia. W przypadku jakichkolwiek kłopotów z dostawą, opóźnień lub innych problemów - prosimy o maile na prenumerata@psxextreme.pl lub posty w tym temacie. Informacje o prenumeracie dostępne są również tutaj.
 
E-wydanie dostępne jest na platformach e-Kiosk i eGazety.pl.
 


Kolejny numer ukaże się
26 lutego 2014 roku