SKLEP
redakcja PPE redakcja PPE 29.01.2019
Kingdom Hearts III poradnik - 20 porad na start
1166V

Kingdom Hearts III poradnik - 20 porad na start

Przedstawiamy dwadzieścia porad, które mogą się przydać osobom rozpoczynającym swoją przygodę z Kingdom Hearts III.

Kingdom Hearts III oczywiście nie wprowadza rewolucji do formuły cyklu, ale twórcy wprowadzili też trochę nowości. Przedstawione poniżej porady mogą się przydać zarówno osobom, które miały już z serią do czynienia w przeszłości oraz tym graczom, którzy stykają się z nią po raz pierwszy.

Jeszcze jedno zanim zaczniemy - w poradach zachowaliśmy angielskie terminy, gdyż gra nie doczekała się polskiej lokalizacji.

Poziomy trudności

Kingdom Hearts III pozwala nam wybrać kilka poziomów trudności. Na wyższych system walki wprawdzie rozwija skrzydła, lecz niech zwiodą Was disneyowskie klimaty - nie jest to dobry wybór ani dla początkujących, ani tym bardziej dla młodszych, zwłaszcza że wyzwaniem są nie tylko zręcznościowe starcia wymagające uczenia się ruchów przeciwnika, ale też zarządzanie przedmiotami i ekwipunkiem (nabywamy je w specjalnych sklepach, tzn. moogle shopach, napotykanych podczas podróży).

Nie zapominać o pomocnikach / Moogle Shop

Sora nie jest jedyną postacią, o której wyposażenie musimy dbać podczas rozgrywki. Pamiętać należy też o Donaldzie i Goofy’m. Co więcej, oprócz nabywania przedmiotów i ekwipunku w sklepach warto też zwrócić uwagę na opcję Workshop, która pozwala ulepszać posiadane bronie i dokonywać syntezy, aby stworzyć jeszcze lepszy sprzęt.

Decyzje

W prologu gra daje nam możliwość podjęcia decyzji, które wpłyną na parametry Sory, głównego bohatera. Na pytanie, czego pragniemy (desire), otrzymujemy trzy możliwości do wyboru: Wisdom (więcej MP), Vitality (więcej HP) oraz Balance (równowaga między parametrami). Drugi wybór dotyczy mocy (power) i tu także wybieramy spośród trzech opcji: Guardian (szybciej uczymy się zdolności obronnych), Warrior (szybsza nauka zdolności ofensywnych) i Mystic (szybsza nauka zdolności podnoszących efektywność zaklęć).

Skróty

Z czasem otrzymujemy dostęp do różnych umiejętności przydatnych w trakcie walk: zaklęć, możliwości przyzywania ‘atrakcji’ (Attraction) z parków rozrywki Disneya, możliwości przyzywania przyjaciół Sory (Link, co przypomina trochę summony z Final Fantasy) itd. itp. Trochę tego jest, dlatego zaleca się korzystanie ze skrótów klawiszowych (dostępne są trzy). W sytuacjach, gdy liczy się czas, są one zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż grzebanie w menusach.

Wyłączanie animacji

Animacje odpalanych ataków specjalnych bywają niekiedy niezwykle efektownie, jednak ich oglądanie za każdym razem nie każdemu musi przypaść do gustu. Można je jednak wyłączyć wchodząc do działu Config w głównym menu (Combo Cam i Keyblade Cinematics). W przypadku Attraction i Link wystarczy wciśnięcie “kwadratu”/X.

Korzystanie z zaklęć

Podczas zabawy warto mieć na względzie, że zaklęcia regenerujące zdrowie zużywają całe MP niezależnie od tego, ile nam go zostało. Warto więc czasami najpierw ponawalać w nieprzyjaciela czarami ofensywnymi, a z rzuceniem Cure trochę się wstrzymać.

Gotowanie

W Kingdom Hearts III dodano minigrę pozwalającą nam przygotowywać posiłki. Odblokowujemy ją na pewnym etapie przygody. Korzystając ze zdobytych składników wszelkiej maści, zyskujemy możliwość przyrządzania dań, które podnoszą potencjał bojowy Sory (zwiększają maksymalną liczbę HP/MP, podnoszą parametry itd.). Zasady minigry różnią się w zależności od potrawy, np. raz wciskamy przyciski, a innymi razem wychylamy gałkę. Wpadka oznacza utratę składników.

Gummi Ship

W ‘trójce’ wraca Gummi Shop, czyli statek, którym bohaterowie podróżują między światami. Zaszły jednak pewne zmiany. W Kingdom Hearts II fragmenty z jego udziałem były liniowe, przypominając pod tym względem klasyczne shmupy. Tym razem jednak mamy do czynienia z mapą uniwersum, po której możemy się poruszać z większą swobodą, a do walki dochodzi dopiero, gdy w przestrzeni kosmicznej natkniemy się na obiekty z symbolem “heartless”. Przy każdym przeciwniku widnieje liczba gwiazdek informujących nas o poziomie trudności starcia. Inne bywają również zasady kosmicznych bitew.

Treasure Spheres

Eksploracja kosmosu pozwala nam się także natknąć na olbrzymie kule ze skarbami (Treasure Spheres). Jak się dobrać do ich zawartości? To proste. Na obiekcie znajdują się mechanizmy, które należy ostrzeliwać. Uruchomienie wszystkich pozwala nam zgarnąć skarb. Z myślą o takich niespodziankach należy mieć zawsze na pokładzie statku zwykłe działko pozwalające wchodzić w interakcję z otoczeniem wokół (Gummi Ship można modyfikować).

Wyzwania Flanów

W Kingdom Hearts III nie brakuje dodatkowych zajęć. Na uwagę w tym kontekście zasługują np. wyzwania Flanów, do których dostęp w poszczególnych światach otrzymujemy po uporania się z fabułą. Bywają one różne, a w nagrodę otrzymać możemy specjalne umiejętności i przepisy niedostępne nigdzie indziej.

Ważne znajdźki

Inna opcjonalnym zajęciem jest poszukiwanie znajdziek. Oprócz przepisów są to tzw. Lucky Emblems, poukrywane lepiej lub gorzej wizerunki Mikiego. Odnalezienie odpowiedniej ich liczby (ta zależy od poziomu trudności) pozwala odblokować dostęp do bonusowego zakończenia.

Zdjęcia

Jeszcze inny poboczny quest ma związek z robieniem zdjęć. Uczestnicząc w Moogle’s Photo Challenges uczestniczymy w wyzwaniach polegających na fotografowaniu wskazanych miejsc i przeciwników. Realizując otrzymywane wytyczne, poszerzamy asortyment Moogle Shopu.

Transformacje keyblade’ów

Nowym patentem w KHIII są transformacje keyblade’ów, charakterystycznych mieczy w kształcie klucza. Wiąże się to z rozmaitymi korzyściami: podniesieniem siły Sory, zwiększeniem jego szybkości czy dostępem do nowych umiejętności (miecz może się np. przemienić w giwery). Różne keyblade’y posiadają różne właściwości, dlatego warto eksperymentować i wybrać te najlepiej pasujące do naszego stylu.

Przełączanie się między broniami

Sorze możemy wyekwipować aż trzy keyblade’y. Dzięki temu podczas walk jesteśmy w stanie się błyskawicznie między nimi przełączać wciskając lewo/prawo na d-padzie.

Shotlock

W grze powraca Shotlock, bardzo przydatna mechanika, która w serii po raz pierwszy pojawiła się w Birth By Sleep. Pozwala ona namierzyć wiele celów jednocześnie (po wciśnięciu stosownego przycisku), a następnie razić ich pociskami lub zregenerować zdrowie, jeśli to nasi towarzysze. Shotlocków jest wiele.

Donald i Goofy

Głównemu bohaterowi, jak wspomniano przy okazji wyżej, towarzyszą Donald i Goofy. Ten pierwszy ciska zaklęciami, drugi taranuje nieprzyjaciół przy użyciu swojej tarczy. Nad pomocnikami nie mamy bezpośredniej kontroli, lecz możemy wydawać im proste polecenia, np. takie, że Donald powinien leczyć nas automatycznie po otrzymaniu obrażeń, natomiast Goofy bronić lub skupić się na atakowaniu wrogów. Po wygranym starciu, dokładnie tak jak Sora, otrzymują oni doświadczenie: wskakują na wyższe levele, uczą się nowych umiejętności itd.

Zarządzanie umiejętnościami

Wyuczone umiejętności nie są dostępne do naszej dyspozycji od razu. Najpierw należy je aktywować w menu, do czego potrzebujemy odpowiedniej liczby punktów AP. Bywa tak, iż niektóre zdolności są nam potrzebne, by móc kontynuować fabułę.

Memory Archive

Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że większość z Was nie ograła wszystkich części Kingdom Hearts, przez co możecie czuć się czasami zagubieni. Dla takich osób twórcy przygotowali Memory Archive, archiwum dostępne z poziomu głównego menu. Zawiera ono materiały video ze streszczeniami wydarzeń z poprzednich części.

Battlegate

Battlegate to opcjonalne wyzwania w postaci wymagających walk. Dostęp do tej opcji uzyskujemy pod koniec gry. Warto się wysilić, ponieważ wraz z postępami nagradzani jesteśmy raportami/dokumentami rzucającymi więcej światła na główny wątek.

Tagi: Kingdom Hearts III Square Enix

Miesięcznik PSX Extreme