15684V

PORADY OGÓLNE:: Jak unikać, walczyć, zabić Tyranta (Tyrana)?  - Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Jak unikać, walczyć, zabić Tyranta (Tyrana)? 

Tyrant, znany też jako Tyran (nazwa w polskiej wersji językowej), T-00 lub Mr. X, to niezniszczalny prześladowca stworzony przez korporację Umbrella do odzyskania dowodów jej niecnych intryg i zabicia wszelkich świadków, który ściga dwójkę bohaterów podczas ich pobytu na komisariacie policji w Raccoon City. Mr. X pojawił się już oczywiście w pierwowzorze z 1998 roku, ale jego możliwości były wówczas wyraźnie skromniejsze.

Jak walczyć z Tyrantem? 

Największa różnica polega na tym, że jest on bardziej nieustępliwy i nie przestaje nas ścigać nawet wtedy, gdy wejdziemy do nowego pomieszczenia (choć są od tego wyjątki, o czym poniżej). Przypomina pod tym względem trochę Nemesisa z Resident Evil 3, dla którego drzwi przestały być przeszkodą nie do pokonania, przy czym tak jak on ma też pewne ograniczenia. O czym więc należy pamiętać podczas tych nieuniknionych spotkań?

  • Podczas rozgrywki warto zwracać uwagę na odgłos kroków Mr. X. Jeśli je słyszymy, oznacza to, że znajduje się on blisko. Jeśli nie, jesteśmy (tymczasowo) bezpieczni. 
  • W większości przypadków Mr. X ogranicza się do patrolowania okolic głównego hallu komisariatu. Z rzadka zagląda do mniejszych pomieszczeń, chyba że wie o naszej w nich obecności. Warto też dodać, że im więcej drzwi jest pomiędzy Leonem/Claire a ścigającym, tym większe prawdopodobieństwo, że zgubi on trop. 
  • Mr. X nie jest zbyt szybki. Wprawdzie potrafi przyspieszyć kroku (gdy znajdujemy się w linii prostej od niego), ale robi to stosunkowo rzadko. Zdarzyć się jednak może, że znajdziemy się w potrzasku. Wówczas dobrym pomysłem jest sprowokowanie uderzenia i wykonanie uniku. Przeciwnik będzie potrzebował chwili czasu, by z powrotem odzyskać równowagę, co możemy wykorzystać na ucieczkę
  • Mr. X potrafi korzystać z drabin, ale ogranicza się w ich przypadku przede wszystkim do poruszania w jednym kierunku - w górę. By nie tracić czasu, z wyżej położonych miejsc czasami po prostu zeskakuje (np. w bibliotece). 
  • Zombie nie stanowią dla niego przeszkody. Jeżeli blokują mu przejście, jest je w stanie odepchnąć. 
  • Gdy Tyrant chwyci gracza często pozbawia go życia mimo iż ten ma je prawie całe. Wyjściem w takim wypadku jest kontratak (trzeba szybko nacisnąć spust), granatem czy nożem, ale trzeba je posiadać w ekwipunku.
  • Zasadniczo rzecz biorąc, nie możemy zabić Pana X (na komisariacie policji), ale możemy go ogłuszyć. Aby to uczynić, należy go np. trafić w głowę 10 razy ze zwykłego pistoletu (z lepszych broni mniej). Przyklęknie wówczas, dając nam ok. 30 sekund na ucieczkę. Generalnie jednak zaleca się oszczędzanie amunicji i korzystanie z niej tylko w najbardziej gorących sytuacjach. Tu jeszcze jedna uwaga: zestrzelenie kapelusza z głowy Tyranta nagradzane jest trofeum.

Jak unikać Tyranta? 

Mr. X z remake’u jest istotnie bardziej nieustępliwy, ale na terenie komisariatu znajdują się pomieszczenia, w których możemy poszukać wytchnienia. Prześladowca w takiej sytuacji nie czeka na nas na zewnątrz, tylko oddala się, by patrolować inne części budynku. Są to głównie miejsca, gdzie są maszyny do pisania (save point), ale nie tylko. Te pomieszczenia to:

  • Sala Przesłuchań/Obserwacji (Interrogation/Observation Room 1F),
  • Stróżówka (Watchman's Room 1F),
  • Pomieszczenie socjalne (Break Room 1F),
  • Kotłownia (Boiler Room 1F),
  • Ciemnia (Darkroom 1F),
  • Pokój komendanta (Chief's Office 2F),
  • Biuro  S.T.A.R.S.( S.T.A.R.S Office 2F)
  • Wieża zegarowa (Clock Tower 2F).

Jeśli chcemy wyczyścić posterunek policji ze znajdziek i sekretów bez towarzystwa Tyranta warto tu wrócić, gdy będziemy kończyli misję w kanałach. Wówczas będziemy mogli skorzystać z tajnej winy w Pomieszczeniu socjalnym pracowników (Workers’ Break Room) i wrócić na posterunek gdy Tyrant nie będzie już grasował. Pojawia się ona za to na chwilę w kampanii Leona ścigając najpierw Adę w kanałach a następnie samego Leona w Laboratorium. 

Warto wiedzieć, że w scenariuszu B (2nd Run) Tyrant ściga nas od samego początku gry, przez co eksploracja jest znacznie trudniejsza. 

Jak zabić Tyranta?

W czasie kampanii Tyranta można tylko na chwilę ogłuszyć. Nie jesteśmy w stanie go trwale wyeliminować. Dopiero pod koniec gry. gdy ukończymy poziom w laboratorium, staniemy do walki twarzą w twarz z Tyrantem i będziemy mogli go zabić.