14820V

ROZWIĄZANIE ZAGADEK:: Jak rozwiązać zagadkę z szachami (wtyczki szachowe)? - Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Jak rozwiązać zagadkę z szachami (wtyczki szachowe)?

Na zagadkę z szachami natkniemy się w Kanałach w Pokoju monitoringu (Control Room). Aby móc do niej przystąpić trzeba posiadać wszystkie 6 wtyczek szachowych. O tym jak zdobyć wszystkie przeczytacie TUTAJ. Gdy jesteśmy gotowi udajemy się do Pokoju monitoringu (Control Room).

Mając sześć szachowych wtyczek (trzy są w skrzynkach a trzy zdobyliśmy) możemy w końcu rozwiązać zagadkę i otworzyć drzwi do Ady. Jeśli dobrze rozejrzymy się po pomieszczeniu znajdziemy dwie podpowiedzi odnośnie tego, do których gniazd wsadzić odpowiednie wtyczki. Pierwsza to notatka wisząca na ścianie i mówiąca nam:

Wygląda na to, że wieża i skoczek są na tej samej ścianie, a goniec oraz królowa nie stoją obok siebie. Oprócz tego królowa i wieża były naprzeciwko siebie.

Drugą wskazówką są kartki z figurami szachowymi naklejone na skrzynkach. Niestety tylko dwie nie zostały zerwane. Z nich jednak wiemy, gdzie powinien znaleźć się skoczek oraz pionek.

Tutaj drobna uwaga - jeśli poszczególne wtyczki widnieją nam w menu jako nieopisane, trzeba je po prostu obejrzeć. Wówczas pojawi się pełna nazwa. Mając wszystkie wskazówki dopasowujemy wtyczki do skrzynek następująco:

  1. Skoczek (Knight Plug) 
  2. Wieża (Rook Plug)
  3. Goniec (Bishop Plug)
  4. Król (King Plug)
  5. Królowa (Queen Plug)
  6. Pionek (Pawn Plug) 

W przypadku gry gramy scenariusz B (2nd Run), rozwiązanie i treść zagadki jest nieco inna. 

  1. Król (King Plug)
  2. Goniec (Bishop Plug)
  3. Królowa (Queen Plug)
  4. Skoczek (Knight Plug) 
  5. Wieża (Rook Plug)
  6. Pionek (Pawn Plug) 

Jeśli wszystko poszło dobrze otworzą się wielkie drzwi prowadzące do łącznika z Pomieszczeniem na śmieci (Garbage Room)