14757V

KAMPANIA - OPIS PRZEJŚCIA:: Kanały - starcie z aligatorem i Ada Wong (Leon) - Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Kanały - starcie z aligatorem i Ada Wong (ścieżka Leona)

Po spotkaniu z Tyrantem w więzieniu i otworzeniu bramy parkingowej ruszamy wraz z Adą w stronę kanałów. Po prawej stronie możemy jeszcze zgarnąć zielone ziółko po czym idziemy w stronę neonu sklepu z bronią (Gun Shop Kendo), bo między samochodami nie znajdziemy nic ciekawego. 

W samym sklepie na półkach jest już za to trochę dobra - granat, naboje do pistoletu oraz Długa lufa (Long Barrel) czyli modyfikacja do shotguna, po której zamontowaniu broń zamiast jednego będzie zajmowała dwa sloty w ekwipunku.

Na tyłach sklepu poznamy jego właściciela i córkę, czemu będzie towarzyszyć dość smutna scena. Następnie ruszamy za Adą, która opowie nieco o tajemnicach Umbrelli. W pewnym momencie trzeba będzie zeskoczyć do kanałów (Sewer Entrance). 

Podążamy cały czas kanałami po drodze zbierając zza krat (ślepy zaułek) naboje do pistoletu. W końcu trafimy do pokoju z maszyną do pisania i skrzynią na przedmioty. Za chwilę znów zrobi się gorąco.

Idąc dalej korytarzami zbieramy kolejne naboje do pistoletu z beczek, by dojść do metalowego pomostu. Teraz musimy zeskoczyć na dół do ścieków i przygotować się na starcie z kolejnym bossem.

Na dole przywita nas zmutowany aligator (Giant Mutated Alligator). Strzelanie do olbrzyma nie ma żadnego sensu - jedyne co możemy w tym momencie zrobić to brać nogi za pas i uciekać. Trzeba obserwować jak akcję pokazuje kamera i uciekać w odpowiednim kierunku. Przy pierwszym ataku trzymamy się lewej strony, przy drugim prawej, potem biegniemy przez chwilę środkiem omijając śmiecie, by ostatecznie znowu skręcić w lewo.

W pewnym momencie aligator zaklinuje się wsadzając swoje zębiska w rurę z gazem. Teraz wystarczy wycelować w ową rurę i patrzeć jak głowa gada przyozdabia okoliczne ściany.

Ada zrzuci nam drabinę, ale zanim się na nią wdrapiemy warto przeszukać ścieki, bo w zakamarkach kryje się granat oraz kolejna figurka szopa (Mr. Raccoon Toy), którą oczywiście traktujemy ołowiem.

Wchodzimy po drabinie a chwilę później wsiadamy do windy. Trafimy do pokoju z maszyną do pisania, ale bez skrzyni.

W kolejnej lokacji spotkamy Annette Berkin, która jest podobno odpowiedzialna za stworzenie nękającego miasto wirusa. Leon zostanie ranny a my wcielimy się w skórę Ady.

Dziewczyna jest uzbrojona w pistolet, ale bardziej przydatnym urządzeniem będzie jej sprzęt do hakowania. Zresztą jeśli ukończymy całą sekwencję Ady bez strzelania dostaniemy nawet trofeum. 

Ada jak już wiemy posiada narzędzie do hakowania (Wizualizator EMF), które pozwala wykrywać przewody i urządzenia elektryczne w ścianach. Trzymając jeden spust na padzie celujemy widząc wszelkie struktury w ścianach. Drugim spustem, również przytrzymując go, hakujemy urządzenia, co chwilę zawsze trwa. Na początek musimy zlokalizować przełącznik odpowiedzialny za wentylator. Ten znajduje się na prawo od drabiny.

Następnie kierujemy wizualizator do góry na wentylator. Gdy wysadzimy przeszkodę będziemy mogli wejść na górę.

Po przejściu na drugą stronę napotkamy kolejny wentylator – celujemy wizualizatorem w prawy dolny róg, by znaleźć kolejne urządzenie a następnie zniszczyć wentylator.

Zanim zejdziemy na dół warto zauważyć, że lampka w drzwiach na przeciwko pali się na czerwono. Rozglądamy się na lewo od zniszczonego wentylatora, aby zhakować kolejną skrzynkę i wysłać prąd do wspomnianych drzwi. Lampka powinna zapalić się na zielono.

Teraz zeskakujemy na dół. Obudzi się zombiak, ale możemy go ominąć. Po prawej stronie znajdziemy notatkę o bransoletkach otwierających drzwi następnie kierujemy się do przejścia z zielonym światłem. W środku zbieramy naboje do pistoletu

Uruchamiamy wizualizator i śledzimy niebieski przewód na podłodze. Będziemy musieli omijać zombie i znaleźć skrzynkę, która zasili windę. Trzeba się dostać do miejsca przy żółtych barierkach dokładnie tu gdzie wskazuje poniższa mapa. 

Zanim wrócimy do działającej już windy (lampka zaświeci się na zielono) dalsza droga doprowadzi do ślepego zaułku, w którym na skrzyniach znajdziemy błyskowy granat oraz naboje do pistoletu.

Wracamy się trochę do tyłu wchodzimy na windę (zielone światło) i jedziemy do góry widząc przechadzającą się za szybą Annette. Na horyzoncie, po drugiej stronie zobaczymy drzwi, do których się kierujemy. 

Wbijamy do środka i udajemy się na sam koniec korytarza do zamkniętych drzwi. W tym momencie w lokacji pojawi się Tyrant. Hakujemy skrzynkę w prawym rogu od metalowych drzwi, pociągamy za dźwignię i zanim wejdziemy do środka od razu hakujemy skrzynkę nad tą dźwignią. Tom pozwoli w pomieszczeniu na wprost doprowadzić zasilanie do wentylatora.

Teraz musimy podejść do samego wentylatora i zhakować go wysadzając. Wszystko to robimy unikając równocześnie ataków Tyranta. Na szczęście możemy się chować za skrzynkami na środku pomieszczenia, gdzie znajdziemy też naboje do pistoletu. Ostatecznie można też oddać kilka strzałów w głowę Tyranta, by na chwilę go zatrzymać.

W kolejnej lokacji znajdziemy się w okolicach Spalarni (Incinerator Room,), gdzie można zapisać stan gry przy maszynie do pisania.

Musimy wdrapać się na okoliczne schody i na konsoli aktywować dźwignię otwierającą drzwi poniżej (jest tu też do zebrania kolejna notatka).

Schodzimy na dół, ale nie wchodzimy do otwartych drzwi tylko zaglądamy za nie (po prawej), aby znaleźć kolejną figurkę szopa. 

Teraz wracamy do otwartego wejścia, by na samym końcu dostrzec trupa z zieloną opaską. Chwilę później zostaniemy uwięzieni w piecu mając minutę na ucieczkę.

Trzeba postępować dokładnie w określonej kolejności - aktywujemy przełącznik z trzema żółtymi punktami po prawej od trupa, przy którym znaleźliśmy bransoletkę z identyfikatorem (ID Wristband Visitor).

Odwracamy się teraz na drugą stronę pomieszczenia do dużych drzwi, którymi weszliśmy, a które są teraz zamknięte. Zobaczymy nad nimi trzy blokady - hakujemy tą po lewej stronie święcącą na żółto. Zostały nam jeszcze dwie. 

Teraz hakujemy przełącznik na tej samej ścianie co ten pierwszy nad trupem tylko bardziej na środku.

Następnie kierujemy się ponownie w stronę drzwi widząc, że blokada na prawo świeci na żółto - niszczymy ją. Została nam środkowa blokada. Kierujemy narzędzie na ścianę przeciwległą tej z dwoma poprzednimi przełącznikami. Jeśli stoimy twarzą w stronę drzwi z blokadami przełącznik znajdziemy na ścianie po lewej mniej więcej po środku. Hakujemy go.

W ten sposób doprowadzimy prąd do środkowej blokady i będziemy mogli się jej pozbyć i otworzyć wyjście ze spalarni. Mając bransoletkę z identyfikatorem udajemy się w okolice maszyny do pisania - są tam drzwi z zielonym ekranem, do których wchodzimy.

Dojdzie do spotkania Ady z Annette, co nie skończy się dla tej pierwszej dobrze. Chwilę później obudzimy się ponownie w skórze Leona.