14761V

PORADY OGÓLNE:: Jaki wybrać poziom trudności? - Resident Evil 2 - poradnik, solucja, sejfy, szopy, szafki, zagadki, trofea, bronie, tryby

Jaki wybrać poziom trudności?

Od samego początku mamy do wyboru trzy poziomy trudności. Dla weteranów serii, którzy pamiętają Resident Evil 2 na stare konsole najlepszym wyborem będzie HARDCORE, gdyż zapewnia on najbliższe pierwowzorowi doznania. Tryb STANDARDOWY oferuje zbalansowane doznania, z  kolei WSPOMAGANIE jest najmniejszym wyzwaniem.

  • WSPOMAGANIE - W trybie tym włączona jest opcja Wspomaganie celowania, więc trafianie przeciwników nie stanowi większej trudności. Ponadto włączona jest funkcja automatycznego odzyskiwania określonej ilości zdrowia, znajdujemy też więcej zapasów i amunicji. Wrogowie nie są zbyt odporni na obrażenia, a granie w tym trybie odziera trochę grę z survivalu - nie stanowi większego wyzwania.
  • STANDARDOWY - Wszystkie elementy gry są wyważone. Przeciwnicy potrafią wstać po powaleniu kilkoma nabojami na ziemię jeśli ich nie dobijemy, zapasów jest mniej, a zdrowie nigdy nie regeneruje się automatycznie - musimy się uzdrowić czy to specjalnymi sprejami czy roślinkami. Nie działa autocelowanie, więc namierzać przeciwników musimy manualnie, a niecelne strzały w ścianę zdarzają się nader często. 
  • HARDCORE - Najtrudniejsza opcja. Możliwość zapisywania gry jest bardzo ograniczona. Tak jak w pierwowzorze musimy posiadać taśmy z tuszem, by zasave'ować grę. Nie ma checkpointów i autozapisu. Wrogowie są silniejsi i trzeba zmarnować więcej amunicji na ich zabicie. Często gdy brakuje nam zapasów (tych w trakcie gry znajdujemy znacznie mniej),  jedyną opcją jest ucieczka i omijanie wrogów. Możemy też zapomnieć o autocelowaniu i automatycznej regeneracji zdrowia. Saszetek powiększających liczbę slotów w ekwipunku jest również mniej.