Poradnik Far Cry 5. Które talenty wybrać na początku gry?

Poradnik Far Cry 5. Które talenty wybrać na początku gry?

Jaszczomb | 27.03.2018, 14:51

Far Cry 5 jest już dostępne, ale zanim gra trafi do czytników Waszych konsol, koniecznie sprawdźcie listę umiejętności i nasze propozycje tych najbardziej użytecznych.

Far Cry 5 trafiło dziś do sprzedaży i pierwsze recenzje zapewniają o świetnej jakości nowej odsłony serii. Zanim jednak wkroczycie do Hope County, już teraz możecie sprawdzić, jakie umiejętności (tutaj - talenty) są dostępne do wybrania.

W Far Cry 5 mamy dostępne 6 kategorii talentów, gdzie za punkty odblokowujemy interesujące nas umiejętności. Same punkty nie wynikają z poziomu postaci (bo takiego tu nie ma), a zdobywamy je głównie z wewnątrzgrowych wyzwań, jak "zabij X przeciwników daną bronią" czy "oskóruj X niedźwiedzi". Wyzwania są dość proste i większość można wykonać już w pierwszych godzinach gry, poza tym dochodzą do tego specjalne znajdźki (koniecznie sprawdzajcie skrytki prepperskie oznaczone niebieskim diamencikiem - znajdziecie tam zwykle po kilka takich znajdziek naraz).

Co wybrać na początek? Przetestowałem dostępne talenty i wybrałem te najbardziej przydatne. Pamiętajcie przy tym, że niektóre odblokowują się po wykonaniu kilku pierwszych misji lub wyzwoleniu regionu, a inne (np. zwiększenie ilości życia do 300%) wymagają mniejszych talentów w tej samej dziedzinie (czyli 150%, 200% itp.). Większość jest jednak dostępna praktycznie od razu.


Surwiwalista

  • Człowiek ryba (1 punkt) – Pływasz szybciej i możesz dłużej wstrzymać oddech pod wodą. Działa także w salonie gier.
  • Król rybaków (4 punkty) – Ryby szybciej się męczą. Odblokowuje w miejscu wędki na kole użytkowym nowe rodzaje much, które pozwalają łowić cięższe ryby.
  • Palnik naprawczy (5 punktów) – Do twojego koła użytkowego dodany zostaje palnik naprawczy. Używaj tego narzędzia do cichego otwierania sejfów oraz do naprawiania pojazdów.
  • Król dżungli (6 punktów) – Mniejsze obrażenia od ataku zwierzęcia. Drapieżniki (z wyjątkiem sędziów) będą atakować pobliskich wrogów zamiast ciebie. Zwierzęta łowne rzadziej będą przed tobą uciekać. Działa także w salonie gier.
  • Czarny rynek (6 punktów) – Teraz we wszystkich sklepach możesz kupić tworzone zdalne ładunki wybuchowe, ładunki zbliżeniowe, koktajle Mołotowa, bomby rurowe, przylepne ulepszenia i amunicję specjalną.
  • Duże łupy (8 punktów) – Podwaja łupy ze zwierząt i roślin.
  • Wzmocnienie zdrowia 1 (6 punktów) – Twój maksymalny poziom zdrowia wzrasta do 150%.
  • Wzmocnienie zdrowia 2 (7 punktów) – Twój maksymalny poziom zdrowia wzrasta do 200%.
  • Wzmocnienie zdrowia 3 (8 punktów) – Twój maksymalny poziom zdrowia wzrasta do 250%.
  • Wzmocnienie zdrowia 4 (9 punktów) – Twój maksymalny poziom zdrowia wzrasta do 300%.

Surwiwalista posiada jeden z najważniejszych talentów na początek (oprócz zdrowia, ale to można wzmocnić później). Mowa tu o Dużych łupach, które pozwalają wyciągać nawet cztery sztuki skór z jednego upolowanego zwierzęcia (pod warunkiem, że korzystacie z łuku). Jako że sprzedaż skór to najlepsza metoda zdobywania pieniędzy, krótka przebieżka przez las z łukiem (a najlepiej także z towarzyszem w postaci Jess Black!) pozwala wykupić najdroższe bronie i helikoptery.

Warto też zainteresować się Królem ryb, ale choć minigra z łowieniem jest całkiem zabawna, sprzedaż ryb nie jest aż tak opłacalna jak skóry. Człowiek ryba pozwoli odszukać kilka znajdziek, z kolei Czarny rynek ułatwia uzupełnianie zapasów u podróżujących handlarzy, ale nie jest to coś, z czego korzystałem zbyt często.


Renegat

  • Spadochron (1 punkt) – Odblokowuje spadochron. Możesz go otworzyć, gdy spadasz.
  • Kombinezon do szybowania (4 punkty) – Odblokuj kombinezon do szybowania. Używaj go, naciskając L3, i przełączaj się w locie między spadochronem a kombinezonem, by przemieszczać się na większe odległości.
  • Desant powietrzny (10 punktów) – Odblokowuje opcję desantu powietrznego podczas szybkiego podróżowania pomiędzy lokacjami.
  • Niszczyciel pojazdów (7 punktów) – Kule powodują większe uszkodzenia pojazdów. Świetnie sprawdza się to w połączeniu z amunicją przebijającą. Daj im popalić! Działa także w salonie gier.
  • Spec od broni (6 punktów) – Szybsze przeładowanie, wycelowanie i zmiana pm-ów oraz strzelb. Kołysanie i rozrzut są mniejsze. Działa także w salonie gier.
  • Mistrzostwo broni ciężkiej (6 punktów) – Szybsze przeładowanie, wycelowanie i zmiana lkm-ów, granatników oraz miotacza ognia. Kołysanie i rozrzut są mniejsze. Działa także w salonie gier.
  • Automatyczna naprawa (6 punktów) – Pojazdy, które prowadzisz, automatycznie się naprawiają. Działa także w salonie gier.
  • Mistrzostwo karabinów (7 punktów) – Szybsze przeładowanie, wycelowanie i zmiana karabinów oraz karabinów wyborowych. Kołysanie i rozrzut są mniejsze. Działa także w salonie gier.
  • Sabotaż (7 punktów) – Podejść do maski pojazdu i przytrzymaj kwadrat, żeby do podpalić i sprawić, że wybuchnie 10 sekund później. Działa także w salonie gier.
  • Pułapka samochodowa (7 punktów) – Podejść do maski pojazdu i przytrzymaj trójkąt, by sprawić, że wybuchnie przy następnych zderzeniu. Działa także w salonie gier.

W celu dostania się do ważnych miejsc i ogólnej wygody, jak najszybciej polecam zaopatrzyć się w Spadochron i Kombinezon do szybowania. Przez ten drugi pewnie nie raz zginiecie, ale ile w tym frajdy! Sabotaż potrzebny jest do jednego z wyzwań (i trofeum), ale też nie jest to coś, co by odmieniało walkę z wrogiem po cichu. Na początek szkoda również wydawać punkty na Niszczyciela pojazdów - granaty i zdalne/zbliżeniowe ładunki wybuchowe Wam wystarczą.

Co do mistrzostwa odmiennych rodzajów broni, jest to przydatne, owszem, lecz wcześniej polecałbym zajrzeć do kategorii Preppers i wybrać raczej torbę na amunicję. Bez niej i tak za długo nie postrzelamy. W dalszej perspektywie oczywiście warto wykupić sobie kilka mistrzostw.



Zabójca

  • Kotwiczka (1 punkt) – Odblokowuje kotwiczkę. Szukaj miejsc na kotwiczkę i używaj R2 oraz L2, żeby szybko wspinać się lub schodzić.
  • Zwinne palce (4 punkty) – Teraz dużo szybciej radzisz sobie z tworzeniem przedmiotów, sabotażem, przygotowywaniem pułapek samochodowych, unieszkodliwianiem alarmów i otwieraniem sejfów przy pomocy palnika. Działa także w salonie gier.
  • Cichy sprint (4 punkty) – Poruszanie się po przykucnięciu jest znacznie szybsze. Działa także w salonie gier.
  • Spec od wybuchów (5 punktów) – Liczba komponentów potrzebnych do stworzenia zdalnego oraz zbliżeniowego ładunku wybuchowego zostaje zmniejszona o 50%.
  • Mistrzostwo eliminacji (6 punktów) – Odblokowuje eliminację seryjną, eliminację rzutem bronią oraz eliminację bronią boczną. Możesz również eliminować wrogów z większej odległości.
  • Pierwotne instynkty (6 punktów) – Szybsze przeładowanie, wycelowanie i zmiana łuków oraz proc. Działa także w salonie gier.
  • Mistrzostwo walki wręcz (6 punktów) – Broń do walki wręcz jest wytrzymalsza. Szybsze przeładowanie, wycelowanie i zmiana broni krótkiej oraz broni o walki wręcz. Kołysanie i rozrzut są mniejsze. Działa także w salonie gier.
  • Ślusarz (6 punktów) – Po cichu otwieraj wytrychem niewymagające karty magnetycznej sejfy i drzwi.
  • Odrzut (7 punktów) – Możesz odrzucać nadlatujące pociski, takie jak granaty albo dynamit, gdy zobaczysz komendę na ekranie. Działa także w salonie gier.
  • Duch (7 punktów) – Powodujesz mniejszy hałas podczas chodzenia, biegania i lądowania. Otrzymujesz też mniejsze obrażenia od upadku. Działa także w salonie gier.

Kotwiczka powinna być jednym z pierwszych wyborów na samym starcie - używa się jej co chwilę, szczególnie na górzystej północy mapy, którą włada Jacob Seed. Podstawą dla każdego cichego predatora będzie też Cichy sprint. Standardowa prędkość poruszania się w kuckach nie pozwala nawet podejść do idącego spokojnym krokiem wroga, bo zwyczajnie jest szybszy.

Świetne jest też Mistrzostwo eliminacji, chociaż nie jest to coś, czego będziecie używać na każdym kroku, poza tym zawsze można załatwić po cichu jednego wroga i to samo zrobić z drugim, nawet jak stoi pół metra dalej. Sztuczna inteligencja w tej grze nie powala, toteż Duch nie robi zauważalnej różnicy (chyba że wkurzają Was upadki z wysokości, ale nie przesadzajmy...). Co do Ślusarza - w moim odczuciu szukanie kluczy do zamkniętych pomieszczeń to zabawa sama w sobie. Podobnie Zwinne palce - pewnie, przyspieszają, ale czy naprawdę taki "easy mode" jest komuś potrzebny?


Preppers

  • Torba na sprzęt do walki wręcz (1 punkt) – Więcej miejsca na amunicję do broni krótkiej i na broń do walki wręcz. Działa także w salonie gier.
  • Worek podróżny (7 punktów) – Więcej miejsca na przedmioty w twoim ekwipunku, w tym nawet 5 apteczek. Działa także w salonie gier.
  • Torba na amunicję taktyczną (8 punktów) – Więcej miejsca na amunicję do pm-u i strzelby. Działa także w salonie gier.
  • Kołczan (8 punktów) – Więcej miejsca na zwykłe, zapalające i wybuchowe strzały. Działa także w salonie gier.
  • Torba na amunicję do karabinu (9 punktów) – Więcej miejsca na amunicję do karabinu i kal. .50. Działa także w salonie gier.
  • Torba na przedmioty do rzucania (9 punktów) – Więcej miejsca na ładunki wybuchowe, noże do rzucania i przynętę. Działa także w salonie gier.
  • Torba na amunicję specjalną (9 punktów) – Więcej miejsca na amunicję przebijającą i zapalającą oraz do specjalnej wyrzutni rakiet. Działa także w salonie gier.
  • Torba na ciężką amunicję (9 punktów) – Więcej miejsca na amunicję do lkm-u, miotacza ognia, wyrzutni rakiet i granatnika. Działa także w salonie gier.
  • Dodatkowy futerał (8 punktów) – Możesz nosić trzecią broń dowolnego typu w swoim kole broni.
  • Kolekcjoner broni (9 punktów) – Możesz nosić czwartą broń dowolnego typu w swoim kole broni.

Bardzo przydatna kategoria talentów, szczególnie że nasz bohater (lub bohaterka) może trzymać wyjątkowo mało amunicji, a strzela się tutaj na każdym kroku. Nie ma co się rozpisywać - wybierzcie torbę dla ulubionego typu broni i tyle. Wcześniej jednak koniecznie wybierzcie Dodatkowy futerał, bo choć mowa tu o "trzeciej broni", jedną z podstawowej dwójki jest pistolet, a nie chcecie przecież tylko jednego typu, gdy do wyboru jest łuk, karabin, snajperka i bazooka, do tego wszystko można modyfikować! Co do Kolekcjoner broni - tutaj trzeba wcześniej pokonać jednego z trzech członków rodziny Seeda, więc na tym nie ma co się skupiać w pierwszych godzinach zabawy.

Pamiętajcie też o Worku podróżnym - w połączeniu z Dużymi łupami (Surwiwalista) będziemy w stanie odnosić do sklepów całą masę skór naraz!


Przywódca

  • Boomer (4 punkty) – Boomer wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Sharky (4 punkty) – Sharky wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Peaches (4 punkty) – Peaches wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Jess (4 punkty) – Jess wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Grace (4 punkty) – Grace wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Hurk (4 punkty) – Hurk wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Nick Rye (4 punkty) – Nick Rye wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Adelaide (4 punkty) – Adelaide wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Cheeseburger (4 punkty) – Cheeseburger wróci szybciej po odniesieniu ran.
  • Zdolności przywódcze (6 punktów) – Odblokowuje dodatkowe miejsce w drużynie, co pozwoli ci grać w trybie pojedynczego gracza z dwiema spluwami do wynajęcia.

Możliwe, że nawet nie chcecie korzystać ze Spluw do wynajęcia i będziecie grać samotnie. To jednak kiepska decyzja, bo nie tylko taki kompan Was uratuje, gdy polegniecie, to jeszcze jego licznik zabójstw połączony jest z wieloma wyzwaniami, czyli punktami talentów! Kilkanaście minut oczekiwania po śmierci kompana potrafi jednak zniechęcić, więc ostatecznie można tu upchnąć parę punktów.

Co do ostatniego talentu, Zdolności przywódczych, to poleciłbym to praktycznie wszystkim. Gracie po cichu? Jess z pumą Peaches nie zdradzą Waszej pozycji i poradzą sobie ze zdejmowaniem wrogów. Wolicie wejść z buta? Niedźwiedź grizzly Cheeseburger i wyposażony w bazookę Hurk wiedzą, jak rozpocząć zadymę. Także zdecydowanie Spluwy (i Kły) do wynajęcia!

Źródło: własne

Komentarze (7)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper