Test PlayStation Move + obszerne FAQ!

Test PlayStation Move + obszerne FAQ!

Pyszny. | 09.09.2010, 18:50

PlayStation Move ukaże się na polskim rynku już 15 września. W tym właśnie dniu rozpocznie się wielka ruchowa ofensywa Sony zarówno przeciwko Nintendo i ich Wii, jak i Microsoftowi z ich  Kinectem. Jednocześnie tym testem otwieramy na PS3Site zupełnie nową erę konsolowego grania. Erę graczy niedzielnych. Erę konsoli PlayStation 3, którą już za tydzień będziemy mogli dumnie określić mianem absolutnie kompletnego centrum domowej rozrywki.

Oferta dla graczy hardkorowych, odtwarzacz filmów Blu-ray, grafika HD wraz ze wsparciem technologii 3D oraz obsługa PlayStation Move, które w Polsce ma szansę wywrócić rynek do góry nogami. No bo kto w nadwiślańskim kraju może zagrozić pozycji Sony? Zapraszamy do przeczytania testu PlayStation Move! Na początek garść faktów. PlayStation Move to nazwa ruchowego kontrolera żyroskopowego, którego zwieńczeniem jest gumowa i w pełni giętka matowa kula. Navigation Controller to z kolei odpowiednik Nunchuka, popularnej "gruchy" znanej z Nintendo Wii. Do poprawnego odczytywania położenia kontrolera w przestrzeni niezbędna jest kamerka PlayStation Eye, którą wielu z Was miało okazję już zakupić, chociażby w zestawie z przeuroczym EyePet. Niestety, europejski zestaw startowy PS Move (tzw. Starter Pack) nie będzie zawierał pełnej wersji Sports Champions, a jedynie płytę demo z instruktażem używania urządzenia i 9 wersjami demonstracyjnymi gier. Po ich pełen spis zapraszam na ostatnią stronę tekstu, gdzie znalazło się FAQ z 31 najczęściej zadawanymi pytaniami odnośnie PlayStation Move.

Runda 1: Rozpoznanie

PlayStation Move to bardzo solidna i wytrzymała konstrukcja. Nie miałem odwagi walić nim co prawda o ziemię ze strachu przed faktem, iż może dowiedzieć się o tym mój pracodawca, ale całość ani razu nie śmiała nawet zaskrzypieć czy w jednoznaczny sposób "strzelić". Kamera PlayStation Eye korzysta oczywiście z portu USB wmontowanego w konsolę. Z kolei Move komunikuje się z PlayStation 3 za pośrednictwem technologii Bluetooth 2.0. Po co o tym wspominam? Ano po to, by dać Wam jasno do zrozumienia, iż kontroler umożliwia zabawę co najwyżej dwóm osobom jednocześnie na jednej konsoli. Niektórym może wydać się to spore ograniczenie, ale popatrzmy prawdzie w oczy i przyznajmy, że kamerka PlayStation Eye raczej średnio poradziłaby sobie ze śledzeniem ruchów i określaniem położenia kontrolera w przestrzeni aż czterem graczom jednocześnie.

Jak wygląda sprawa ładowania? Bardzo prosto. Wszystkie kontrolery posiadają wbudowane akumulatorki litowo-jonowe, które ładować można albo podłączając je kablem mini-USB do konsoli lub dokupując specjalną ładowarkę. Warto wspomnieć, iż oficjalne informacje mówią o prawie 20% krótszym czasie ładowania na podstawce, co w rezultacie przekłada się na około 1h czasu gracza. Move ładuje się bowiem około 4 godzin, a czas jego działania jest dwukrotnie dłuższy (9-10h), co jest wynikiem lepszym, niż długość życia w pełni naładowanej baterii PlayStation Portable. Z kolei Navigation Controller ładuje się dwa razy krócej (2h), natomiast czas jego działania przewyższa Move ponad trzykrotnie (około 30h). Niski poziom energii kontroler sygnalizuje nam poprzez miganie jasnoczerwonej diody umieszczonej w widocznym miejsc w dolnych partiach kontrolera. Nie będziemy mieli więc do czynienia z elementem zaskoczenia w trakcie trwania naprawdę udanej imprezy z udziałem Move. Nie ma problemu, by ładując kontroler grać przy użyciu Move, ale nasze ruchy są w tym momencie bardzo ograniczone, co może skończyć się źle zarówno dla wejścia USB, jak i kabla, którym aktualnie mamy podpięty kontroler. Jakie przyciski znajdziemy na Move? Wszystkie znane nam do tej pory + jeden nowy przycisk "Move" odpowiadający klawiaturowemu "Enter". Wszystko jasno i klarownie widać na publikowanych w artykule zdjęciach. Mamy wspomniany przycisk Move, wokół niego cztery przyciski geometryczne (należy zaznaczyć, że działają one w sposób bardzo pewny, choć z wyraźnym "klikiem" po ich wciśnięciu), przyciski Start oraz Select umieszczone po obu bokach kontrolera, jeden trigger umieszczony z tyłu (naciskamy na niego palcem wskazującym) oraz przycisk PlayStation, służący do zabawy w XMB konsoli. Fajne jest to, że przy pomocy Move można bez żadnych problemów nawigować ów XMB. Realizacja tego pomysłu opisana została szczegółowo w 10 podpunkcie publikowanego na ostatniej stronie FAQ.

Runa 2: Cechy carakterystyczne

PlayStation Move, jak wielu słusznie zauważyło, to designerska kopia kontrolera czteroletniego kontrolera Nintendo Wii. Zaznaczam, że wyłącznie designerska, bowiem Sony zdecydowało się zaimplementować w swoją ruchową propozycję zdecydowanie więcej przydatnej elektroniki, aniżeli Nintendo. Wewnątrz kontrolera znajduje się akcelerometr, magnetometr oraz tzw. trójosiowy żyroskop, które w połączeniu ze świecąca jasnym światłem sferą są w stanie idealnie oddać na ekranie telewizora wykonywane przez nas ruchy kontrolera. Trzeba przyznać, że zarówno w teorii jak i praktyce rozwiązanie to okazało się zarówno zdecydowanie droższe, jak i zdecydowanie bardziej precyzyjne. I najważniejsze, że całość pewnie leży w dłoni i nie jest zbyt ciężka (około 130 gram), co w jeszcze wyraźniejszy sposób przekłada się na odwzorowania naszych ruchów przez kamerkę PlayStation Eye. W odróżnieniu od kontrolera Nintendo, PlayStation Move posiada moduł wibrujący. Niestety, w zamian za to trzeba było wyrzec się mikrofonu. Coś za coś.

Nie da się ukryć, że najbardziej charakterystyczną cechą Move jest mlecznobiała kulka wieńcząca kontroler. Obiekt początkowych kpin oraz szyderczych śmiechów dziś staje się narzędziem do walki zarówno o serca dzieciaków, jak i precyzję sterowania. Matowa sfera jest wielkości piłeczki do ping-ponga i została stworzona w całości z elastycznej gumy. Możemy ją dowolnie ściskać i miętosić, a i tak powróci ona do początkowego stanu. Co ciekawe, bijące jasnym blaskiem światło nie pochodzi z kuli, a z wbudowanych w podstawę kontrolera trójkolorowych diod LED, dzięki którym całość świecić może we wszystkich kolorach tęczy. Fajny patent tym bardziej, że przy różnych akcjach dziejących się na ekranie, sfera kontrolera przybiera różne zabarwienie. Najważniejszą funkcją kuli nie jest oczywiście jej ekstrawagancki wygląd, a światło, które w ciemności okazuje się być dla PlayStation Eye zbawienne. Jasno świecąca kula wyróżnia się z otoczenia, dzięki czemu jesteśmy w stanie grać na PS Move nawet w najtrudniejszych imprezowych warunkach. W zupełnych ciemnościach kamera idealnie odczytuje nasze zamiary. Niestety, przy pełnym świetle słonecznym wdzierającym się jasnym snopem do pokoju, system może zwyczajnie zwariować i zacząć odczytywać nasze ruchy w sposób nieprawidłowy. Są to zdarzenia absolutnie marginalne, ale nieuczciwością byłoby nie poinformowanie Was o ich występowaniu. Dzięki świecącej kuli PlayStation Eye jest w stanie w ułamkach sekundy analizować dokładne położenie PlayStation Move w trójwymiarowej przestrzeni. Jest także w stanie odczytać kąt nachylenia kontrolera względem kamery oraz oddalenie go od ekranu, dzięki czemu dostosowuje on wielkość głównego bohatera.

Źródło: własne

Komentarze (95)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper