A Plague Tale Requiem - poradnik. Solucja, pamiątki, kwiaty, pióra, trofea, ulepszenia, umiejętności, skrzynie - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

A Plague Tale Requiem Poradnik

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział)

Mateusz Wróbel | 02.01, 21:29

Opis przejścia dziewiątego rozdziału pt. Opowieści i odkrycia w A Plague Tale Requiem.

Po wyjściu ze swojego pokoju zacznij badać tarasy. Nie znajdziesz tutaj jednak żadnych przedmiotów kolekcjonerskich, więc schodź cały czas w dół - aż do żołnierza, który blokuje drzwi. Pomów z nim, a wypuści Cię na zewnątrz. Tam też spotkasz Sophie. Idź obok kapliczki i schodź ścieżką w dół.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział)

Zbadaj ptaka przed sobą i idź w kierunku, w którym był skierowany jego dziób. Kawałek dalej znajdziesz kolejnego, który wskazuje na posiadłość odgrodzona murkiem. Ścieżka na prawo od tego domku prowadzi jednak do bardzo starego drzewa. Podejdź pod nie.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 2

Zbadaj je, a odblokujesz pamiątkę. Potem wróć do owej posiadłości, a znajdziesz kolejnego ptaka - tym razem skierowanego do małego domku na moście przy głównej ścieżce. Wdrap się na skałę na lewo od rozmawiających żołnierzy, a znajdziesz kolejną figurkę ptaka. Ta wskazuje na NPC-a przy ognisku.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 3

Potem przejdź w pobliże wiatraków. Tam znajdziesz kolejną rzeźbę. Nim ruszysz za nią, warto wejść do każdego z młynów i go wyłączyć. Wystarczy, że:

• Przy pierwszym wiatraku wejdziesz normalnie do środka;
  • Przy drugim wiatraku pociągnij za linę, aby zburzyć beczki i wejść do środka;
  • Przy trzecim wiatraku przesuń wózek do przodu, a potem rozkaż Hugowi przecisnąć się do środka przez dziurę, którą wcześniej zastawiał ów wózek.
  • Przy czwartym wiatraku przejdź pod wozem z workami i wespnij się po drabinie do góry. Przestrzel również przez małe okno zamek w drzwiach.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 4

Gdy załatwisz sprawę z wiatrakami, upewnij się, że finalnie aktywujesz jedynie trzeci i czwarty wiatrak od końca (sprawisz, że będzie się kręcić). Po tym usłyszysz charakterystyczny dźwięk - przejdź pod filarami w rytuale przejścia na prawo od wiatraków, a zauważysz odsłonięty głaz i drabinę do niego prowadzącą. Zejdź w dół, a dotrzesz do kryjówki piratów!

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 5

Na jej końcu znajdziesz karwasz (podniesie atrybuty związane z poziomem zdrowia). Ponadto znajdziesz tutaj również dwie skrzynki z narzędziami. Gdy zbierzesz fanty, wyjdź na zewnątrz. Rusz pod wielkie drzewo, obok którego trwają modły, a także do ludzi po prawej stronie, pracujący nad np. kukłami. Aby wejść do stodoły, musisz wspiąć się na dachu po drabinie od lewej strony.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 7

Zniszcz przez dziurę zamek, na którym wisi skrzynia, a potem przez okno od prawej strony budynku przestrzel kamieniem zamek w drzwiach i ten przy desce. Wejdź do środka i zbierz skrzynię z narzędziem. Skorzystaj także z warsztatu, jeśli chcesz coś ulepszyć. Potem wróć na główną drogę i odbij w lewo do ścieżki w lesie. Tam znajdziesz ostatniego ptaka.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 8

Pokaże Ci on drogę do ruin, do których dostaniesz się, przeciskając się przez szczelinę z cegieł. W tym miejscu możesz skorzystać z przejścia i pchnąć fabułę do przodu lub sprawdzić pozostałą część wyspy. W drugim przypadku warto podejść pod bramę, gdzie są strażnicy. Idąc ścieżką z lewej strony, dotrzesz do jej wnętrza - na górze znajdziesz narzędzie w skrzyni.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 9

Potem wróć na główną ścieżkę. Biegnij do góry od prawej strony. Miń po prawej kopiec i pole z ulami. Po lewej znajdziesz wieżę strażniczą. Aby wejść do środka, musisz obejść ją ścieżką z lewej strony i stojąc blisko małych skałek z lewej strony, zniszczyć zamek przez małe okienko.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 10

Teraz wejdź na górę po drabinach. Na drugim piętrze znajdziesz stół z narzędziem, a na samym szczycie możesz oprzeć się o murek i odblokować pamiątkę związaną ze skrzeczeniem. Po tym zejdź na ziemię i wejdź do wcześniej wymienionych ruin. Na miejscu zeskocz w dół i podpal trawę igniferem. Obejrzyj scenkę, po której rusz w stronę gór. Wyjdź z ruin i raz jeszcze biegnij obok pól z ulami.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 11

Tym razem na drodze w nie będzie żołnierzy z wozami pełnych kwiatów, więc nie będą oni Ci przeszkadzać. Upewnij się, że wszystko sprawdziłeś, a potem przejdź przez bramę w stronę sanktuarium. Gdy będziesz na kolejnej ścieżce, biegnij do źródełka.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 12

Skorzystaj z wody, a potem idź dalej drogą ku sanktuarium. Przy bramie znajdziesz kozy i mieszkańca, który się nimi zajmuje. Dowiesz się, że musisz iść okrężną drogę, a wedle życzenia możesz mu również pomóc, znajdując Tremonte. Znajdziesz ją kawałek dalej, w budynku po lewej stronie.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 13

Nie wejdziesz do niego zwykłym sposobem. Podejdź pod drzwi i podpal igniferem trawę po prawej stronie. Gdy się spali, poproś Hugo, aby przecisnął się przez dziurę znajdującą się w ścianie. Gdy otworzy drzwi, podejdź do kozy i powiedz Hugo, aby ją pogłaskał. To odblokuje pamiątkę.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 14

Teraz wdrap się po skale na prawo od budynku i idź w stronę sanktuarium. Dotrzesz do żołnierzy, których musisz uniknąć - nie możesz ich zabić. W tym celu pomoże Ci Sophia, która potrafi wywoływać dym w wysokiej trawie. Rozkaż jej, aby odwróciła uwagę żołnierza stojącego blisko wozu i przejdź do wysokiej trawy na lewo.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 15

Potem odwróć uwagę wroga, aby ten poszedł do miejsca, gdzie byłeś wcześniej. Idź przed siebie i poczekaj, aż strażnik przy murze się ruszy. Potem przejdź drzwiami po lewej stronie dalej - idź murkiem blisko ściany na wprost. Dotrzesz do kolejnego punktu kontrolnego.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 16

Najlepiej będzie trzymać się lewej strony. Poczekaj, aż ominie on filary i idź za nim, gdy się odwróci. Skorzystaj z wysokiej trawy i odwróć uwagę wroga przed sobą, podpalając ją z prawej strony. Potem trzymaj się lewej strony i idź na górę. Przy opancerzonym wrogu i najemniku strzel kamieniem w skrzynię z metalem, aby odwrócili swoją uwagę w tamtą stronę.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 17

Wtedy przejdź na drugą stronę w kierunku wysokiej trawy. Przejdź blisko murku blisko schodów. Tam z kolei podpal wysoką trawę z lewej strony (blisko domku) i wejdź do wysokiej trawy tuż obok drzwi z prawej strony. Potem przeskocz do domku przez okno z prawej strony i idź schodami do wieży strażniczej.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 18

Wejdź na samą górę, a potem wespnij się po skale na szczyt. Idź ścieżką do końca, a znajdziesz gniazdo na drzewie - pod nim leży piórko, które zbierz, a rozbudujesz kolekcję Hugo. Potem zeskocz w dół i przejdź przez wysoką trawę w stronę namiotu. Odpali się scenka, w której przebierzesz się w specjalne szaty.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 19

Potem wejdź do sanktuarium za hrabią i hrabiną. Wykonuj ich polecenia, przechodząc np. przez rzekę. Potem idź cały czas przed siebie w stronę rozpalonych świec. Przy rytuale zaczepi Cię Sophia, z którym przejdziesz na tyły sanktuarium. Po filmiku przerywnikowym idź za Sophią do pomieszczenia z namiotem.

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 20

Tutaj z kolei możesz porozmawiać z Hugiem, gdy będzie siedział w kryjówce Basiliusa. Potem (wykonaj wszystkie wypunktowane czynności, aby otrzymać trofeum Dawna opiekunka!):

• Zbadaj łóżko na lewo od wejścia;
  • Zbadaj zabawkowego konika na prawo od wejścia;
  • Zbadaj stół na lewo od Sophii, na którym znajdują się figurki.

W kolejnym pomieszczeniu:

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 21

• Zbadaj zabawki w skrzynce na prawo od wejścia;
  • Zbroję rycerską Aelii;
  • Stojak na broń;
  • Tabliczki woskowe na skrzyni tuż przed kolejnymi drzwiami.

Potem wyjdź na zewnątrz i zbadaj logo zakonu. Gdy przejdziesz przez kolejne drzwi, wejdziesz do laboratorium. W nim z kolei:

A Plague Tale Requiem - Opowieści i odkrycia (9 rozdział) 22

• Po lewej stronie znajdziesz przyrząd, w którym można było "pichcić" różne rzeczy. Zbadaj go.
  • Potem podejdź do stołu na lewo od oświetlonego stanowiska w środku lokacji. Tam znajdziesz książkę.
  • Na lewo i prawo od wyjścia znajdziesz dwa przyrządy alchemiczne, które również zbadaj.
  • Na prawo od wejścia znajdziesz piecyk, zbadaj go.

Nic tutaj nie znajdziesz konkretnego, więc podejdź do Hugo, który stoi przy stole. Weź go za rękę i podejdź pod zasłonę przy oknie po lewej stronie od rzeczonego stołu. Wyjrzyj za Sophią i idź schodami do góry. Dotrzesz do sali obserwacyjnej. Tutaj:

• Sprawdź biblioteczkę na prawo od dwóch ambon z prawej strony.
  • Sprawdź kraty w ziemi.

Gdy wykonasz wypunktowane czynności, otrzymasz specjalne trofeum o nazwie Dawna opiekunka. Możesz teraz podejść do Sophi. Po scence idź blisko murku przed sobą - w międzyczasie wysłuchuj hrabiego i hrabinę. Finalnie wskoczysz do kanałów i wyjdziesz przez nie na powierzchnię, co zakończy rozdział.