Vampire The Masquerade - Swansong - poradnik. Solucja, wybory i konsekwencje, porady, zagadki, pytania - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Vampire The Masquerade - Swansong - poradnik

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a

Mateusz Wróbel | 16.01, 22:06

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a

Opis misji Mieszkanie Moore'a z The Masquerade: Swansong.

Wybory w tej misji zostały szczegółowo opisane w zakładce "decyzje i konsekwencje".

Po dotarciu na miejsce odsłuchaj nagranie, a następnie porozmawiaj z policjantem. Wpuści Cię on do apartamentowca, gdzie ze sprawą zapozna Cię Mia Anderson. Wypytaj ją o szczegóły, a następnie zapoznaj się z nową umiejętnością Galeba. W pierwszej kolejności zbadaj ciało nieżyjącego mężczyzny bez głowy.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 1

Zbadaj jego szyję, następnie obniż kamerę i sprawdź prawe biodro. Po tym popatrz na palce u prawej ręki. Teraz aktywuj wyczucie i wejdź w interakcję z prawem jazdy, przy którym unosi się dym, a dowiesz się, że gdzieś w pobliżu jest ghul, czyli sługa wampira. Możesz szykować się do jego poszukiwania.

W międzyczasie odbij w lewo i znajdź po lewej stronie składzik ogrodowy. To bezpieczna strefa, więc możesz zaprosić tutaj żywicieli, aby opanować głód. Wejdź potem na ogrodu i zainteresuj się misiem leżącym na podłodze blisko okna z widokiem na Boston.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 2

Teraz na rozwidleniu odbij w lewo i wejdź do pokoju, gdzie przebywa lokaj. Możesz porozmawiać z nim już teraz lub wrócić do niego później. W drugim przypadku najlepiej dokładnie sprawdzić obraz na ścianie za Tobą (przyjrzeć się pierścieniowi), a potem przejść do kuchni. Na lewo od półek znajduje się zsypiarka śmieci, na której nie brakuje krwi.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 3

Teraz nie wejdziesz do garażu, więc możesz pójść na piętro po schodach, w stronę biblioteki. Blisko regałów leżą książki, które możesz zbadać używając swojej zdolności. Na końcu pomieszczenia spotkasz Danę, która okaże się być sługusem przebranym za policjantkę. Pomów z nią i spróbuj przekonać do powiedzenia prawdy.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 4

Jeśli nie wygrasz wpłynięcia na nią poprzez głód lub wybierzesz zwykłą opcję dialogową, to rozpoczniesz konfrontację, w której możesz popełnić wyłącznie dwa błędy. Wybieraj więc takie opcje, w których jesteś pewien, że wygrasz - inaczej nie dowiesz się niczego konkretnego. Prawdopodobnie przegrasz drugi etap (nie warto się bronić), więc dotrzesz do finałowego. Tam z kolei wybierz opcję wykorzystującą głód lub siłę woli. Jeśli przy choć dwóch kwestiach wygrałeś z Lehane, to otrzymasz od niej ważny dokument. Jeśli nie, to wręczy ona je policjantce o nazwisku Andersen. Możesz przerwać spotkanie przy windzie używając głodu, a potem zalecić jej opuszczenie miejsca zbrodni. Nie ma to jednak dużego wpływu na fabułę.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 5

Niezależnie od decyzji rusz do pokoju Moore'a. Podejdź do jego biura i wysuń szufladę, w której znajduje się klucz. Klikając również czerwony przycisk pod biurkiem otworzysz sobie sejf ukryty za obrazem. Musisz jednak odkryć szyfr, więc podejdź do panelu. Zauważysz, że przy czterech cyfrach znajdują się zakrwawione odciski palców. Możesz próbować kombinować, ale kod jest sześciocyfrowy, więc możliwości jest zbyt dużo. Warto wrócić tutaj później.

Teraz podejdź do drzwi po prawej stronie na końcu pomieszczenia i otwórz je zdobytym przed chwilą kluczem. Przejdziesz do archiwów - na biurku po prawej znajdziesz dowody dot. Dajana.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 6

Archiwa to także kolejna bezpieczna strefa, więc jeśli chcesz zmniejszyć pragnienie, zaproś tutaj jednego z policjantów. Zanim opuścisz to miejsce wejdź jeszcze na górę, gdzie znajduje się oficer Baker. To on jako pierwszy znalazł się na miejscu zbrodni, więc warto z nim porozmawiać. Po tym wróć na korytarz i wejdź do pokoju córki Jasona, który znajduje się po prawej stronie. Tutaj przede wszystkim przyjrzyj się zdjęciu urodzin June, które wisi na ścianie.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 7

Zapisz sobie tę kombinację 040911 (od roku trzeba odjąć cztery, ponieważ są to czwarte urodziny June), ponieważ przyda Ci się ona do otwarcia sejfu. Gdy wejdziesz do pokoju matki przeczytasz wiadomości na telefonie i odsłuchasz nagrania głosowe, z których można wywnioskować, że kodem do sejfu jest data urodzin dziewczynki. Wklep powyższy kod, a w środku znajdziesz dowody dotyczące doktora Richarda.

Teraz pozostaje Ci wrócić do lokaja i z nim pomówić (najpierw go uspokój najlepiej za pomocą głodu, a potem wypytaj o wszelkie szczegóły). Z pewnością zdobędziesz kartę magnetyczną na parking, ale najpierw odwiedź jeszcze sypialnię Jasona na piętrze.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 8

Podejdź do łóżka i zabierz telefon. Na razie nie znasz kodu, więc urządzenie zostanie wrzucone do Twojego ekwipunku. Potem przyjrzyj się elementom na łóżku. Zabierz dokument o Berelu (kolejnym radnym), a za torbą weź kluczyki do samochodu. Teraz możesz zejść do parkingu przez kuchnię. Porozmawiaj z Nortonem, a następnie podejdź do samochodu przed Tobą. Otwórz bagażnik czerwonego samochodu, gdzie znajdziesz dokument o Hildzie. Potem podejdź do czerwonej bryki, przy której wyczujesz aurę. Znajduje się ona na końcu lokacji.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 9

Jeśli udasz się do pomieszczenia dla służby znajdziesz szatnię dla personelu (bezpieczną strefę), a także kilka śmietników. Przy jednym z nich znajduje się aura, więc musisz znaleźć jakiś sposób na otwarcie pojemnika. W tym celu udaj się do stróżówki. Spotkasz tam Wyatta, którego musisz za wszelką cenę przekonać, aby otworzył śmietniki. Podczas pierwszego etapu konfrontacji pamiętaj, że nie musisz używać atrybutów. Wspomnij o krwi przy śmietnikach, a wygrasz pierwszą potyczkę bez straty punktów siły woli.

Zanim wyjdziesz z pomieszczenia zabierz kluczyk wiszący na ścianie po prawej stronie. Dzięki niemu otworzysz bagażnik samochodu, który wcześniej sprawdzałeś. W bagażniku znajdziesz przedmiot, który zwiększy niektóre z Twoich efektów.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 10

Wróć teraz do śmietników. Sprawdź ten należący do Wyatta, a potem przeszukaj kolejne. W jednym z nich znajdziesz głowę Wu. Okaże się, że Jason nie zginął. Wróć do Wyatta - wedle życzenia - i pomów z nim na ten temat. Potem wróć do apartamentu, wyciągnij telefon Moore i narysuj symbol w kształcie litery "M". Tym samym odblokujesz sobie zawartość.

Vampire The Masquerade: Swansong - Mieszkanie Moore'a 10

Dzięki wiadomość dowiesz się, że Lynda nie żyje. Została zabita przez tajemniczą grupę. Wejdź do pokoju Jasona i podejdź pod lustro w toalecie - z poprzednich notatek dowiesz się, że numerem do ukrytych drzwi jest 78728432. Wstukaj go na dotykowym ekranie i kliknij słuchawkę, a aktywujesz sobie dostęp do specjalnego przejścia. Przejdź przez nie (wcześniej warto zaspokoić swój głód w jednej z bezpiecznych stref), a odnajdziesz swój cel.

Pomów z rannym mężczyzną. Po chwili wyjdziecie na zewnątrz. Wspólnie będziecie podążać w stronę parkingu. Zanim jednak dotrzesz do windy będziesz musiał aż czterokrotnie zdecydować, czy chcesz zabić któregoś z policjantów, czy też wpłynąć na ich umysły. 

Vampire The Masquerade: Swansong - Jason Moore, jak go odnaleźć? 2

Pamiętaj, że każda akcja kosztuje 3 jednostki głodu. Jeśli zacząłeś od zera, to maksymalnie możesz oszukać trzech policjantów. Jeśli wykonasz cztery akcje, to zapełnisz głód i w windzie ugryziesz Jasona - czyli w największym skrócie, zabijesz go. Najlepiej będzie, jeśli weźmiesz w ostatniej potyczce jednego z funkcjonariuszy jako zakładnika. Tym samym bez problemów wyjdziesz z lokacji.

Na sam koniec zdecyduj jeszcze, czy chcesz oddać Moore'a Danie Lehane, czy jednak chcesz zabrać go za sobą. To bardzo ważny wybór, który szczegółowo opisaliśmy w oddzielnej zakładce. Niezależnie od niego misja dobiegnie końca.

Źródło: własne

Komentarze (11)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Vampire The Masquerade Swansong - ZAGADKI

cropper