Horizon Forbidden West - poradnik i solucja. Porady, podstawy, walka, fabuła, questy, ruiny, żyrafy, mapa gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Horizon Forbidden West Poradnik

Horizon Forbidden West - Mini-gra Napad Maszyn, zasady, jak wygrywać?

Mateusz Wróbel | 21.03, 18:26

Horizon Forbidden West - Mini-gra Napad Maszyn, zasady, jak wygrywać?

Jak wygrywać w mini-grze napad maszyn z Horizon Forbidden West?

Napad maszyn to rozbudowana mini-gra z Horizon Forbidden West. Jest ona oznaczona na mapie specjalną ikonką zamkniętej planszy o niebieskich kolorach - już w pierwszej osadzie, Złomiankach, protagonistka może poznać zasady gry w tutejszej tawernie. Zainteresowani mają tutaj do czynienia ze strategiczną zabawą, w której korzystają z kart prawdziwych maszyn, a więc tych, które Aloy spotyka na swojej drodze w trakcie przygody na Zakazanym Zachodzie.

temp_name

Pierwszą i najważniejszą rzeczą w zabawie jest rozmieszczenie figur na planszy. Zwracaj uwagę na to, jakie rodzaje maszyn posiadasz w swojej talii - jeśli jest to taranująca maszyna, to lepiej dać ją poziom wyżej aniżeli te latające. O rodzajach figur więcej jednak później. Dużo ważniejszy jest teren na planszy, ponieważ wpływa on na siłę bojową maszyny (inaczej pancerz - im jest on wyższy, tym mniej obrażeń przyjmiemy):

  • Pomarańczowa plansza (-2 do siły) - przepaść (dostępne tylko dla maszyn latających)
  • Niebieska plansza (-1 do siły) - bagno
  • Limonkowa plansza (0 do siły) - trawa
  • Zielona plansza (+1 do siły) - las
  • Szara plansza (+2 do siły) - pagórek
  • Biała plansza (+3 do siły) - góra

Nie ma znaczenia, jaką maszyną (nie licząc przepaści) wejdziesz na daną planszę. Zawsze działa ona w taki sam sposób. Co jednak ciekawe, już w trakcie rozgrywki widać, które kafelki dodają siłę, a które obniżają. Jeśli widzisz, że któryś z nich jest wyżej od pozostałych, to wiedz, że dodaje on siłę. Łatwo to zauważyć po zagraniu chociaż jednego mecza.

temp_name

Teraz warto przejść do opisu maszyny. Po najechaniu wskaźnikiem na swoją maszynę zauważysz jej atrybuty na karcie po lewej stronie. Gdy najedziesz na wrogą maszynę także zapoznasz się ze szczegółami. Ważne są przede PZ (punkty wliczane za wyeliminowanie figury - musisz zdobyć siedem, aby wygrać) i czułe punkty widoczne na ikonie obok obrazka przypominającego logo serii Assassin's Creed.

Czerwone punkty to czułe punkty, w które warto uderzać (obniżają siłę bojową o jeden). Z kolei niebieskie punkty to umocnione miejsca, które dodatkową chronią przed obrażeniami, zwiększając pancerz o jeden. Ważne jest więc obracanie figurą i ustawianie się na takich kafelkach, które pozwolą uderzyć w najbardziej bolesny fragment figury.

Na dole, przy czterech małych ikonach, możesz zapoznać się z tym, jaką siłę ataku, zasięg ataku, zasięg ruchu (zapamiętaj sobie, że użycie sprintu, a więc ruszenie się o większą niż zalecaną liczbę pól kosztuje maszynę to, iż nie będzie ona mogła zaatakować) oraz podstawowe zdrowie ma dana maszyna. Na cztery ostatnie atrybuty wpływa wyżej wspomniany rodzaj maszyny:

  • Maszyna do walki w zwarciu - wyprowadza zwykłe ataki.
  • Maszyna taranująca - atakuje pierwszą maszynę w swoich zasięgu, odpycha ją (jeśli przy tym uderzy inną maszynę, jej także zada obrażenia) i zajmuje jej wcześniejsze miejsce.
  • Maszyna atakująca z powietrza - atakuje z powietrza i ignoruje wszystkie kary od terenu (unikać musi tylko przepaści).
  • Maszyna kanonier - potężna, lecz zawsze musząca przemieścić się o swoją maksymalną ilość pól.
  • Maszyna ze zrywem - maszyna atakująca wszystkie maszyny na sąsiadujących polach i odwracająca je o 180 stopni.
  • Maszyna przyciągająca - istota atakująca maszynę w zasięgu i przyciągająca ją do siebie o jedno pole.

temp_name

Jak widać, rodzaj maszyny mocno wpływa na to, co może zdziałać na polu bitwy. Do tego dochodzą również specjalne umiejętności zapewniające niektórym figurom przewagę. Najczęściej to wzmocnienia dotyczące większych obrażeń na danych planszach. Nie zapominaj również o używaniu przeciążenia w najbardziej krytycznych sytuacjach. Sprawia ono, że Twoja maszyna traci 2 punkty zdrowia, ale może zaatakować inną figurę lub przemieścić się na inne pole. To, która maszyna pierwsza padnie wpływa na to, komu wpadnie do wyniku kolejne oczko. Jeśli będzie 6 do 6 punktów, a Ty skorzystasz z przeciążenia i wyeliminujesz wrogą, jak i swoją maszynę, to wygrasz Ty.

W mini-grze napad maszyn ważne jest trzymać się swojej połowy planszy. Czekaj zawsze do momentu, aż to wróg wykona ruch w Twoją stronę. Ustaw swoje pionki najmocniejszym pancerzem w jego stronę (najlepiej nawet w jednej, maksymalnie dwóch liniach, aby nie robić luk, w które można by wejść) i wyprowadzaj konkretne ciosy dopiero wtedy, gdy przeciwnik wykona pierwsze ataki. Z racji tego, iż w jednej turze musisz wykonać minimum dwa ruchy dwiema różnymi figurami, to możesz nimi ruszać się nawet o jedno sąsiednie pole i tak w kółko.

Swoje figurki zdobędziesz za branie udziału w tego typu rozgrywkach lub od handlarzy zajmujących się ich sprzedażą. Zestaw z kolei sprawdzisz z poziomu ekwipunku Aloy w grze.

Źródło: własne

Komentarze (67)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper