Poradnik Dark Souls III - trofea i roadmap

Poradnik Dark Souls III - trofea i roadmap

Krzysztof Wolski | 12.06.2016, 13:36

Powracamy z cyklem, w którym będziemy prezentowali Wam poradniki do poszczególnych gier. Przedstawimy Wam krok po kroku co i jak zrobić, by wyhaczyć platynę i niczego nie pominąć. Na dobry początek - Dark Souls III

Informacje i przegląd trofeów

  • Ogólny poziom trudności trofeów: 6/10
  • Trofea offline: 43 (26 / 13 / 3 / 1 )
  • Trofea online: 0
  • Szacowany czas do zdobycia platyny: 80-100 godzin
  • Minimalna ilość przejść: 3
  • Trofea do pominięcia: 7 ( Przymierze: Ogary Farrona, Przymierze: Kopiący Kurhany, Uzurpacja Płomienia, Mistrzostwo magii, Mistrzostwo Cudów, Mistrzostwo Pierścieni, Mistrzostwo eskpresji)
  • Zglithowane trofea: Brak
  • Czy poziom trudności ma wpływ na trofea?: Gra jest coraz trudniejsza z każdym przejściem (aż do NG+7)

Dark Souls 3 poradnik: Wprowadzenie

Dark Souls III jest już czwartą, a zarazem ostatnią częścią z serii Souls. W grze wcielamy się w postać nierozpalonego, a naszym celem jest znalezienie czterech Władców Pogorzelisk: Stróżów Otchłani, Pożeracza Bogów, Aldricha, Yorhma Giganta i Młodszego Księcia Lothrica, by jeszcze raz zjednoczyć płomień. Seria znana jest ze swojego poziomu trudności i tym razem nie jest inaczej, o ile początek jest dość prosty, tak trudność rośnie wraz z postępem.

Jeśli gramy sami, to czeka nas wyzwanie i wielka satysfakcja. Granie w kooperacji strasznie ułatwia życie i przez grę można wręcz przejechać dość szybko i bezboleśnie. Pamiętajmy, że za każdego przyzwanego upiora poziom zdrowia bossa wzrasta o 50%, a dusze dzielone są pomiędzy walczących.

Platyna w tej części jest standardowa dla tej serii, czyli trofea dzielą się na:

  • trofea za zdobycie wszystkich czarów/piromancji/cudów, gestów i pierścieni
  • za wzmocnienie butelki Estusa i ogniska do maksymalnego poziomu
  • za pokonanie każdego bossa
  • za dołączenie do każdego przymierza
  • za odnalezienie ukrytych lokacji

Czeka nas sporo zabawy, a trzecia część Dark Souls jest pozycją w którą gra się po prostu fantastycznie i sprawia masę frajdy, więc zapraszam serdecznie do poradnika dzięki, któremu droga do platyny stanie się prostsza.

Do praktycznie każdego trofeum załączony jest filmik z wypisaną listą przedmiotów i czasem w jakim dany przedmiot pojawia się na filmiku. Jeśli wymagany jest jakiś klucz albo quest, żeby dostać się do danego przedmiotu to znajdziemy go również na materiale wideo.

Nie jestem autorem owych materiałów wideo, przetłumaczyłem jedynie nazwy przedmiotów i dodałem czas w jakim pojawia się dany przedmiot na filmiku.

Uwaga! Nie zużywamy dusz bossów, ponieważ są one potrzebne do wymiany na kilka cudów/czarów/piromancji jak również i pierścieni.

W grze znajdują się 3 zakończenia, wiec musimy przejść grę minimum trzy razy.

Do pominięcia

  • Linie questowe Rosarii i Sirris z Krain Zmroku wzajemnie się wykluczają, czyli w jednym przejściu możemy zrobić tylko jeden z questów. Szczegóły opisałem przy trofeach za pierścienie.
  • Yuria pojawi się w Kapliczce Zjednoczenia tylko wtedy, gdy zdobędziemy od Yoela z Londoru 5 darmowych leveli, zanim zabijemy Stróżów Otchłani.
  • Linie questowe Siegwarda z Cathariny i Anri z Astory są do pominięcia. Szczegóły opisane przy trofeach za gesty/pierścienie i zakończenie.

Znakomity źródłem informacji na temat questów i nie tylko jest anglojęzyczna strona:
http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Side+Quests

KROK 1: Cieszmy się grą

Przechodzimy grę, bawimy się i nie przejmujemy niczym, żeby czerpać jak największą przyjemność z gry. Staramy się zajrzeć w każdy zakamarek i eksplorować na własną rękę, poznając przy okazji mechanikę gry i tereny. W tym przejściu chcemy pokonać wszystkich bossów, odkryć wszystkie sekretne lokacje i w miarę możliwości przymierza.

Po pokonaniu ostatniego bossa wchodzimy w interakcję z mieczem (Zakończenie "By zjednoczyć Pierwszy Płomień"). Zostaniemy zapytani, czy chcemy teraz przejść na NG+, wybieramy opcję NIE. Teraz mamy możliwość zebrania brakujących przedmiotów.
Nie będziemy w stanie zebrać wszystkiego w jednym przejściu, ale im więcej zbierzemy, tym mniej pracy będziemy mieli przy kolejnym przejściu.

KROK 2: New Game+ (Zakończenie "Koniec Płomienia")

W nowym przejściu w świecie gry pojawi się 21 pierścionków na +1, w przeciwieństwie do poprzednich części nowe pierścionki znajdują się w zupełnie innych miejscach niż ich bazowe wersje. W tym przejściu dołączamy do przymierza Kopiących Kurhany, zakładając, że w pierwszym przejściu nie udało nam się do nich dołączyć. Robimy quest Sirris albo Rosarii, zależnie od naszego wyboru w pierwszym przejściu.

KROK 3: New Game++ (Zakończenie "Uzurpacja Płomienia")

W tym przejściu skupiamy się na najbardziej skomplikowanym zakończeniu ze wszystkich (po szczegóły odsyłam do trofeum Uzurpacja Płomienia).

Pierścionków na +2 pojawi się 16. Powinniśmy też już zebrać ostatnie brakujące nam czary, piromancje itd.

Jeśli jeszcze nie zrobiliśmy jakichś questów, np. Siegwarda, lub nie zebraliśmy kilku gestów to teraz jest idealny moment na dokończenie wszystkiego.

Po wszystkim będziemy mogli cieszyć się z PLATYNY w tej iście genialnej produkcji, jaką bez wątpienia jest Dark Souls III.

Mam nadzieję, że poradnik pomoże wielu z was w osiągnięciu platyny. Kosztował mnie on mnóstwo pracy, a największą zmorą okazały się być polskie nazwy przedmiotów,czarów itd.

Miłej lektury i udanej zabawy
Krzysztof Wolski

Dark Souls 3 Trofea

Mroczna Dusza
Zdobądź wszystkie trofea

Zdobądź pozostałe 42 trofea. Chwalmy słońce!

Doskonałe ulepszanie broni
Wzmocnij jedną z broni do najwyższego poziomu

Do wzmocnienia broni do najwyższego poziomu musimy ją ulepszyć na +10. Bronie specjalnie (ulepszane migoczącym tytanitem) można ulepszyć do +5, ale w ten sposób nie zdobędziemy trofeum. Broń ulepszamy u kowala Andre w Kapliczce Zjednoczenia. Do ulepszenia jej na +10 potrzebujemy tytanitu (3 odłamki, 3 duże odłamki, 3 grudki i 1 sztabę).

Mistrzostwo zaklinania
Dokonaj wszystkich form zaklinania

W grze istnieje 15 form zaklinania broni (i jedno za usunięcie zaklęcia, które jest wymagane do trofeum). Broń zaklinamy u kowala Andre w Kapliczce Zjednoczenia. Wpierw jednak musimy znaleźć 4 węgle, które pozwalają na odblokowanie większej liczby zaklęć.

Do usunięcia zaklęcia z broni potrzebujemy Kamienia pokutnego.

Węgle

  • Węgiel z Farron - Ostry, Ciężki i Zatruty
  • Węgiel Mędrca - Poświęcony, Kryształowy i Głębin
  • Węgiel Olbrzyma - Błyskawic, Prosty i Chaosu
  • Zbezczeszczony węgiel - Krwawy, Pusty i Mroku

Lokacje

  • Węgiel z Farron - z ognisko Forteca w połowie drogi biegniemy przed siebie, aż zobaczymy miejsce, gdzie możemy zeskoczyć po skałach. Spadamy powoli na sam dół. Potem biegniemy prosto przed siebie, aż zobaczymy wejście do budynku, wchodzimy do środka i skręcamy w lewo. Po drodze spotkamy potężnego rycerza obok którego znajdziemy Bliźniacze Ostrza Najmity, a na końcu drogi będzie nasz upragniony węgiel.
  • Węgiel Mędrca - z ogniska Twierdza Farrona wychodzimy na zewnątrz i skręcamy od razu w lewą stronę, ruszamy w stronę górki, przed którą jest kilka ślimaków. Biegniemy dalej przed siebie, po drodze miniemy kolejną mała wysepkę z ciałem, biegniemy dalej prosto, ale skręcamy delikatnie w prawo między drzewami, jeśli zobaczymy zwłoki oparte o drzewo, to jesteśmy na dobrej drodze. Ruszamy dalej przed siebie, aż zostaniemy zaatakowani przez Mrocznego Upiora z mieczem, za nim znajduje się budynek z węglem.
  • Węgiel Olbrzyma - nie do pominięcia. W Anor Londo wchodzimy schodami na górę i skręcamy w lewo, przed nami leży martwy Kowal Olbrzym (stary znajomy z pierwszej części), a przy nim węgiel.
  • Zbezczeszczony węgiel - znajdziemy go na na samym dole lochów Irythyllu z pokaźną liczbą więźniarek z lampami, w miejscu gdzie udajemy się do sekretnej lokacji Szczytu Arcysmoków.Tym razem jednak nie skręcamy w żadną stronę po dojściu do tego miejsca, a idziemy prosto przed siebie do celi z "dziwnymi stworkami", na zwłokach takiego przeciwnika znajdziemy węgiel.

[0:05] Węgiel z Farron
[1:03] Węgiel Mędrca
[1:48] Węgiel Olbrzyma
[2:23] Zbezczeszczony węgiel

Jeśli chcemy zakląć klejnot do broni, musimy wpierw znaleźć odpowiednie klejnoty, których jest w sumie 15. Znajdziemy je w najróżniejszych miejscach w grze, a część wypada z kryształowych jaszczurek. Poniżej lista wszystkich klejnotów:

Kejnoty

  • Ciężki
  • Ostry
  • Wykwintny
  • Czysty
  • Kryształowy
  • Prosty
  • Ognisty
  • Chaosu
  • Błyskawic
  • Poświęcony
  • Głębin
  • Mroku
  • Krwawy
  • Zatruty
  • Pusty

Jak już zaklniemy każdy klejnot do broni to zdobędziemy trofeum. Nie ma potrzeby używania zaklętych broni ani też ulepszania ich.

Mistrzostwo magii
Naucz się wszystkich czarów

Do pominięcia!

Uwaga! Jeśli zdarzy ci się sprzedać jakiś czar, nie przejmuj się. Żeby zdobyć trofeum, wystarczy, że posiadałeś dany czar w jakimś momencie gry.

W sumie do zdobycia są 34 czary, ogromną większość z nich kupimy od sprzedawców (Orbecka, Karli, Opiekunki Kapliczki i Yurii), ale żeby uzyskać dostęp do większej liczby czarów, musimy zanieść dla Orbecka z Vinheim cztery zwoje. Kilka czarów zdobywamy też po wymianie u Ludletha.

Sprzedawcy

  • Orbeck z Vinheim - znajdziemy go na górnym piętrze w drodze do Kryształowego Mędrca w Puszczy Ukrzyżowań.
  • Karla - znaleźć ją możemy w lochach Irithyllu po zdobycia Klucza Strażnika Więziennego w Sprofanowanej Stolicy. Jej cela znajduje się w miejscu, gdzie spotkamy dużą ilość strażników z lampami.

Zwoje

  • Złoty zwój - Twierdza Farrona (ognisko Ruiny Twierdzy). Musimy udać się w kierunku dużych kamiennych drzwi, przy których znajdziemy pochodnie. Z tego miejsca odbijamy w prawo i trzymamy się skał, po drodze spotkamy kilka żab, a na końcu zobaczymy jaskinię w której znajduje się zwój.
  • Zwój mędrca - podobnie jak w przypadku złotego zwoju, tyle że tym razem skręcamy w lewo i trzymamy się ściany, aż dojdziemy do zwoju, po drodze spotkamy też kraba.
  • Kryształowy zwój - Wielkie Archiwa, zdobywamy go po zabiciu Kryształowego mędrca.
  • Zwój Logana - w Sprofanowanej Stolicy na dachu małego kościołka znajdującego się na bagnach pełnych pająków. Musimy pokonać czarodzieja, który upuści po zabiciu zwój.

Czary

  • Strzała Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Opiekunki Kapliczki.
  • Wielka Strzała Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim.
  • Ciężka Strzała Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Yurii.
  • Wielka Ciężka Strzała Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim.
  • Strzałka Farrona - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Opiekunki Kapliczki.
  • Wielka Strzałka Farrona - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Zwoju mędrca.
  • Grad Farrona - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Zwoju mędrca.
  • Samonaprowadzająca materia dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Zwoju Logana.
  • Samonaprowadzająca kryształowa materia dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Kryształowego zwoju.
  • Kryształowy grad - wymiana u Ludletha za Duszę Kryształowego Mędrca.
  • Włócznia Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Kryształowa Włócznia Dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Kryształowego zwoju.
  • Dech białego smoka - wymiana u Ludletha za Duszę zatraconego Króla Oceirosa.
  • Strumień dusz - po walce z Kryształowym mędrcem po raz drugi (Wielkie Archiwa) znajdziemy iluzoryczną ścianę (ciężko jej nie znaleźć, gdyż bardzo się wyróżnia). Za ścianą znajdziemy Mroźnego rycerza i czar.
  • Wielki miecz dusz - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Yurii.
  • Szybki miecz Farrona - do kupienia od Orbecka z Vinheim.
  • Magiczna broń - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Yurii.
  • Wielka magiczna broń - Ognisko Okolice Twierdzy Farrona, idziemy korytarzem, mijając wielką kryształową jaszczurkę, aż natkniemy się na ciało z czarem.
  • Kryształowa magiczna broń - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Kryształowy zwój.
  • Magiczna tarcza - do kupienia od Orbecka z Vinheim albo Yurii.
  • Wielka magiczna tarcza - Ognisko Lochy Irithyllu, idziemy prosto i spadamy na dół, w jednej z celi znajdziemy stworka z mackami, po zabiciu zostawi czar.
  • Szpieg - do kupienia od Orbecka z Vinheim.
  • Dźwiękowa przynęta - do kupienia od Orbecka z Vinheim.
  • Skażona rtęć - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Zwoju mędrca.
  • Światło - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Naprawa - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Ukryta broń - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Ukryte ciało - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Kameleon (do pominięcia!) - znajdziemy go po ukończeniu ceremonii ślubnej (quest Yurii) na ciele pielgrzyma, od którego otrzymaliśmy miecz ceremonialny.
  • Zniekształcony świetlny mur - do kupienia od Orbecka z Vinheim po przekazaniu mu Złotego zwoju.
  • Dusza głębin - wymiana u Ludletha za Duszę Biskupów Głębin.
  • Wielka dusza głębin - nagroda za zdobycie 1 rangi w przymierzu Wierni Aldrichowi (potrzebujemy 10 ludzkich mętów, które możemy farmić z biskupów przed wejściem do przymierza).
  • Przyciąganie - do kupienia od Karli.
  • Klinga mroku - do kupienia od Karli.

Poniżej wideo z lokacjami Orbecka, Karli, zwojów i wszystkich czarów.

[0:05] Orbeck z Vinheim (sprzedawca)
[1:50] Strzała dusz
[1:54] Wielka strzała dusz
[1:59] Ciężka strzała dusz
[2:05] Wielka ciężka strzała dusz
[2:11] Strzałka farrona
[2:17] Wielki miecz dusz
[2:22] Szybki miecz Farrona
[2:28] Magiczna broń
[2:32] Magiczna tarcza
[2:37] Szpieg
[2:42] Dźwiękowa przynęta
[2:50] Zwój mędrca
[3:42] Większa strzałka Farrona
[3:47] Grad Farrona
[3:52] Skażona rtęć
[3:59] Złoty zwój
[5:08] Światło
[5:16] Naprawa
[5:20] Ukryta broń
[5:24] Ukryte ciało
[5:28] Zniekształcony świetlny mur
[5:33] Zwój Logana
[7:43] Samonaprowadzająca materia dusz
[7:49] Włócznia dusz
[7:56] Kryształowy zwój
[9:20] Samonaprowadzająca kryształowa materia dusz
[9:20] Kryształowa włócznia dusz
[9:20] Kryształowa magiczna broń
[9:54] Kryształowy grad(wymiana za duszę Kryształowego Mędrca)
[10:22] Dech białego smoka (wymiana za duszę Oceirosa)
[10:30] Dusza głębin (wymiana za duszę Biskupów Głębin)
[10:40] Wielka magiczna broń
[11:11] Wielka magiczna tarcza
[11:51] Kameleon
[14:17] Strumień dusz
[15:49] Wielka dusza głębin(nagroda za 1 rangę w przymierzu Wierni Aldrichowi)
[16:21] Karla (sprzedawca)
[21:16] Przyciąganie
[21:46] Klinga mroku

Mistrzostwo Piromancji
Naucz się wszystkich piromancji

Uwaga! Jeśli zdarzy ci się sprzedać jakąś piromancję, nie przejmuj się. Żeby zdobyć trofeum, wystarczy, że posiadałeś daną piromancję w jakimś momencie gry.

Na trofeum potrzebujemy znaleźć 27 tomów piromancji. Ogromną część z nich kupimy u sprzedawców w Kapliczce Zjednoczenia (Cornyx z Wielkiego Bagna i Karla), asortyment poszerzymy zanosząc im w sumie pięć tomów piromancji(trzy dla Cornyxa i dwa dla Karli).

Tomy

  • Piromancje Carthuskie, Conrnyx z Wielkiego Bagna - po wejściu do Carthuskich Katakumb wchodzimy na duży most i po jego lewej stronie zobaczymy miejsce na które możemy spaść, tom piromancji znajduje się w korytarzu przed nami.
  • Tom Piromancji Quelany, Karla - z ogniska demoniczne ruiny schodzimy na dół i skręcamy przy każdej sposobności w prawo, aż dojdziemy do pomieszczenia z korzeniami na ścianach, tom znajduje się za iluzoryczną ścianą.
  • Piromancje Strażnika Grobów, Karla - zdobywamy ją podczas walk z Wielkim Władcą Wolnirem, nie do pominięcia.
  • Tom Piromancji Wielkiego Bagna, Cornyx z Wielkiego Bagna - w puszczy ukrzyżowań, znajduje się pod drzewem blisko murów w okolicy dużego kraba.
  • Tom Piromancji Izalithu (Przedpokój starego króla) Cornyx z Wielkiego Bagna - z ogniska przedpokój starego króla idziemy prosto, tom znajdziemy w pokoju z grupką przeciwników.

Sprzedawcy

  • Cornyx z Wielkiego Bagna - znajdziemy go w klatce w Osadzie Nieumarłych w lokacji, gdzie spotykamy wielkiego przeciwnika z garnkiem i trzema wiedźmami rzucającymi bombami. Musimy spaść pod kamienny most i dachami dostać się na górę.
  • Karla - znaleźć ją możemy w lochach Irithyllu po zdobycia Klucza Strażnika Więziennego w Sprofanowanej Stolicy. Jej cela znajduje się w miejscu, gdzie spotkamy dużą ilość strażników z lampami.

Piromancje

  • Kula ognia - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna.
  • Ognista sfera - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Wielkiego Bagna.
  • Wybuchowa kula ognia - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Wielkiego Bagna.
  • Wielka ognista sfera chaosu - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Izalithu.
  • Ślady po zasiewie chaosu - wymiana u Ludletha za duszę Starego Króla Demonów.
  • Ognisty podmuch - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna.
  • Ognisty bicz - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Tomu Piromancji Quelany.
  • Burza ognia - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Tomu Piromancji Quelany.
  • Burza chaosu - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Izalithu.
  • Wielki zapłon - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna.
  • Święty płomień - Ognisko Demoniczne ruiny w Carthuskich Katakumbach. Udajemy się do miejsca, gdzie walczyliśmy z NPC Zabójcą Rycerzy Tsorigiem, obok niego będzie lawa, a w niej znajdziemy piromancję.
  • Zbezczeszczony płomień - udajemy się do Sprofanowanej Stolicy w Lochach Irithyllu. Ruszamy w stronę bagien do miejsca, gdzie znaleźliśmy klucze Strażnika więziennego. Skaczemy do giganta na dole, piromancję znajdziemy na zwłokach.
  • Trująca mgła - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Wielkiego Bagna.
  • Toksyczna mgła - Ognisko demoniczne ruiny w Carthuskich Katakumbach. Udajemy się do miejsca, gdzie znaleźliśmy Tom Piromancji Quelany. Piromancję znajdziemy po lewej stronie w lawie od miejsca, gdzie znaleźliśmy tom.
  • Fala kwasu - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Piromancji Carthuskich.
  • Fala potu - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna.
  • Rzęsisty pot - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Tomu Piromancji Wielkiego Bagna.
  • Żelazne ciało - Ofiarna droga, ognisko Twierdza Farrona, ruszamy w stronę trującego bagna i trzyma się prawej strony, piromancję znajdziemy przy drzewie. Po dokładniejszą lokację odsyłam do filmiku.
  • Wewnętrzna siła - Wielka Archiwa w Zamku Lothric. Ruszamy przed siebie, aż natkniemy się na grupę wrogów przy wannie z woskiem, obok znajdziemy ciemny pomieszczenie z wajchą, która otworzy tajne przejście za regałem z książkami.
  • Carthuski znak - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Piromancji Carthuskich.
  • Carthuski płomienny znak - do kupienia od Cornyxa z Wielkiego Bagna po przekazaniu mu Piromancji Carthuskich.
  • Ciepło - wymaga zdobycia 2 rangi w przymierzu Kopiących Kurhany. Do zwiększenia rangi potrzebujemy Kajdanów z kręgosłupa, które zdobywamy jak zostaniemy przyzwani do czyjegoś świata i zabiciu gospodarza, jak i odparciu przeciwnika z tego przymierza, który nas zaatakował. Przedmiot wypada też, ale bardzo rzadko, ze szkieletów z czerwonymi oczami w Carthuskich Katakumbach. Najszybszą metodą jest zrobienie tego z kolegą, który będzie nas przyzywał do swojego świata.
  • Porozumienie - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Tomu Piromancji Quelany.
  • Kamienne splunięcie - wymiana u Ludletha za duszę Zbłąkanego demona.
  • Czarny płomień - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Piromancji Strażnika Grobów.
  • Sfera czarnego ognia - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Piromancji Strażnika Grobów.
  • Czarny wąż - wymiana u Ludletha za duszę Wielkiego Władcy Wolnira.

[0:05] Cornyx z Wielkiego Bagna(sprzedawca)
[1:24] Kula ognia
[1:24] Ognisty podmuch
[1:24] Wielki zapłon
[1:24] Fala potu
[2:17] Tom piromancji Wielkiego Bagna
[3:09] Ognista sfera
[3:09] Wybuchowa kula ognia
[3:09] Trująca mgła
[3:09] Rzęsisty pot
[4:04] Piromancje Carthuskie
[5:02] Fala kwasu
[5:02] Carthuski znak
[5:02] Carthuski płomienny łuk
[5:50] Tom piromancji z Izalithu
[6:58] Wielka ognista sfera chaosu
[6:58] Burza chaosu
[7:40] Karla (sprzedawca)
[12:39] Toksyczna mgła
[12:39] Tom piromancji Quelany
[14:11] Ognisty bicz
[14:11] Burza ognia
[14:11] Porozumienie
[15:10] Piromancje strażnika grobów
[15:37] Czarny płomień
[15:37] Sfera czarnego ognia
[16:16] Ślady po zasiewie chaosu (wymiana za duszę Starego Króla Demonów)
[16:16] Kamienne splunięcie (wymiana za duszę Zbłąkanego Demona)
[16:16] Czarny wąż (wymiana za duszę Wielkiego Władcy Wolnira)
[17:14] Zbezczeszczony płomień
[18:55] Żelazne ciało
[19:25] Ciepło (Nagroda za 2 rangę w przymierzu Kopiący Kurhany, wymaga 30 kajdanów z kręgosłupa)
[20:00] Wewnętrzna siła
[21:07] Święty płomień

Mistrzostwo cudów
Naucz się wszystkich cudów

Do pominięcia!

Uwaga! Święte Księgi Brajlem z Głębin i Londoru z Mrocznymi Cudami zanosimy do Karli, bo jeśli wykupimy od Iriny wszystkie „niemroczne” cuda, zostanie ona Strażniczką Ognia i będziemy mogli u niej rozwijać postać. Irina zajmie miejsce w małej wieży, tak gdzie walczyliśmy z Mistrzem Miecza. Jeśli jednak zanieśliśmy wspomniane księgi Irinie, wystarczy, że nie wykupimy od niej ani jednego Mrocznego Cudu. Gdy Irina zostanie Strażniczką Ognia porzuci owe księgi.

W grze znajdziemy 35 cudów potrzebnych na trofeum. Większość z nich kupimy u sprzedawców (Irina z Carimu i Karla), a asortyment cudów poszerzymy dając im Święte Księgi Brajlem.

Księgi Brajlem

  • Święta Księga Brajlem z Carimu - Ofiarna Droga, w jaskini, do której docieramy ukrytą ścieżką pod dużym kamiennym mostem.
  • Święta Księga Brajlem z Lothric - przed mostem, gdzie walczymy z bossem "Zbroja zabójcy smoków" spadamy w dół w miejscu zniszczonej barierki
  • Święta Księga Brajlem z Głębin (Mroczne Cuda) - zdobywamy tę księgę po zabiciu kimika w Katedrze Głębin. Księgę lepiej zanieść do Karli.
  • Święta Księga Brajlem z Londoru (Mroczne Cuda) - do pominięcia! Yuria pojawi się tylko wtedy jak wykorzystaliśmy 5 darmowych leveli od Yoela przed zabiciem Stróżów Otchłani – do kupienia od Yurii z Londoru. Lepiej zanieść Karli.

Sprzedawcy

  • Irina z Carimu - w Osadzie Nieumarłych za zamkniętymi drzwiami pilnowanymi przez Eygonona z Carimu. Dostaniemy się tam przez otwierając drzwi w kanałach z dużym szczurem w Osadzie Nieumarłych (nieopodal ogniska Walący się most). Klucz do nich kupimy za 1500 dusz u opiekunki Kapliczki po zaniesieniu jej prochów Grabarza. Po ściągnięciu Iriny będziemy mogli od niej kupować Cuda. Poszerzy swój asortyment po zaniesieniu jej "ksiąg brajlem"
  • Karla - znaleźć ją możemy w lochach Irithyllu po zdobycia Klucza Strażnika Więziennego w Sprofanowanej Stolicy. Jej cela znajduje się w miejscu, gdzie spotkamy dużą ilość strażników z lampami.

Cuda

  • Wspomożenie leczenia - do kupienia u Opiekunki Kapliczki.
  • Leczenie - do kupienia od Iriny z Carimu.
  • Średnie leczenie - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Carimu.
  • Wielkie leczenie - znajdziemy ten cud w jeziorze w Irithyllu z Mroźnej Doliny. Z ogniska Odległa posiadłość trzymamy się lewej strony jeziora, cud będzie leżał niedaleko początku mostu na którym walczyliśmy z wielkim jaszczurem.
  • Kojące światło słońca - wymiana u Ludletha za Duszę Tancerki.
  • Regeneracja - do kupienia od Iriny z Carimu.
  • Szczodre światło - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Lothric.
  • Szczodre światło słońca - wymiana u Ludletha za Duszę Rosarii, żeby zdobyć tę duszę, musimy wykonać quest Leonharda, który opisuję poniżej.

Dostępny po odkryciu ogniska Wieża na Ścianie. Leonharda znajdziemy opartego o największy tron w Kapliczce Zjednoczenia. Po rozmowie z nim otrzymamy Pękniętą Kulę Czerwonego Oka. Po odpaleniu ogniska Podnóże Wysokiej Ściany albo pokonaniu Wielkiego Drzewa w Osadzie Nieumarłych, podaruje nam także Klucz do Windy, którego użyjemy opodal ogniska Wieża na Ścianie. Po zejściu na sam dół wieży i otwarciu zamkniętych drzwi, należy pokonać Mrocznego Upiora, za co otrzymamy Czerwoną Kulę Oka. Wracamy do Kapliczki i rozmawiamy z Leonhardem, a następnie udajemy się do Przymierza Rosarii (ognisko Katedra Głębin) i oferujemy przedmiot Blady Język ponętnej Rosarii. W pomieszczeniu powinniśmy spotkać ponownie Leonharda (jak go nie ma, to wracamy tu później). Rozmawiamy z nim i opuszczamy teren. Po powrocie Rosaria powinna być martwa, a na jej łóżku leżeć będzie Czarna Kula Oka. Teraz udajemy się do ogniska Aldrich, Pożeracz Bogów i wjeżdżamy windą na górę do lokacji za bossem. Otrzymamy komunikat, że coś się dzieje z Czarną Kulą Oka. Wchodzimy do ekwipunku i używamy jej atakując świat zabójcy Rosarii.

  • Pieszczące łzy - do kupienia od Iriny z Carimu.
  • Łzy wyparcia - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Carimu.
  • Droga do domu - do kupienia od Iriny z Carimu.
  • Szukanie wskazówek - Where the first giant is in the Cathedral of the deep, head all the way around and down the stairs. Don't go all the way down the stairs, instead turn left and head down these stairs. You'll find the miracle on a corpse.
  • Święta przysięga - nagroda za zdobycie 1 rangi w przymierzu Wojownik słońca.
  • Moc - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Carimu.
  • Emisja mocy - otrzymujemy ten cud od Siegwarda z Cathariny, robiąc jego linię questową.

Spotykamy go w Osadzie Nieumarłych, a konkretnie zmierzając na Ofiarną Drogę. Po wejściu do budynku Siegward wyjdzie z windy, a po rozmowie z nim i wyczerpaniu wszystkich dialogów, dowiemy się, że próbuje dostać się na górę. Aktywujemy widoczną windę i natychmiast z niej schodzimy. Okaże się, że są dwa mechanizmy, jeden pod drugim. Nowo opuszczoną windą jedziemy na górę, by w połowie drogi zeskoczyć na drewnianą kładkę. Wychodzimy na zewnątrz, gdzie znowu rozmawiamy z Siegwardem. Teraz należy zeskoczyć z dachu i wygrać z pomocą Cebulaka walkę z Ognistym Demonem. Następny raz grubaska spotykamy w studni obok drzwi prowadzących do Kapliczki Oczyszczania. Jeśli go tam nie ma, to musimy wrócić do Kapliczki Zjednoczenia, kupić od Opiekunki Kapliczki klucz do wieży za 20 tysięcy dusz. Po dotarciu na szczyt wieży zostaniemy zamknięci przez Niezłomnego Łatę. Po wydostaniu się z wieży znajdziemy Łatę w Kapliczce na samej górze. Możemy mu wybaczyć lub nie. Kupujemy od niego ukradzioną zbroję Cebulaka lub po prostu go zabijamy i zabieramy łup. Ze zbroją wracamy do studni i oddajemy ją Siegwardowi. Następnym miejscem, gdzie spotykamy naszego rycerza jest kuchnia w Odległej Posiadłości w Irithyllu (dostajemy się tu od strony jeziora). Po rozmowie z nim otrzymamy cud.

  • Gniew Bogów - Sprofanowana Stolica w Lochach Irithyllu. Udajemy się do miejsca, gdzie zdobyliśmy Zwój Logana i spadamy na dół przez dach.
  • Włócznia błyskawic - udajemy się do ogniska Stary wilk z Farron i windą w górę do miejsca, gdzie walczyliśmy ze Zbłąkanym Demonem, zamiast jednak iść w jego stronę, spadamy w prawo, żeby obejść bramę, po drugiej stronie znajdziemy cud.
  • Wielka włócznia błyskawic - nagroda za zdobycie 2 rangi w przymierzu Wojownik słońca.
  • Słoneczna włócznia - wymiana u Ludletha za Duszę Władców.
  • Piounowy pal - dostajemy go po zabiciu wielkiego robaka w Niegasnącym Jeziorze w Carthuskich Katakumbach.
  • Burza z piorunami - wymiana u Ludletha za Duszę Bezimiennego Króla.
  • Filary boskiego światła – Wielka Archiwa w Zamku Lothric. Na samym szczycie archiwów z wielkimi przeciwnikami w złotych zbrojach znajdziemy wieżę, a w jej środku zejście do ptasiej klatki.
  • Błogosławiona broń - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Lothric.
  • Klinga błyskawic - musimy się sturlać z windy przy wejściu na Szczyt Arcysmoków w Lochach Irithyllu.
  • Ostrze mrocznego księżyca - nagroda za zdobycie 2 rangi w przymierzu Ostrza Mrocznego Księżyca (wymagane 30 "dowodów dotrzymanej umowy". Zakładamy wszystkie przedmioty zwiększające odkrywanie przedmiotów - Symbol Chciwości, Srebrny sygnet chciwego węża itd. - i farmimy 3 srebrnych rycerzy przy ognisku Anor Londo).
  • Magiczna bariera - do kupienia od Iriny z Carimu po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Lothric.
  • Wielka magiczna bariera - Wielka dzwonnica na Szczycie Arcysmoków. Wychodzimy na zewnątrz i wchodzimy po drabinie do miejsca, gdzie walczyliśmy z Havlem, po lewej stronie spadam na dół, cud znajdziemy przy kamiennej jaszczurce.
  • Klinga mroku - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Londoru.
  • Przysięga milczenia - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Londoru.
  • Ponowna śmierć - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Londoru.
  • Pokuta - z ogniska Okolice Twierdzy Farrona idziemy w głąb korytarza, aż znajdziemy dziurę w ścianie przez którą wychodzimy prosto do zwłok z cudem.
  • Ochrona Głębin - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Głębin.
  • Podgryzanie - do kupienia od Karli po przekazaniu jej Świętej Księgi Brajlem z Głębin.
  • Podgryzanie Dorris - ognisko Centralny Irithyll, idziemy przed siebie do momentu, aż znajdziemy kryształową jaszczurkę, ucieknie w stronę barierek, które są iluzoryczne, uderzamy ją i spadam na dół po cud.
  • Kosa łowcy żywotów - wymiana u Ludletha za Duszę Aldricha.

[0:05] Irina (sprzedawca)
[3:54] Wspomożenie leczenia
[4:21] Leczenie
[4:21] Regeneracja
[4:21] Pieszczące łzy
[4:21] Droga do domu
[5:14] Święta Księga Brajlem z Carimu
[6:13] Średnie leczenie
[6:13] Łzy wyparcia
[6:13] Moc
[7:05] Święta Księga Brajlem z Lothric
[7:58] Szczodre światło
[7:58] Błogosławiona broń
[7:58] Magiczna bariera
[8:53] Święta Księga Brajlem z Londoru
[9:41] Karla (sprzedawca)
[14:33] Klinga mroku
[14:33] Przysięga milczenia
[14:33] Ponowna śmierć
[16:27] Święta Księga Brajlem z Głębin
[17:47] Ochrona głębin
[17:47] Podgryzanie
[18:42] Kojące światło słońca (wymiana za duszę Tancerki)
[18:42] Słoneczna włócznia (wymiana za duszę Władców)
[18:42] Burza z piorunami (wymiana za duszę Bezimiennego Króla)
[18:42] Kosa łowcy żywotów (wymiana za duszę Aldricha)
[19:49] Emisja mocy (quest Siegwarda)
[21:58] Szczodre światło słońca (wymiana za duszę Rosarii, quest Leonharda)
[24:36] Włócznia błyskawic
[25:51] Pokuta
[26:30] Szukanie wskazówek
[27:54] Wielkie leczenie
[28:42] Podgryzanie Dorris
[29:55] Gniew bogów
[31:28] Klinga błyskawic
[33:10] Piorunowy pal
[34:20] Filary boskiego światła
[35:30] Wielka magiczna bariera
[36:42] Święta przysięga (1 ranga Wojownika słońca, 10 medali)
[36:42] Wielka włócznia błyskawic (2 ranga Wojownika słońca, 30 medali)
[38:22] Ostrze Mrocznego Księżyca (2 ranga Ostrza Mrocznego Księżyca, 30 dowodów dotrzymanej umowy)

Mistrzostwo pierścieni
Zdobądź wszystkie pierścienie

Do pominięcia!

Dwie linie questów opisane poniżej można pominąć. Jeśli chcemy zdobyć Srebrny pierścień kota od Sirris nie możemy dołączyć do przymierza Palców Rosarii. Quest Anri z Astory będziemy robić podczas zakończenia "Uzurpacja Płomienia".

  • Uważamy, żeby nie sprzedawać ani nie upuszczać pierścieni, inaczej będziemy musieli czekać do następnego przejścia, żeby się zrespawnowały w świecie gry.
  • Trofeum otrzymamy za posiadanie w jednym momencie wszystkich 107 pierścieni.
  • Potrzebujemy wszystkich wersji na +1 i +2.
  • Na pierwszy przejściu możemy zdobyć 70 pierścieni.
  • Na drugim przejściu dostępnych będzie 91 pierścieni.
  • Na trzecim przejściu dostępnych jest wszystkie 107 pierścieni.
  • Dwa pierścienie powiązane są z questami Anri i Sirris.

​Anri z Astory

  1. Rozmawiamy z Anri w Fortecy w połowie drogi na Ofiarnej Drodze.
  2. Rozmawiamy z nim/nią po pokonaniu Biskupów Głębin w Katedrze Głębin.
  3. Rozmawiamy z nim/nią w Carthuskich Katakumbach przed pierwszą toczącą się kulą.
  4. Rozmawiamy z nim/nią na wyższej półce skalnej obok mostu przed bossem Wolnirem.
  5. Zabijamy Horace'a w Niegasnącym Jeziorze.
  6. Wracamy do Anri i przekazujemy jej smutną wiadomość, w nagrodę otrzymamy "Pierścień złego oka"
  7. Jeśli jej tam nie będzie udajemy się do Kościoła Yorhski w Irithyllu.

Sirris z Krain Zmroku

  1. Rozmawiamy z nią w Kapliczce Zjednoczenia po tym jak porozmawialiśmy z Anri w Fortecy w połowie drogi.
  2. Zdobywamy popioły marzyciela przy Starym wilku z Farron (na zewnątrz za iluzoryczną ścianą).
  3. Oddajemy popioły Opiekunce Kapliczki, teleportujemy się ponownie do Kapliczki Zjednoczenia i rozmawiamy z Sirris.
  4. Jak dojdziemy do Irithyllu w Mroźnej dolinie, zabijamy wielkiego jaszczura i rozpalamy ognisko, wracamy się potem do ogniska przed mostem i znowu wchodzimy na most, tym razem powinniśmy zobaczyć na ziemi znak Sirris.
  5. Pomagamy jej rozprawić się z najeźdźcą.
  6. Rozmawiamy z Sirris w Kapliczce Zjednoczenia. Otrzymamy od niej "Pierścień srebrnego kota"

W sumie jest 107 pierścieni, które musimy zebrać. Dzielą się na 70 bazowych pierścieni, 21 pierścieni na +1 i 16 pierścieni na +2. W całej grze znajduje się też jeden pierścień na +3, jest to pierścień życia. Pierścienie na +1 pojawią się na drugim przejściu gry, a na +2 na trzecim przejściu.

Jeśli mamy kolegę, który posiada wszystkie pierścienie, może je on upuścić na ziemię, po podniesieniu wszystkich otrzymamy trofeum.

Poniżej podaję listę pierścieni z dokładnym czasem w jakim występują na filmiku.
Wszystkie pierścienie są ułożone w takiej samej kolejności, w jakiej znajdują się w inwentarzu w grze.

Dark Souls 3 Pierścienie

[0:05] Pierścień życia
[1:57] Pierścień Księżniczki Słońca
[2:35] Pierścień Estusa
[3:56] Popielny pierścień estusa
[4:24] Pierścień fylodii
[6:51] Pierścień Havla
[8:55] Pierścień przychylności
[11:13] Łańcuch więźnia
[11:43] Pierścień stalowej ochrony
[12:38] Pierścień z magicznym kamieniem
[13:29] Pierścień z ognistym kamieniem
[14:59] Pierścień z kamieniem gromu
[15:47] Pierścień z mrocznym kamieniem
[16:33] Pierścień z plamistym kamieniem
[17:37] Pierścień krawego ukąszenia
[18:32] Pierścień zatrutego ukąszenia
[19:26] Pierścień przeklętego ukąszenia
[20:14] Pierścień ukąszenia
[22:05] Pierścień rycerza
[23:05] Pierścień łowcy
[24:06] Pierścień uczonego
[25:37] Pierścień modlitwy
[26:28] Złoty sygnet chciwego węża
[30:05] Srebrny sygnet chciwego węża
[31:27] Pierścień świętego
[34:54] Pierścień głębin
[35:49] Pierścień Mrocznego Księżyca | Do zdobycia tylko z przymierza! Wymaga 10 dowodów dotrzymanej umowy | Bardzo rzadki drop ze srebrnych rycerzy
[36:26] Pierścień młodego smoka
[39:37] Pierścień ryczącego smoka
[40:44] Pierścień z Wielkiego Bagna
[42:33] Pierścień wiedźmy
[43:43] Pierścień Morne'a
[44:37] Pierścień pierworodnego słońca
[45:14] Pierścień przyczajonego smoka
[46:32] Pierścień mędrca
[47:34] Pierścień Koronu Zmierzchu
[49:12] Pierścień lwa
[50:36] Pierścień wilka | Do zdobycia tylko z przymierza! Wymaga 30 sztuk mieczotrawy wilczej krwi| Rzadki drop z nocniaków na bagnach w Twierdzy Farrona
[51:04] Pierścień jastrzębia
[52:36] Pierścień szerszenia
[53:14] Pierścień zabójcy rycerzy
[56:10] Pierścień złego oka | Pierścień questowy/patrz quest Anri z Astory
[57:04] Pierścień z Farron
[57:53] Pierścień smoczej łuski
[59:19] Pierścień końskiego kopyta
[1:02:01] Pierścień kłosu
[1:04:05] Pierścień Flynna
[1:06:27] Szponiasty pierścień magii
[1:07:04] Szponiasty pierścień błyskawic
[1:07:39] Szponiasty pierścień ognia
[1:08:42] Szponiasty pierścień mroku
[1:10:59] Sygnet czerwonego łzokamienia
[1:11:41] Sygnet błękitnego łzokamienia
[1:14:33] Pierścień miecza Lloyda
[1:15:28] Pierścień tarczy Lloyda
[1:16:38] Carthuski mleczny pierścień
[1:17:41] Carthuski krwawy pierścień
[1:18:25] Prawe oko pontyfika
[1:19:56] Lewe oko pontyfika
[1:20:33] Ruin Aldricha
[1:22:39] Szafir Aldricha
[1:24:25] Pierścień srebrnego kota | Pierścień z questa Sirris z Krain Zmroku
[38:51] Pierścień śpiącego smoka
[1:24:46] Pierścień mgły | Pierścień z przymierza Palce Rosarii, wymaga 10 bladych języków, rzadki drop z upiorów mroku
[1:25:08] Pierścień nieszczerego mroku
[1:25:30] Pierścień nieszczerej bieli
[1:25:53] Pierścień odwrócenia
[1:27:16] Pierścień czaszki
[1:27:36] Pierścień katastrofy
[1:25:38] Pierścień ofiary

Lokacje wszystkich pierścieni na +1

[0:05] Pierścień z plamistym kamieniem +1
[0:55] Pierścień ukąszenia +1
[2:23] Pierścień zatrutego ukąszenia +1
[3:15] Pierścień życia +1
[4:46] Pierścień przyczajonego smoka +1
[5:26] Pierścień złego oka +1
[5:56] Pierścień z magicznym kamieniem +1
[6:42] Pierścień wilka +1
[7:04] Pierścień z kamieniem gromu +1
[8:02] Pierścień krwawego ukąszenia +1
[10:56] Złoty sygnet chciwego węża +1
[11:50] Pierścień fylodii+1
[12:33] Pierścień przychylności +1
[13:43] Pierścień z ognistym kamieniem +1
[15:09] Srebrny sygnet chciwego węża +1
[16:55] Pierścień kłosu +1
[18:15] Pierścień stalowej ochrony +1
[19:05] Pierścień życia +2
[19:57] Pierścień z mrocznym kamieniem +1
[20:51] Pierścień mędrca +1
[22:29] Pierścień Havla +1

Lokacje wszystkich pierścieni na +2

[0:05] Pierścień wilka +2
[0:32] Pierścień złego oka +2
[2:22] Srebrny sygnet chciwego węża +2
[4:52] Pierścień fylodii +2
[5:32] Pierścień przychylności +2
[6:48] Pierścień z mrocznym kamieniem +2
[7:23] Pierścień stalowej ochrony +2
[8:06] Pierścień z ognistym kamieniem +2
[9:04] Pierścień kłosu +2
[11:15] Pierścień Havla +2
[12:31] Pierścień z magicznym kamieniem +2
[13:10] Pierścień mędrca +2
[14:18] Pierścień życia +3
[15:13] Złoty sygnet chciwego węża +2
[15:48] Pierścień z kamieniem gromu +2
[16:47] Pierścień przyczajonego smoka +2

Mistrzostwo ekspresji
Naucz się wszystkich gestów

Do pominięcia!

Gestów w grze jest w sumie 33. Po nauczeniu się wszystkich, otrzymamy trofeum. Grę zaczynam z zaledwie 7 gestami, wiec musimy znaleźć pozostałe 26. Zdobywamy je z wielu miejsc, ale większość zdobywamy od NPC-ów z gry i z questów. Zrobienie niektórych gestów w jednym przejściu nie jest możliwe, gdyż część z nich wyklucza się, ale i tak będziemy robili 3 przejścia, więc mamy bardzo dużo czasu na spokojne nauczenie się wszystkich.

  • Wskaż przed siebie - posiadany od początku gry.
  • Wskaż w górę - posiadany od początku gry.
  • Wskaż w dół - posiadany od początku gry.
  • Pomachaj ręką - posiadany od początku gry.
  • Przywołanie (do pominięcia!) - gestu nauczy nas Yoel z Londoru, znajdziemy go na końcu urwanego mostu przed wejściem do Osady Nieumarłych.
  • Zawołanie - gest otrzymaniu po oddaniu Kości wiodącej do domu.
  • Powitanie - dostajemy go po rozmowie z Cornyxem z Wielkiego Bagna w Kapliczce Zjednoczenia.
  • Aplauz - po rozmowie z Leonhardem.
  • Cicha decyzja (do pominięcia!) - nauczymy się tego gestu od Anri z Astory po tym, jak spotkamy ją w Kościele Yorshki podczas robienie zakończenia "Uzupracja Płomienia".
  • Skok z radości - posiadany od początku gry.
  • Radość - posiadany od początku gry.
  • Radujmy się (do pominięcia!) - nauczymy się tego gestu od Siegwarda z Cathariny po oddaniu mu zbroi (patrz quest Siegwarda).
  • Hura! - po rozmowie z kowalem Andre w Kapliczce Zjednoczenia.
  • Chwalmy słońce - po interakcji ze zniszczonym pomnikiem w miejscu, gdzie oddajemy słoneczne medale dla przymierza słońca. Naprzeciwko bossa Zbroja zabójcy smoków.
  • Bardzo dziękuję! - po zabiciu lub byciu zabitym przez Zabójcę Rycerzy Tsoriga w Demonicznych Ruinach.
  • Ukłon - posiadany od początku gry.
  • Uprzejmy ukłon (do pominięcia!) - nie możemy rozmawiać z Rosarią, inaczej nie zostaniemy zaatakowani przez Heyzel.

Jeden z najbardziej zagmatwanych gestów do nauczenia. Musimy zabić Heyzel Żółtopalcą. Heyzel zaatakuje nas na bagnach w Twierdzy Farrona, jak jesteśmy w formie Żagwi Żaru (Uwaga! Stróże Otchłani muszą żyć). Po zabiciu jej, musimy udać do Sypialni Rosarii i ofiarować jej blady język. Teraz wracamy do Twierdzy Farrona, znak przyzwania Heyzel znajdziemy w miejscu z dużą ilością ślimaków pilnujących Fragmentu kości nieumarłego.

  • Dostojny ukłon (do pominięcia!) - uczymy się gestu po pierwszej rozmowie z Yurią z Londoru.
  • Ukłon pojedynkowy (do pominięcia!) - gestu nauczy nas NPC Biała Zjawa Londoru. Przyzwać tego NPC możemy tylko wtedy, gdy wykorzystaliśmy wszystkie 5 darmowych leveli od Yoela z Londoru. Znak przyzwaniu znajdziemy przy ognisku Okolice Twierdzy Farrona.
  • Legionowa etykieta - po rozmowie ze Starym wilkiem z Farron, gdy będziemy dołączać do przymierza Ogary Farrona.
  • Lojalność Mrocznego Księżyca (do pominięcia!) - nie możemy rozmawiać z Rosarią przed zrobieniem questa Sirris - gestu nauczy nas Sirris z Krain Zmroku, po tym jak oddamy Popioły marzyciela dla Opiekunki Kapliczki.
  • Na mój miecz (do pominięcia!) - tego gestu nauczy nas NPC Czarna dłoń Gotthard. Przyzwać możemy go tylko wtedy, gdy Stróże Otchłani nie zostali zabici. Jeśli jednak przegapimy ten moment to drugą okazją jest przyzwanie go przed walką z Pontyfikiem Sulyvanhem.
  • Modlitwa - gestu nauczymy się po rozmowie z Iriną z Carimu w Osadzie Nieumarłych.
  • Cichy sojusznik - gestu nauczymy się od Orbecka z Vinheim po oddaniu mu minimum 2 zwojów i kupienia od niego czarów o wartości 40 000 dusz.
  • Odpoczynek - gestu uczymy się po tym, jak usiądziemy pierwszy raz przy ognisku.
  • Upadek - gestu uczy nas Dezerter Hawkwood, który siedzi na schodach w Kapliczce Zjednoczenia.
  • Przysiad Łaty (do pominięcia!) - gestu nauczy nas Niezłomny Łata po tym, jak zostanie sprzedawcą w Kapliczce Zjednoczenia.
  • Padanie na twarz (do pominięcia!) - gestu uczymy się po tym, jak wydostaniemy się z wieży po zamknięciu przez Niezłomnego Łatę, wracamy do Kapliczki Zjednoczenia i wybieramy, żeby mu NIE wybaczyć.
  • Toast (do pominięcia!) - po zabiciu Ognistego Demona w Osadzie Nieumarłych rozmawiamy z Siegwardem, nauczy nas gestu.
  • Sen (do pominięcia!) - jak powyżej, z tą jednak różnicą, że rozmawiamy z nim po tym, gdy uśnie.
  • Zwinięcie się w kłębek - Greirat z Osady Nieumarłych – znajdziemy go w celi w Wysokiej Ścianie Lothric, ognisko Wieża na Ścianie. Klucz do celi zdobywamy w miejscu z fragmentem Estusa na ołtarzyku (lokacja z kilkoma psami). Teraz musimy znaleźć kość Loretty, która znajduje się na balkonie w pierwszym budynku w Osadzie Nieumarłych. Po oddaniu kości otrzymamy gest.
  • Rozciągnięcie - przy ognisku w Sprofanowanej Stolicy.
  • Droga Smoka - w pokoju po pokonaniu Zatraconego Króla, Oceirosa.

[0:05] Odpoczynek
[0:30] Upadek
[0:53] Hura!
[1:45] Przywołanie
[3:56] Zwinięcie się w kłębek
[8:11] Modlitwa
[11:48] Powitanie
[14:01] Toast
[14:01] Sen
[17:20] Lojalność Mrocznego Księżyca
[20:33] Uprzejmy ukłon
[26:42] Legionowa etykieta
[27:07] Radujmy się
[27:07] Padanie na twarz
[34:04] Dostojny ukłon
[34:44] Ukłon pojedynkowy
[36:20] Na mój miecz
[37:59] Aplauz
[42:03] Przysiad Łaty
[42:35] Cicha decyzja
[49:30] Bardzo dziękuję
[50:52] Rozciągnięcie
[51:08] Zawołanie
[53:01] Chwalmy Słońce
[54:13] Cichy sojusznik
[59:00] Droga smoka

Najwspanialsze ognisko
Wzmocnij ognisko do najwyższego poziomu

Wzmocnienie ogniska zwiększa ilość zdrowia odnawianą przez butelki Estusa. Odbywa się to poprzez spalanie Fragmentów kości nieumarłego w ognisku w Kapliczce Zjednoczenia. W sumie w jednym przejściu gry można zdobyć 10 fragmentów. Fragmenty w nowym przejściu odnawiają się, co oznacza, że możemy w 10 przejściach podnieść 10 razy ten sam fragment i osiągnąć pożądany efekt.

[0:05] Osada Nieumarłych – Walący się most
[0:52] Katedra Głębin – Kapliczka Oczyszczania
[2:13] Ofiarna droga – Ruiny Twierdzy
[3:03] Ofiarna droga – Stróże Otchłani
[4:31] Carthuskie Katakumby – Opuszczony grobowiec
[6:15] Carthuskie Katakumby – Opuszczony grobowiec
[7:25] Irithyll w Mroźnej Dolinie – Kościół Yorshki
[8:11] Lochy Irithyllu – Sprofanowana Stolica
[8:30] Zamek Lothric – Smocze Koszary
[9:08] Zamek Lothric – Wielkie Archiwa

Najwspanialszy Estus
Wzmocnij butelkę estusa do najwyższego poziomu

Identycznie jak w przypadku kości, także i tutaj fragmenty Estusa odnawiają się w nowym przejściu. Po znalezieniu fragmentu estusa zanosimy go do kowala Andre w Kapliczce Zjednoczenia i wybieramy "wzmocnij butelkę Estusa". Grę zaczynamy z 3 butelkami Estusa. 4 butelkę znajdujemy na początku gry(Popielna butelka Estusa). Pozostałe fragmenty wymagają już większego wysiłku.

[0:05] Wysoka Ściana Lothric – Wysoka Ściana Lothric
[2:00] Osada Nieumarłych – Osada Nieumarłych
[2:45] Ofiarna droga – Puszcza ukrzyżowań
[3:22] Ofiarna droga – Twierdza Farrona
[4:01] Katedra Głębin – Kapliczka Oczyszczania
[4:41] Carthuskie Katakumby – Przedpokój Starego Króla
[8:16] Lochy Irithyllu – Lochy Irithyllu
[10:28] Irithyll w Mroźnej Dolinie – Anor Londo
[11:05] Wysoka Ściana Lothric – Tancerka z Mroźnej Doliny
[12:02] Zamek Lothric – Wielkie Archiwa
[13:22] Kapliczka Zjednoczenia(wymagany klucz do wieży)

Rozpalenie
Rozpal po raz pierwszy ognisko

Trofeum otrzymamy po rozpaleniu pierwszego ogniska, nie do pominięcia.

Przyjęcie płomienia
Zostań po raz pierwszy Żagwią Żaru

Trofeum otrzymamy po pokonaniu pierwszego bossa, nie do pominięcia.

Na drugiej stronie znajdziecie opisy do ukrytych trofeów, uwaga na spoilery!

Źródło: własne

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper