Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 24.02.2015 11:53
Obszerny wywiad z twórcami Bloodborne i prezesem SCE Worldwide Studios
516V

Obszerny wywiad z twórcami Bloodborne i prezesem SCE Worldwide Studios

Idąc za ciosem, IGN wypuścił kolejne materiały wideo na temat Bloodborne (PS4). Tym razem zobaczymy wywiady z poszczególnymi członkami zespołu deweloperskiego oraz poznamy jaka relację panującą pomiędzy Sony a From Software.

Deweloperzy mówią przede wszystkim o samej grze. Z poniższego wywiadu możemy dowiedzieć się nieco więcej na temat produkcji oraz myśli, które towarzyszyły twórcom w trakcie tworzenia tego tytułu.

Tematem nadchodzącej gry będzie „zlanie postaci, gracza i świata w jednej byt, który ten będzie mógł stworzyć.”. Środowisko, które zostanie nam oddane będzie wspaniałe jak i mroczne oraz depresyjne. Gra została osadzona w przeklętym mieście Yharnam, zainspirowanym XIX wiecznym gotyckim horrorem. Kojarzycie takiego pana jak Edgar Allan Poe? No właśnie.

Miasto stało się domem tajemniczej choroby określonej jako „Plaga bestii”. Bohater przybędzie do miasta tuż po wybuchu przeraźliwej epidemii. Ostatecznie stanie się łowcą, rozpoczynając wielkie polowanie.

Nie będzie jednak w swoim zadaniu osamotniony. Łowcy jednoczą się w organizacje przypominające trochę gildie lub nawet kościoły. Sam wystrój i bohaterowie zostali zainspirowani przede wszystkim erą wiktoriańską, ale From Software nie pozbawiło się przyjemności, aby trochę zabawić się z konwencją.

Atmosfera będzie krążyła wokół takich tematów jak panika czy strach zwykłych ludzi wobec czegoś całkowicie nieznanego lub niezrozumiałego. Największe zło i mrok rodzi się przede wszystkim z chorego psychicznie umysłu.

Od strony rozgrywki możemy spodziewać się, że raczej zbroje odejdą na dalszy plan, pozostawiając przede wszystkim ubrania. Efektem oczywiście będzie znaczne zwiększenie naszej szybkości, ale też tempa całej rozgrywki. To właśnie jego przyśpieszenie było jednym z nadrzędnych zadań, które postawiła przed sobą ekipa.

Spędzono nad tym ogromną ilość czasu. W grze pojawią się oczywiście tarcze, ale raczej nie mamy co liczyć, że nam za bardzo pomogą. Twórcy bardzo nie chcą, abyśmy stali z boku. Wręcz nie zamierzają nam na to pozwolić, zmuszając nas do brutalnej i szybkiej walki na bliskim dystansie. Zamierzają to zresztą nagradzać poprzez przykładowo zaimplementowany w tytuł „Regain system”. W dużym skrócie każda nasza udana kontra będzie nagradzana odzyskaniem kilku Punktów Życia.

Ciężko nie wspomnieć o samym PlayStation 4. Twórcy są bardzo zadowoleni z mocy sprzętu i podkreślają, że dopiero teraz mogą pozwolić sobie na takie rzeczy jak rozbudowana fizyka ubrań. Na końcu podkreślają, że każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Nowi gracze będą wprowadzeni do świata szybko i w taki sposób, aby nie czuli się przez niego natychmiast przytłoczeni i zniechęci. Starsi zaś będą mogli wybierać pomiędzy rozbudowaną fabułą i wymagającą rozgrywką.


Jeśli zaś chodzi o relacje pomiędzy Sony a deweloperami japońskimi, Shuhei Yoshida pokreśla, że Sony uważa, iż japońscy deweloperzy są w stanie dostarczyć graczom nowe i całkowicie unikalne doświadczenia.

Po sukcesie Demon’s Souls Sony postanowiło zaufać ekipie From Software i wesprzeć tego dewelopera jak tylko się dało, uważając, że dostarcza on gry, które wpasują się w gusta graczy z każdego kraju.

Bloodborne (PS4) pojawi się 25 marca 2015 roku na PlayStation 4.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=oiGPTI06fn8

Tagi: Bloodborne From Software playstation 4 Shuhei Yoshida