Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 06.02.2015 21:31
Call of Duty pod obstrzałem. Activision broni się 11 miliardami dochodu
1303V

Call of Duty pod obstrzałem. Activision broni się 11 miliardami dochodu

Ogłaszając jednocześnie, że nowa gra od Treyarch będzie „najlepszym Call of Duty, jakie do tej pory się pojawiło”.  W trakcie omawiania wyników finansowych Activision wpadło pod obstrzał inwestorów, zarzucających, że marka zaczyna już cierpieć z  powodu „przemęczenia”. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, że Call of Duty z każdym rokiem zaczyna przynosić coraz mniejsze dochody.

Zacznijmy od ustalenia pewnych faktów. Activision Blizzard ogłosiło, że wynik finansowy na 2014 pobił ich oczekiwania, ale jednocześnie firma przyznała, że osiągnięcie celu na 2015 rok może być niemożliwe. Call of Duty: Advanced Warfare (PS4) i Destiny (PS4) zarobiły dla wydawcy 2,1 miliarda dolarów. Niestety przewidywania na 2015 wskazują dochody na poziomie 4,14 miliarda, kiedy celem jest 4,4 miliarda.

Activision obwinia za taki stan rzeczy wahania na rynku walutowym, podatki i inwestycje w darmowe MMO Heroes of the Storm. Jakie są fakty? Na 2015 rok szykuje się tajna broń w postaci nowego Call of Duty od Treyarch.

Nie boimy się o markę Call of Duty. Rzeczywiście ta z roku na rok niespecjalnie rośnie, ale uważamy, że to efekt zbyt wygórowanych oczekiwań. Mamy przecież Treyarch, mamy też solidną bazę graczy na urządzeniach nowej generacji, którym będziemy mogli sprzedać nowe Call of Duty. Wierzymy, że kiedy produkcja pojawi się w czwartym kwartale 2015 roku, to będzie naszym najlepszym Call of Duty, jakie do tej pory wydaliśmy. Stąd tak. Przyszłość szykuje się dla nas w jasnych barwach.

CEO Activision Blizzard Robert Kotick dodał również, że całkowity dochód marki Call of Duty wynosi obecnie 11 miliardów dolarów. Marka na emeryturę się nie wybiera, niezależnie co sądzą o tym inwestorzy.

Nie uważamy, że produkujemy tylko Call of Duty. W ciągu ostatnich sześciu lat wydaliśmy całą masę gier w Stanach Zjednoczonych. Obecne dochody liczymy w miliardach, a na dodatek dopiero zaczynamy cały sezon nowych rozszerzeń dla Call of Duty: Advanced Warfare. Zainteresowanie jest znacznie większe niż w zeszłym roku.

Poza tym Call of Duty: Advanced Warfare to wspaniała gra. Została bardzo ciepło przyjęta przez krytyków i samych graczy. Dzięki temu wokół marki tworzy się wiele pozytywnych wibracji i myśli. Jeśli mamy myśleć o naszej przyszłości, to nie możemy porzucać najlepiej zarabiających marek. W szczególności, że jedna z nich zakończyła 2014 rok z ogromnym impetem, co pozwala nam wejść pełną parą w rok następny.

Zresztą rok 2014 był rokiem zmian generacji konsol. Dodając ten fakt, uważam, że następne Call of Duty sprzeda się jeszcze lepiej, gdyż wreszcie będziemy posiadali stabilną bazę graczy na nowym sprzęcie.

Wygląda na to, że szefostwo Activision Blizzard jest bardzo zdeterminowane, aby kontynuować wydawanie z każdym rokiem kolejnych „codów”. Nie można odmówić im fantastycznego wyniku 11 miliardów dolarów z całej marki, ale z drugiej strony obwinianie wszystkiego tylko nie jej zmęczenia, może być trochę krótkowzroczne. Jaka będzie przyszłość, to zobaczymy prawdopodobnie za rok. I po premierze dzieła od Treyarch oczywiście.

Źródło: http://www.dualshockers.com/2015/02/05/activision-defends-call-of-dutys-performance-treyarchs-new-cod-one-of-our-best-games-yet/

Tagi: Activision Activision Blizzard Call of Duty call of duty: advanced warfare destiny Treyarch