Krzysiek Kalwasiński Krzysiek Kalwasiński 07.12.2014 14:00
Podsumowanie panelu dotyczącego Bloodborne na PS Experience
867V

Podsumowanie panelu dotyczącego Bloodborne na PS Experience

Widzieliśmy już materiał przedstawiający jeden z losowych lochów jakie mają pojawiać się w Bloodborne (PS4). Dzisiaj mamy spory zestaw konkretnych informacji, o których było mówione na PlayStation Experience. Dowiemy się na czym dokładnie polega cała losowość tego systemu oraz innych, ważnych elementach gry.

Chalice Dungeon to jedyny w swoim rodzaju system, stworzony z myślą o Bloodborne (PS4). Polega na generowaniu układu pomieszczeń oraz rozmieszczenia wrogów, ale wciąż z obsługą Sieci. Co więcej, jest to tryb całkowicie dodatkowy, dla tych którzy chcą bardziej zagłębić się w tę produkcję. Będzie trudniejszy od trybu fabularnego i nie będzie wymagany do ukończenia gry.



Jego struktura jest warstwowa. Warstwy są rozmieszczone pionowo i poziomo. Miyazaki wyjaśnił, że dzięki temu gracze będą wracać na poprzednie poziomy ilekroć wpadną w jedną z pułapek czy coś podobnego. Będzie możliwe również trafienie na otwarte bagna, rozwidlone ścieżki i tym podobne. Wszystko po to, aby podnieść poprzeczkę w eksploracji, ale jednocześnie ją urozmaicić, by gracze nie poczuli znudzenia. Trafimy również na silniejszych przeciwników, jak starożytny pies strażniczy widziany na materiale z imprezy. Pojawią się również pieczęcie, które trzeba będzie zwolnić poprzez wykonanie specjalnej ceremonii.



To co czyni ten system tak wyjątkowym, jest fakt, że kiedy lochy i przeciwnicy zostaną wygenerowane, zostanie taki jaki jest w grze konkretnego gracza i co więcej przemierzać go będą mogli również inni gracze. Celem Miyazakiego jest sprawienie, aby komunikacja w społeczności graczy weszła na wyższy poziom. Znaczy to tyle, że nie tylko wiadomości będą przekazywane, ale będzie również możliwość stworzenia wewnętrznej społeczności, która będzie dzielić się informacjami o tym jak trudne są dane lochy, jakie rzadkie skarby można w nich znaleźć. Reżyser wyraził również zaciekawienie funkcją Share w PlayStation 4, dzięki której gracze będą mogli udostępniać to z czym się spotkali. Ekscytuje go wizja ciągle zmieniających się lochów, coś co pozwoli graczom na nieskończenie długie odkrywanie gry, długo po jej premierze.

Miyazaki poruszył również sprawę edytowania wyglądu postaci. Ma to być coś na poziomie Dark Souls II (PS3), w którym mogliśmy dopasować twarz, zbroję i po swojemu je przerobić. Co się tyczy pozy "Praise the Sun" to nie wiadomo czy się pojawi, ale pewne małe wydarzenia podczas panelu sugerują, że może się jednak pojawić. Przykładowo, gdy jeden z oglądających zakrzyknął sentencję, Miyazaki uśmiechnął się i podniósł kciuka do góry. Schodząc ze sceny, wspomnianą pozę reżyser sam wykonał. I ostatecznie, twórca ujawnił, że nie starają się o to, by Bloodborne (PS4) działał w 60 klatkach na sekundę, wyrażając jednocześnie nadzieję, że nikt go za to nie zgnębi - należy dodać, że ze śmiechem. Potwierdzony został również tryb PvP - czyli gracz kontra gracz.

Bloodborne (PS4) na PlayStation 4 wyląduje w Europie 25 marca 2015 roku. W Stanach Zjednoczonych gra pojawi się dzień wcześniej.

Źródło: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=947095

Tagi: Bloodborne From Software playstation 4 playstation experience psexperience