Microsoft wydaje na reklamę Xboksa One o prawie 50% więcej niż Sony na PS4
Co prawda te dane dotyczą rynku amerykańskiego, ale daje nam to pogląd na ogólną sytuacją w rywalizacji między Microsoftem i Sony. Nie od dziś wiadomo, że Sony nie bardzo może pozwolić sobie na wydawanie dziesiątek milionów dolarów na reklamy. Microsoft, wręcz przeciwnie.
Okres w którym badano nakłady na reklamę w internecie i amerykańskiej telewizji to 1 stycznia - 21 października tego roku. Przez ten czas, w sieci reklamy Sony wygenerowały 5,49 milina akcji, Microsoftu - 4,65 miliona akcji. Jednak w telewizji króluje amerykańska firma.
Microsoft zainwestował 47 milionów dolarów, co dało efekt w postaci 5000 reklam. Sony na 3000 reklam wydało 30 milionów. Jeśli zobaczymy gdzie najczęściej dana firma reklamowała swoją konsolę, prezentuje się to nastepująco:
Microsoft
- NFL Football
- 2014 FIFA World Cup
- Talking Dead
- MLB Baseball
- Family Guy
Sony
- NFL Football
- Sportscenter
- Fox Sports Live
- Family Guy
- WWE Monday Night Raw
Po nakładach widać jak na dłoni kto tym razem goni konkurencję.