Paweł Musiolik Paweł Musiolik 28.10.2014 19:23
Microsoft wydaje na reklamę Xboksa One o prawie 50% więcej niż Sony na PS4
1006V

Microsoft wydaje na reklamę Xboksa One o prawie 50% więcej niż Sony na PS4

Co prawda te dane dotyczą rynku amerykańskiego, ale daje nam to pogląd na ogólną sytuacją w rywalizacji między Microsoftem i Sony. Nie od dziś wiadomo, że Sony nie bardzo może pozwolić sobie na wydawanie dziesiątek milionów dolarów na reklamy. Microsoft, wręcz przeciwnie.

Okres w którym badano nakłady na reklamę w internecie i amerykańskiej telewizji to 1 stycznia - 21 października tego roku. Przez ten czas, w sieci reklamy Sony wygenerowały 5,49 milina akcji, Microsoftu - 4,65 miliona akcji. Jednak w telewizji króluje amerykańska firma.

Microsoft zainwestował 47 milionów dolarów, co dało efekt w postaci 5000 reklam. Sony na 3000 reklam wydało 30 milionów. Jeśli zobaczymy gdzie najczęściej dana firma reklamowała swoją konsolę, prezentuje się to nastepująco:

Microsoft

  1. NFL Football
  2. 2014 FIFA World Cup
  3. Talking Dead
  4. MLB Baseball
  5. Family Guy

Sony

  1. NFL Football
  2. Sportscenter
  3. Fox Sports Live
  4. Family Guy
  5. WWE Monday Night Raw

Po nakładach widać jak na dłoni kto tym razem goni konkurencję.

Źródło: http://venturebeat.com/2014/10/27/ps4-versus-xbox-one-microsoft-outspends-sony-on-tv-advertising/

Tagi: Microsoft PlayStation 4 reklamy Sony xbox one