Andrzej Ostrowski Andrzej Ostrowski 06.10.2014 20:04
Assassin’s Creed Unity w 900p i 30 klatkach na sekundę
1925V

Assassin’s Creed Unity w 900p i 30 klatkach na sekundę

I nie, nie jest to niestety informacja dotycząca tylko konsoli Xbox One. Ubisoft chce być „ostatnim sprawiedliwym” i postanowił zaserwować graczom obydwu platform dokładnie takie same doświadczenia. Gracze posiadający PlayStation 4 będą musieli grać w Assassin's Creed Unity (PS4) dokładnie na tych samych ustawieniach, co ich koledzy, którzy wybrali platformę Microsoftu.

Nie można jednak zaprzeczyć przyczynie tego stanu. Ubisoft nie chce faworyzować żadnej z platform i ma zamiar uniknąć przede wszystkim komentarzy wynikających ze zbyt dużych różnic. Dla marki nie byłoby właściwym, aby gracze, którzy wybrali inne rozwiązanie techniczne, czuli się gorsi. Pojawił się także pewien problem techniczny, który wymagałby dość dużych zmian w tytułach na obydwie platformy. Potwierdził to Vincent Pontbriand z Ubisoft Montreal:

Technicznie rzecz biorąc, jesteśmy zależni od układu CPU w poszczególnych maszynach. Układy kart graficznych w obydwu przedstawicielach tej generacji są bardzo potężne, ale to procesor odpowiada za sztuczną inteligencję oraz ilość bohaterów niezależnych na ekranie. Niestety obydwa układy pracują równolegle.

Oznacza to, że tworząc tytuł, szybko wpadliśmy w wąskie gardło. Wywołało to frustrację w biurze, bo zrozumieliśmy, że przystosowanie sztucznej inteligencji do naszego pomysłu będzie zbyt trudne. To nie jest kwestia samej grafiki i odpowiadającego za nią układu. Gdyby tak było, to moglibyśmy nawet grać w 100 klatkach na sekundę. Niestety przez sztuczną inteligencję musimy ustawić ten limit na 30.

Więcej klatek wymusza większy nacisk na procesor, więc wydaje się, że słowa Vincenta Pontbrianda nie są pozbawione sensu.  Różnice pomiędzy obydwiema platformami byłyby znaczące i nie ograniczałyby się tylko do kwestii graficznych, ale także do ilości bohaterów na ekranie. Jeśli ktoś pamięta pustawe ulice w Watch Dogs na PlayStation3, to wie o co chodzi.

Przypominamy także, że Assassin's Creed IV: Black Flag (PS4) zostało wydane dokładnie na tych samych ustawieniach. Jedyną różnicą było pojawienie się łatki, która odblokowywała 1080p na PlayStation 4. Ubisoft na chwilę obecną daje jednak do zrozumienia, że nie ma takich planów w wypadku Assassin's Creed Unity (PS4).

Źródło: http://www.videogamer.com/ps4/assassins_creed_unity/news/assassins_creed_unity_is_900p_30fps_on_both_ps4_and_xbox_one.html

Tagi: assassin's creed unity PlayStation 4 Ubisoft Montreal