Mateusz Greloch Mateusz Greloch 18.08.2014 17:58
Bohaterem Obcy: Izolacja musiała być kobieta
505V

Bohaterem Obcy: Izolacja musiała być kobieta

Creative Assembly przyznało się, że zanim jeszcze inni deweloperzy musieli tłumaczyć się z braku żeńskich postaci w swoich grach, oni od samego początku widzieli kobietę jako główną bohaterkę gry Obcy: Izolacja (PS4). Ich zdaniem, marka która opiera się na żeńskiej postaci w filmach, nie wyszłaby tak dobrze z męskim protagonistą.

Jak przyznaje Gary Napper, który przewodził całemu projektowi, dla Creative Assembly nie było innej opcji - bohaterem musiała być kobieta:

Nawet nie pomyśleliśmy o męskim protagoniście. Od pierwszych wersji gry, modelowaliśmy kobietę i wszystko testowaliśmy na bazie tego. Obojętnie, czy byłaby to postać Amandy czy kogokolwiek innego, kobieta pasowała nam do klimatu serii. Pytaliśmy fanów, czy żeńska bohaterka sprawia, że czują się bardziej podatni na ataki - wyszło na to, że płeć była im obojętna, bo w takiej sytuacji każdy jest równo zagrożony.

Napper powiedział również, że nie popiera zmuszania deweloperów do wprowadzania na siłę postaci żeńskich do gier, w których twórcy mieli inny zamysł. Jeśli ktoś chce zrobić grę o nazwie "Dwóch Brodatych Białasów" to powinni móc to robić tak jak uważają za najlepsze - powinni mieć wolną rękę w tej sprawie.

Ciężko się z nim nie zgodzić, a sam jako widz, który serię Obcy jednoznacznie kojarzy z postacią Sigourney Weaver odgrywającą rolę Ellen Ripley nie jestem sobie w stanie wyobrazić lepszej bohaterki Obcy: Izolacja (PS4) niż Amanda Ripley.

Źródło: GamesTM.co.uk

Tagi: alien: isolation Creative Assembly Obcy: Izolacja playstation 3 playstation 4 Sega