Marek Kłos Marek Kłos 18.08.2014 13:29
Gdy twórcy po raz pierwszy odpalili Wiedźmina 3 na konsolach, zobaczyli czarny ekran
2582V

Gdy twórcy po raz pierwszy odpalili Wiedźmina 3 na konsolach, zobaczyli czarny ekran

Wielu z nas zastanawia się jak bardzo różniła się będzie konsolowa edycja, jednej z najbardziej wyczekiwanych gier przyszłego roku, od swojej pecetowej wersji. Według słów Jose Teixeiry - artysty od efektów wizualnych, optymalizacja Wiedźmin 3: Dziki Gon (PS4) na konsole obecnej generacji idzie świetnie, a różnice nie będą olbrzymie.

Teixeira wyjaśnił, że tzw. SSAO czyli jedna z technik renderowania oświetlenia będzie się lekko różnić. Dodatkowo wody oceanów nie będą miały takiej samej jak na PC zaawansowanej teselacji. Oprócz tego miejsce będą mieć także inne "małe poświęcenia", które "przy odrobinie szczęścia nie będą miały dużego wpływu na oprawę graficzną", ale dadzą duży zastrzyk wydajności.

Jose wspomniał także, że optymalizacja na konsolach od samego początku idzie lepiej niż się spodziewano. By to wyjaśnić posłużył się zabawną anegdotką. Otóż  gdy chłopaki z CD Projekt RED chcieli odpalić Wiedźmina 2 na Xboksie 360, ten zupełnie nie chciał działać. Po prostu się wywalał. Natomiast gdy po raz pierwszy uruchomiano Wiedźmin 3: Dziki Gon (PS4) na konsolach obecnej generacji, rezultatem był tylko czarny ekran i wszyscy byli tym faktem niezmiernie uradowani.

To może brzmieć nieco dziwnie, ale czarny ekran oznaczał, że gra tak naprawdę chodziła, tylko nie rendrowała w poprawny sposób. W przypadku poprzedniej części ekipa RED-ów, musiała napracować się znacznie bardziej by w ogóle uzyskać czarny ekran.

Teixeira kontynuując napomknął także o tym, że gra chodzi zaskakująco dobrze na konsolach i już teraz niektóre lokacje działają w 30 klatkach na sekundę. Podczas gdy nie wie, czy ilość klatek będzie zablokowana czy dynamiczna, będzie ich przynajmniej 30, a gracze konsolowi mogą spodziewać naprawdę imponującej grafiki.

Wygląda na to, że nie mamy się o co martwić. To logiczne, że przy praktycznie braku ograniczeń sprzętowych, w przypadku komputerów osobistych, gra będzie mogła wyglądać ładniej. Ja po prostu sprawdzę jak wygląda na moim prawie 2 letnim PC, a potem porównam to z wersją konsolową i zdecyduję, na której platformie zagram, Przyznam się bez bicia, że już w przypadku Wiedźmina 2, znaczniej bardziej odpowiadało mi sterowanie padem, więc wersja konsolowa korci mnie mocniej niż wersja na PC.

 

Źródło: http://www.dualshockers.com/

Tagi: CD Projekt RED gamescom 2014 playstation 4 Wiedźmin 3: Dziki Gon