Insomniac tłumaczy się ze współpracy z Microsoftem

Gry
1169V
Insomniac tłumaczy się ze współpracy z Microsoftem
Marek Kłos | 07.08.2014, 14:46

Jedną z większych premier tego roku na Xboxa One będzie Sunset Overdrive. Za grę odpowiada studio, które od lat tworzyło produkcje na wyłączność konsol Sony, jednak zawsze pozostawało niezależne. Jak jest teraz i czemu ich najnowszy tytuł trafi wyłącznie na konsolę Microsoftu? Przekonacie się czytając rozwinięcie.

Portal GameRevolution miał okazję porozmawiać z założycielem i szefem Insomniac Games, Tedem Pricem, który wytłumaczył skąd wzięła się taka, a nie inna decyzja i  czy będą jeszcze współpracować z Sony.

Dalsza część tekstu pod wideo

Mamy długą historię wspaniałego partnerstwa z Sony i będziemy blisko z nimi współpracować, rozwijając firmę. Jednak gdy Microsoft zapowiedział Xboxa One, poczuliśmy że funkcje jakie oferuje oraz obecność Xbox Live, będzie świetnie współgrała z Sunset Overdrive.

Mamy na przykład wieloosobowy tryb kooperacji dla 8 osób, w którym wspólnie przemierzają gigantyczny, otwarty świat i razem wykonują misje. To nie jest prosta rzecz do zaimplementowania. Jednak Microsoft podpakował platformę, a Xbox Live był nieoceniony w pomocy przy stworzeniu unikalnego doświadczenia wieloosobowego. Dodatkowo całość partnerstwa przebiegała bez zakłóceń i dostaliśmy wiele wsparcia dla Sunset Overdrive.

Ted już na samym początku wspomniał o współpracy w Sony, więc wydaje mi się, że możemy być spokojni o kolejne gry studia na platformach PlayStation. To, że ich najnowsza produkcja jest ekskluziwem dla Xboxa One nie ma tutaj znaczenia. Studio zawsze starało się być niezależne

Dalej jesteśmy deweloperem niezależnym. Czemu o tym wspominam? Po pierwsze dlatego, że wielu ludzi zakłada, że jesteśmy częścią jakiejś większej organizacji, co nigdy nie miało miejsca. Po drugie, jedną z korzyści bycia studiem niezależnym jest możliwość kreacji oraz posiadania własnych marek i tworzenia ich pod system, który będzie najbardziej sensowny dla danej gry.

Ok, jak dla mnie sprawa wyjaśniona. Styl ich najnowszej produkcji faktycznie dobrze wpisuje się wizję amerykańskiej konsoli. Ciesze się, że Insomniac będzie jeszcze tworzył dla Sony, bo daje mi to nadzieję, na kolejną iterację przygód Ratcheta i Clanka, za które mam wielki szacunek do tego studia.

Źródło: http://www.gamerevolution.com/

Komentarze (34)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper