Sony oskarżone o oszustwo w związku z kampanią promocyjną Killzone: Shadow Fall
Sony zostało pozwane o wprowadzenie klientów w błąd, reklamując jako grę działającą w natywnej rozdzielczości 1080p. Zdaniem oskarżyciela, w produkcji studia Guerrilla Games użyto technologii, którą spokojnie porównać można do upscallingu.
Jak donosi Polygon, pozew złożony został w północnym dystrykcie sądu w Kaliforniii i mówi o „fałszywych informacjach dotyczących rozdzielczości, publikowanych przez Sony na oficjalnej stronie internetowej, w materiałach wideo, na portalach społecznościowych oraz pudełku z grą”.
W pozwie czytamy, że technologia czasowej reprojekcji, która została zaimplementowana w grze, jest technicznym skrótem, pozwalającym uzyskać efekty podobne do 1080p. W gruncie rzeczy nie jest to jednak natywna rozdzielczość, a rozwiązanie dające podobne rezultaty. Sony oskarżane jest o szerzenie nieprawdziwych informacji, wprowadzenie w błąd w reklamach, nieuczciwą konkurencję i nadużycia marketingowe.
Zarzuty dotyczą tak naprawdę jedynie trybu sieciowego. Powszechną praktyką jest, że tryby wieloosobowe w grach działają w niższych rozdzielczościach czy mniejszej ilości klatek na sekundę, co maskowane jest za pomocą różnego rodzaju technicznych zabiegów. Ma to związek z ogromną ilością jednocześnie przetwarzanych danych podczas rozgrywki sieciowej.
Oskarżyciel, firma Edelson PC, domaga się pięciu milionów dolarów odszkodowania.