Shinji Mikami chwali PS4 za możliwość stworzenia "realistycznego horroru"
Shinji Mikami, który uważany jest za ojca gatunku survival horror, niedawno ubolewał nad faktem, że dzisiejszego gracza coraz trudniej przestraszyć. Później zreflektował się i wyjaśnił, dlaczego będzie jego najlepszą grą, a teraz postanowił pochwalić możliwości PlayStation 4, dzięki którym jego gra pokażę pazurki w sposób, jaki sobie wymarzył.
Zapytany przez redaktorów Official PlayStation Magazine jak czuje się pracując na nowym sprzęcie Sony odparł krótko:
W związku z lepszą rozdzielczością, gra jest bardziej realistyczna. Mogę stworzyć bardziej wiarygodne otoczenie. W horrorach wszystko kręci się wokół oświetlenia - więcej źródeł światła pozwala na większą różnorodność sytuacji, co zawsze wychodzi na dobre.
Nie chciałbym tutaj wchodzić w kompetencje Japończyka, ale jeśli sukces horroru opiera tylko i wyłącznie na oświetleniu, to nie wróżę mu lekkiej przeprawy przez wygłodniałych fanów. Materiały zaprezentowane przez PewDiePie pokazały, że w kwestii tekstur i oprawy wizualnej grze sporo brakuje do graficznej czołówki gier na PlayStation 4. Obym okazał się złym prorokiem, ale moc PS4 pozwala na znacznie więcej niż tylko dodanie źródeł światła i zabawę oświetleniem.
Mam nadzieję, że finalna wersja gry będzie tak przerażająca jak mówi twórca, bowiem dobrych horrorów nigdy za wiele.