PPE EXCLUSIVE: Final Fantasy XIII-2, cz. 1

Gry
2702V
PPE EXCLUSIVE: Final Fantasy XIII-2, cz. 1
redakcja | 11.08.2011, 17:00

Tytuł nie kłamie: PPE, jako pierwsze medium w Polsce, prezentuje Wam najnowsze zdjęcia oraz informacje ze świata Final Fantasy XIII-2, prosto od Square Enix. Zapraszamy na wywiad z Motomu Toriyamą - jednym z producentów FF XIII-2, pierwsze detale odnośnie nowej roli rasy Moogle w grze oraz serię ekskluzywnych zdjęć z opisami.

Tytuł nie kłamie: PPE, jako pierwsze medium w Polsce, prezentuje Wam najnowsze zdjęcia oraz informacje ze świata Final Fantasy XIII-2, prosto od Square Enix. Zapraszamy na wywiad z Motomu Toriyamą - jednym z producentów FF XIII-2, pierwsze detale odnośnie nowej roli rasy Moogle w grze oraz serię ekskluzywnych zdjęć z opisami.xxxxx

Dalsza część tekstu pod wideo

 

 

 

PPE: Jaka była Wasza reakcja na opinie o grze po tegorocznym E3?

Motomu Toriyama: W grywalnym demie na E3 chcieliśmy pokazać, jak bardzo zmieniła się rozgrywka w stosunku do oryginału - odzew zaobserwowany w mediach I wśród graczy dał nam znać, że zmiany te zostały dobrze odebrane. Ogólnie wrażenia z pierwszego odzewu mediów są dobre.

PPE: Jakie macie plany do co Tokio Game Show? Zobaczymy na targach coś z FF XIII-2?

MT: Naszym najważniejszym założeniem jest kontynuacja tego, co zrobiliśmy na E3, czyli pokazanie grywalnej wersji, aby japońscy gracze także mogli doświadczyć nowego designu FF XIII-2.

PPE: Co zdecydowało, że Moogles pojawiają się w uniwersum FF XIII i że zrobiliście z jednego tak ważną postać?

MT: W oryginalnym FF XIII Moogles pojawiały się jedynie w kontekście sklepów. Uczynienie z jednej postaci maskotki w sequelu jest rodzajem ukłonu w stronę fanów. Chcemy ukazać go jako symbol serii Final Fantasy jako całości, a także ułatwić graczom wejście w raczej poważną fabułę gry.

PPE: Dlaczego Moogle ma specjalne umiejętności, jaka inspiracja za tym stała?

MT: Chcieliśmy wprowadzić Moogle w system gry, związać go z nim, aby miał swoją unikalną rolę dla gracza. Po pierwsze, jest swego rodzaju przewodnikiem w polu, korzystając z umiejętności "Mogole Hunt" do wyszukiwania rzeczy. Moogle zostałtakże zintegrowany z systemem bitewnym, w oparciu o motyw zegara który nosi. W całej serii Final Fantasy nie było do tej pory innej gry, która umieściłaby Moogle w tak kluczowej roli i choćby to czyni z FF XIII-2 unikalny tytuł.

PPE: Jakie usprawnienia I poprawki względem FF XIII ogłosiliście do tej pory?

MT: Najwięcej wysiłku włożyliśmy do tej pory w koncept skoncentrowania gry wokół postaci gracza. We wszystkich prezentowanych typach rozgrywki, wszystko skupia się na graczu, to on jest inicjatorem wszystkiego, a sam design gry promuje i nagradza gracza aktywnie uczestniczącego w historii, zamiast tylko jej biernego obserwowania. Rozmaite koncepty, które do tej pory ujawniliśmy, takie jak Cinematic Battles czy Live Trigger Events, to wszystko nowe usprawnienia konstrukcji gry, oparte na filozofii napędzania wszystkiego poczynaniami gracza.

PPE: Czy będzie system progresji/levelowania za schwytane potwory?

MT: Będzie wiele rozmaitych rodzajów stworów, które możesz zrekrutować do swojej drużyny. Będziesz je mógł hodować i rozwijać, używając systemu podobnego do levelowania samych postaci.

PPE: Dlaczego ludzie którzy nie grali w FF XIII, powinni zagrać w FF XIII-2?

MT: Po pierwsze, w FF XIII-2 zawarliśmy skrót wydarzeń z oryginalnej gry. W samą rozgrywkę wpletliśmy sprytne tutoriale, aby wyjaśnić pewne ważniejsze momenty i pozwolić nowicjuszom bawić się grą - to pozwoli im bez trudu zatracić się w świecie gry. Co więcej, nowy protagonista gry, Noel, został tak skonstruowany, że zaczyna historię z pozycji kompletnej nieświadomości istnienia szerszego świata FF XIII i wydarzeń, jakie miały miejsce do tej pory.

 

[poniższe zdjęcia z gry zawierają opisy akcji - w lepszej jakości można je obejrzeć w galerii na dole]

 

Moogle - tajemnicze małe stworzenie, które staje się użyteczne poprzez transformację w broń na potrzeby Serah. Nikt nie ma o nim dokładnych informacji - sam nazywa siebie jej strażnikiem. Ludzie żyli w wierze, że moogles nie istnieją. Chociaż początkowo nieśmiały, gdy się otworzy, jest niezłym gadułą, ucząc Noela i Serah wszystkiego o świecie gry i jego historii.

 

Moogle towarzyszy Serah jako jej strażnik podczas podróży. Na początku dziewczyna bierze go za wypchanego zwierzaka, gdyż Moogles są brane przez wiekszość za wytwór wyobraźni...

 

Przepełniony wielką wiedzą i mocą, moogle staje się ważnym kompanem podczas jej przygody.

 

Kiedy moogle wyczuwa, że w pobliżu mają zmaterializować się przeciwnicy, pojawia się jego zegar - Mog Clock. Zachowanie potworów zależeć będzie od tego, gdzie zatrzyma się igła zegara: Zielone - nie zaatakują od razu. Żółte: będą atakować normalnie.

 

Podbiegając do potwora zatrzymujemy igłę przyciskiem na padzie. Jeśli nam się poszczęści, zaczniemy walkę z przewagą. Gdy wrogowie się materializują, znajdź ich jak najszybciej i podbiegnij, aby rozpocząć walkę.

 

Jeśli igła Mog Clock zatrzyma się na zielonym polu, zaczniemy walkę z przewagami, pokroju zwiększonego bonusu za trafienia seryjne czy szybszymi ruchami. Zwykłe podejście do wroga bez używania Mog Clocka zainicjuje walkę bez bonusów.

 

Jeśli odejdziesz zbyt daleko od wroga, Mog Clock zniknie i wyjdziesz z walki. Z drugiej strony, gdy czas na zegarze skończy się, zanim zdołasz uciec, ulegniesz karze i będziesz zmuszony podjąć walkę z osłabieniem, pokroju wolno napełniającego się paska ATB.

 

Moogle Hunt - naciśnij R1/B, aby poprosić moogle'a o przeszukanie terenu. Jeśli przedmiot jest w określonym zasięgu, zmaterializuje się.

 

Kiedy przedmiot się pojawi, naciśniij Kółko/B aby zabrać swój skarb. Spróbuj odnaleźć wszystkie ukryte przedmioty w okolicy...

 

Zaczynając swą podróż z Noelem, Serah wprawia się w sztukach bitewnych, walcząc z rozmaitymi potworami na swej drodze.

 

Po zdobyciu zaufania moogle'a, możesz wykonać Rzut Moogle'a - jeśli zauważysz przedmioty/skrzynie poza swoim zasięgiem, rzuć tam stworka aby zdobył je dla ciebie. Ale moogle nie lubią być rzucane i będą dawać tego oznaki... wyrywając się i uciekając naszemu chwytowi.

 

Użyj R1/LB aby rzucić moogle'a. Dobrze wycelowany (analogiem), znajdzie się w zasięgu przedmiotów i pomoże je zdobyć.

 

To dopiero pierwsze ekskluzywne spotkanie czytelników PPE z zawartością Final Fantasy XIII-2. W najbliższych dniach oczekujcie kontynuacji odsłaniania przez nas kulisów nadchodzącej produkcji Square Enix...

Źródło: własne

Komentarze (105)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper