Wydatki Sony na reklamę swoich konsol w Stanach znacząco przekraczają te ze strony Microsoftu
PlayStation 4 sprzedaje się lepiej niż Xbox One, a dotyczy to również Stanów Zjednoczonych, czyli rynku na którym przez ostatnie lata dominował Microsoft. Okazuje się, że duży wpływ na taki stan rzeczy mogą mieć reklamy telewizyjne. Sony na tę formę promocji konsol PlayStation w Stanach wydało w tym roku znacznie więcej pieniędzy od Microsoftu. A ile dokładnie?
iSpot przygotował zestawienie wydatków reklamowych (w wymiarze spotów telewizyjnych) branży gier wideo. Dotyczy ono rejonu Stanów Zjednoczonych i pierwszych pięciu miesięcy tego roku. Okazuje się, że Sony na promocję marki PlayStation wydało 59 milionów dolarów, a Microsoft 34,7 miliona. Różnica jest więc całkiem spora i faktycznie mogła przełożyć się na popularność PlayStation 4 w Ameryce. Poniżej możecie obejrzeć bardziej szczegółowe zestawienie.
Ciekawe jak w kwestii reklam telewizyjnych wygląda sytuacja w Europie. O tym, że w Polsce wiedzie prym Sony chyba wszyscy wiemy - Microsoft do tej pory nie inwestował w reklamy Xboksa One w naszym kraju, bo u nas konsola ta nadal nie jest oficjalnie dostępna.