Twórcy serii Socom chcieli jej przywrócić chwałę zanim zostali zamknięci

Gry
502V
Twórcy serii Socom chcieli jej przywrócić chwałę zanim zostali zamknięci
Paweł Musiolik | 25.06.2014, 11:17

Zipper Interactive z ziemi tego świata zniknęło 30 marca 2012 roku po tym, jak ich ostatnia gra sprzedała się w niezadowalającej ilości i podjęto decyzję o restrukturyzacji ekip SCE WWS.  Jak się okazuje jednak, deweloperzy prawie do samego końca mieli na tapecie dwa projekty.

Informacje te pojawiły się w IGNowskim podcaście Beyond. Czego można się dowiedzieć o studiu? O ich zamknięciu poinformowano pracowników na dwa tygodnie przed wydaniem oficjalnego komunikatu do mediów. Co ciekawe, już po śmierci studia, znacząca większość pracowników założyła FunBits Interactive, które stworzyło potem .

Dalsza część tekstu pod wideo

Przed zamknięciem jednak, deweloper miał na tapecie kilka projektów, z czego jeden miał trafić na PlayStation 4 w okolicach premiery konsoli. Kolejny znowu miał nawrócić serię SOCOM na tory chwały znane z pierwszych dwóch odsłon, które trafiły oryginalnie na PlayStation 2.

Wydaje mi się, że największym problemem studia był fakt, że było tytułem wyprzedzającym generację. Produkcja dla 256 graczy miałaby znacznie większą siłę przebicia na tej generacji, w której zainwestowało sporo w swoje serwery obsługujące PSN. Ponadto inną kwestią był fakt, że po tym jak MAG zdobywało popularność, ludzie zaczęli traktować ten tytuł jak kolejny klon CoDa i kompletnie ignorowali stawiane przed nimi zadania.

Sama seria SOCOM nie miała szans na przebicie się na rynku zdominowanym przez sieciowe strzelanki. Na PS2 tego problemu nie było, gdyż seria Zipper jako jedna z nielicznych oferowała tak dobry tryb sieciowy.

Niemniej - szkoda studia, ale zbędny balast trzeba odcinać. Niestety.

Źródło: własne

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper