PlayStation 4 wygenerowało o niecałe 50% więcej artykułów podczas E3 niż Xbox One
Jeśli przez chwilę zastanawialiście się która z firm jest medialnym wygranym targów E3 2014, to dzięki firmie analizującej ruch w sieci i zajmującej się PR-em już wiemy. I tak jak mówi tytuł - było to Sony z PS4.
Ico Partners na swoim blogu zamieściło obszerną analizę z wykresami, których część prześledziłem. Metodologia? Osoba odpowiedzialna za wpis przyznaje, że nie jest idealna i w niektórych segmentach mogą być jakieś drobne braki. Jednak większość powinna dać nam jakiś ogólny ogląd na to, jak media pisały o E3.
Przez pierwsze 3 dni PS4 wygenerowało jak widzicie 11,609 artykułów, co jest o prawie połowę więcej aniżeli najbliższy konkurent - Xbox One, który wygenerował 8,643 artykuły.
A jeśli chodzi o samą konferencję Sony, to największy ruch zrobiło , co raczej nie powinno być zaskoczeniem jeśli weźmiemy pod uwagę ilość informacji jakie nam zaserwowano. Kolejne miejsce przypadło , i zaskakująco - . Co ciekawe - wysoko plasuje się , a dosyć daleko i .
Jeśli chodzi o całe E3 z podziałem na platformy, to najczęściej pisano o PS4, później Xbox One i ogólnie o Nintendo. PS Vita okupuje odległe, czwarte od końca miejsce. Niestety.
A gry? Całość deklasowana jest przez , które wyprzedziło i . Najwyżej z tytułów na wyłączność plasuje się ogólna fraza Uncharted i .
I jako ciekawostka - rozłożenie artykułów między Oculusem i Morfeuszem. Sony aż tak bardzo nie odstaje.