Michał Madanowicz Michał Madanowicz 18.04.2014 17:52
Animacje w Watch_Dogs to rzecz bez precedensu
1010V

Animacje w Watch_Dogs to rzecz bez precedensu

Ilość animacji w Watch_Dogs (PS4) ma być największa spośród dotychczasowych tytułów stworzonych przez Ubisoft Montreal. Łącznie w grze znajdzie się ich ponad 13 tysięcy. Czy wirtualne Chicago będzie zatem najbardziej realistycznie funkcjonującym miastem w świecie gier?

Główny animator studia, Colin Graham, zdradził sporo szczegółów związanych z tym aspektem gry.

Watch_Dogs posiada bezprecedensową ilość animacji, zarówno dla protagonisty Aidena Pearce'a, jak i mieszkańców miasta Chicago. Przez ostatnie 5 lat ponad 100 dni spędziliśmy w studiu motion capture, filmując naszą ekipę. Animacje głównego bohatera zostały stworzone od podstaw, odpowiada za nie 4 tysiące plików. Podobne liczby dotyczą przeciwników w grze, których zachowania definiowane są przez kilka określonych stanów psychicznych.

Graham w szczególności jednak dumny jest z tego, jak w ruchu prezentuje się Chicago i jego zwykli mieszkańcy.

Największą różnicą pomiędzy naszymi poprzednimi grami a Watch_Dogs jest to, jak bardzo wiele miejsca poświęcono animacjom NPC. Na taką skalę nie miało to miejsca w żadnej poprzedniej grze, którą produkowaliśmy. Są tu animacje rozmów, różne interakcje ze światem, dynamiczne reagowanie na zagrożenia, postacie posiadają różne rekwizyty i zróżnicowana odzież. Z życie Chicago odpowiada ponad 5 tysięcy animacji. (...) Łącznie na powołanie gry do życia potrzebowaliśmy ich ponad 13 tysięcy.

Ubisoft obiecał, że grając w Watch_Dogs, odniesiemy wrażenie, że żadna animacja nie zdarza się tutaj dwa razy. Trzymamy za słowo, a zweryfikujemy to już za nieco ponad miesiąc - gra do sprzedaży trafi 27 maja.

Źródło: www.gamingbolt.com

Tagi: animacje colin graham PlayStation 3 playstation 4 Ubisoft Montreal watch_dogs