Shuhei Yoshida o Project Morpheus oraz balansie pomiędzy grami indie i wysokobudżetówkami

Gry
773V
Shuhei Yoshida o Project Morpheus oraz balansie pomiędzy grami indie i wysokobudżetówkami
Mateusz Greloch | 18.04.2014, 11:59

Pocieszny Japończyk, który swoją charyzmą uwiecznia praktycznie każde wystąpienie Sony odnośnie rozwoju elektronicznej rozrywki, a prywatnie jest zapalonym graczem, udzielił wywiadu włoskiemu portalowi Multiplayer.itZostał dokładnie wypytany o Project Morpheus i stosunek Sony do tytułów indie, które powoli przewyższają liczbę duże, wysokobudżetowe tytuły.

Ale po kolei - oto najważniejsze fragmenty wywiadu, które przetłumaczono na angielski:

Dalsza część tekstu pod wideo
  • Morpheus nie jest przeznaczony dla tego samego rynku co np. PlayStation Move, ale celuje w udostępnienie hełmów wirtualnej rzeczywistości masowym odbiorcom.
  • Na początek z hełmu skorzystają posiadacze PlayStation 4 i PlayStation Camera, bowiem dla nich koszta będą najmniejsze, ale niewykluczone, że później Moprheus wyjdzie poza gry i znajdzie zastosowanie w innych segmentach rynku.
  • Sony chciałoby, by twórcy zaczęli tworzyć od podstaw z myślą o Morpheusie - obecna mechanika i sposób tworzenia gier nie są odpowiednie dla tego typu hełmów.
  • Morpheus nie będzie wymagał dodatkowych sterowników - będzie działał na zasadzie Plug and Play. Sony chce, by było to urządzenia dla każdego. To główna różnica pomiędzy Oculusem a sprzętem Sony - Morpheus ma się skupić na grach i rozrywce.
  • Cena jest jeszcze nieznana, bo sam produkt jest ciągle rozwijany. Sony nie zna nawet końcowej ceny produkcji ich hełmu, więc za wcześnie na wystosowanie oficjalnej ceny sprzedaży. 
  • Sony jest zadowolone z produkcji indie na PlayStation 4, ale to nie oznacza, że nie inwestują w duże tytuły ich wewnętrznych studiów z Naughty Dog i Sony Santa Monica na czele. Yoshida prosi o cierpliwość i zapowiada sporo nowych tytułów, które poznamy w przeciągu kilku najbliższych miesięcy.
  • Odpowiedź na pytanie o The Last Guardian była oczywista - bez komentarza.

Zapowiada się, że Sony chce przejść o krok dalej i tracąc konkurencję w postaci Oculus Rift, który został wykupiony przez Facebook, stawia na elektroniczną rozrywkę i rozszerzanie możliwośći PlayStation 4. Morpheus ma być naturalnym dopełnieniem tego środowiska.

Źródło: Dualshockers.com

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper