Piąta Persona stawia na czerwień i kończy z filozofią

Gry
604V
Piąta Persona stawia na czerwień i kończy z filozofią
Mateusz Greloch | 28.03.2014, 13:45

Jako, że dopiero od niedawna mam okazję ogrywać , to na każdą informację o piątej odsłonie serii czekam z wypiekami na twarzy.  to tytuł, w którym fani jRPG pokładają wszelkie nadzieje na ostatniego, dobrego erpega na PlayStaion 3. Szef projektu, Katsura Hashino wyjaśnia, dlaczego Persona 5 będzie odmienna od poprzedniczek.

Przede wszystkim, gra ma stawiać na wolność i swobodę. Według reżysera, Persona ma dawać poczucie spełnienia tym, którzy na co dzień ścierają się z trudami życia. Jednym z motywów gry mają być kajdany, które odzwierciedlają ograniczenie i brak postępu, nowa Persona ma być grą, w której gracze będą mogli porzucić te kajdany na rzecz rozwoju i niczym nie skrępowanej eksploracji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Persona 3 była niebieska,  była żółta, a  ma być czerwona. Kolor czerwony może być ciężki do ogarnięcia dla wzroku, przynajmniej w ilości w jakiej występuje w grze, więc twórcy skupiają się teraz na interfejsie i wyglądzie lokacji, które mają być przystępne nie tylko z punktu widzenia grania, ale również fizjonomii.

Jak wspomniałem powyżej, gra ma być dużo bardziej przystępna niż poprzedniczki, pomimo problemów w niej poruszanych, twórca chce dać graczom siłę, by zmieniać nie tylko wydarzenia wewnątrz samej rozgrywki, ale po jej zakończeniu czuć w sobie siłę do zmiany swojego własnego życia.

Jednych ucieszy fakt, że  zaoszczędzi nam filozoficznych wywodów, a postawi na prostotę i jednoznaczność. Napisałem jednych, bo sam od jRPG zawsze oczekiwałem drugiego dna, domysłów i masy zawartości, która na pierwszy rzut oka nie oferuje niczego ciekawego, a po wgłębieniu okazywała się istotna dla fabuły.

będzie tytułem ekskluzywnym dla PlayStation 3 i w Japonii pojawi się zimą tego roku, a o Europę zahaczy w kolejnym.

Źródło: Funstock.co.uk

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper