Mateusz Greloch Mateusz Greloch 20.03.2014 12:53
John Carmack wypowiada się o Projekcie Morpheus
1137V

John Carmack wypowiada się o Projekcie Morpheus

John Carmack, przez wiele lat dusza i znak rozpoznawczy studia ID Software, a który ostatnio zmienił obóz i zajął się programowaniem dla Oculus Rift, wypowiedział się o konkurencyjnym projekcie, zaprezentowanym przez Sony na targach Game Developers Conference w San Francisco. Jego przewidywania jak zwykle poparte są latami doświadczeń w programowaniu i optymalizacji kodu dla poszczególnych sprzętów.

Carmack przewiduje, że moc PlayStation 4 i oprogramowanie Project Morpheus pozwolą na przenoszenie części gier z PlayStation 3 do wirtualnej rzeczywistości, w której gracz zostanie dosłownie wrzucony w wir wydarzeń.

Według przewidywań Carmacka, każda gra, która na PlayStation 3 działa w 60 klatkach na sekundę, będzie możliwa do przeniesienia na PlayStation 4, z zaimplementowaną obsługą Project Morpheus, oferując grafikę w rozdzielczości 1080p, niskim opóźnieniem i wygładzaniem krawędzi.

Jakie gry załapałyby się na takie remastery? Sam chętnie ograłbym Metal Gear Rising: Revengeance (PS3), Vanquish (PS3), God of War® III (PS3) i wyścigi w stylu Gran Turismo 6 (PS3), ale znając życie, o większości wysokobudżetowych produkcji będziemy mogli pomarzyć.

Źródło: John Carmack [Twitter]

Tagi: john carmack Morpheus oculus rift PlayStation 4 project morpheus Sony Sony Computer Entertainment vr