John Carmack wypowiada się o Projekcie Morpheus
John Carmack, przez wiele lat dusza i znak rozpoznawczy studia ID Software, a który ostatnio zmienił obóz i zajął się programowaniem dla Oculus Rift, wypowiedział się o konkurencyjnym projekcie, zaprezentowanym przez Sony na targach Game Developers Conference w San Francisco. Jego przewidywania jak zwykle poparte są latami doświadczeń w programowaniu i optymalizacji kodu dla poszczególnych sprzętów.
Carmack przewiduje, że moc PlayStation 4 i oprogramowanie Project Morpheus pozwolą na przenoszenie części gier z PlayStation 3 do wirtualnej rzeczywistości, w której gracz zostanie dosłownie wrzucony w wir wydarzeń.
Calibrate PS4 VR expectations: a game that ran 60 fps on PS3 could be done in VR (stereo 1080 MSAA low latency 60 fps) on PS4.
— John Carmack (@ID_AA_Carmack) March 19, 2014
Według przewidywań Carmacka, każda gra, która na PlayStation 3 działa w 60 klatkach na sekundę, będzie możliwa do przeniesienia na PlayStation 4, z zaimplementowaną obsługą Project Morpheus, oferując grafikę w rozdzielczości 1080p, niskim opóźnieniem i wygładzaniem krawędzi.
Jakie gry załapałyby się na takie remastery? Sam chętnie ograłbym , , i wyścigi w stylu , ale znając życie, o większości wysokobudżetowych produkcji będziemy mogli pomarzyć.