Twórcy inFamous wyjaśniają czemu pracują tylko dla Sony
Pewnie wielu z Was zadawało sobie nieraz pytanie; czemu niektóre firmy deweloperskie pracują nad grami, które ukazują się tylko na jednej konkretnej platformie? W wywiadzie udzielonym serwisowi Edge, Sucker Punch wyjaśnia swoje podejście do sprawy.
Zanim w 2011 roku Sucker Punch Productions dołączyło do grona wewnętrznych studiów Sony, było deweloperem niezależnym. Jednak już od 2000 roku pracowało wyłącznie dla marki PlayStation.
Zapytany o przywiązanie firmy do jednej platformy, producent inFamous: Second Son i jednocześnie założyciel studia - Brian Fleming mówi:
Nasze studio bardzo ceni sobie skupienie. Jesteśmy deweloperem "jednozałogowym". Zawsze takim byliśmy. Wszystko co stara się nam skraść nasze skupienie jest rzeczą, którą staramy się wyeliminować, czy jest to start drugiego teamu do pracy nad nową grą, czy też jednoczesna praca nad wersjami gry na różne platformy. To wszystko są czynniki, które starają się konkurować z naszym skupieniem nad grą. Dlatego jesteśmy dosłownie prowadzeni przez umiejętność wyizolowania rzeczy, które mogą nas rozpraszać przy pracy.
Trzeba przyznać facetowi, że zachował niezwykłą poprawność polityczną swojej wypowiedzi. Mimo wieloletniej, ścisłej współpracy z Sony nie odwołuje się w niej do atrakcyjności samego sprzętu i jego podstawowych zalet.
Oby tylko całe to skupienie przyniosło efekty w postaci mistrzowsko dopracowanej gry.