Sony planuje kolejne wyprzedaże by poprawić kondycję finansową
Mimo świątecznej atmosfery, Sony nie może spocząć na laurach i Kaz Hirai ostro działa, by pozbyć się balastu z jakim zmaga się japońska firma. W tym celu najął specjalnych analityków, którzy mają wytypować co należy sprzedaż, a co zostawić i mocno zmienić. Do pierwszej kategorii trafi raczej Gracenote.
Czym jest Gracenote? Usługą dzięki której po włożeniu płyty CD jesteśmy w stanie odczytać informacje o danej muzyce. Mimo, że Sony kupiło dawno temu firmę, to ta nadal operowała niezależnie i opracowane przez nią rozwiązania pojawiały się u konkurencji. Sony w 2008 roku zapłaciło za Gracenote 280 milionów dolarów i aktualnie prowadzi zaawansowane rozmowy z prywatnym funduszem mającym wyłożyć grube pieniądze za firmę.
Nikt z pracowników Sony nie chciał komentować sprawy oficjalnie, jednak źródła donoszą, że jest szansa dokończyć rozmowy do końca roku. Co potem? Kaz Hirai ma przed sobą mnóstwo pracy.