Twórcy Project CARS mają problemy z programowaniem na PS4
Sony wszem i wobec głosiło tezę, że PlayStation 4 jest niesamowicie łatwe w programowaniu. Potwierdzali to kolejni deweloperzy, nawet Ci mniejsi, którzy z konsolami nie mieli zbyt wiele wspólnego. Jak się jednak okazuje, są też i tacy, którzy z konsolą mają problem. A dokładniej to z wieloma rdzeniami procesora.
Andy Tudor ze studia Slightly Mad Studios przyznał, że ta kwestia jest najbardziej palącą w trakcie prac nad konsolowymi wersjami.
To dosyć wymagające by rozdzielić nasz program renderujący na więcej wątków. Jeden rdzeń na PS4 jest znacznie wolniejszy od PC-towych procesorów, więc dobry podział jest najważniejszy.
Wąskie gardło w przesyle powstaje głównie za sprawą budowania listy poleceń. Musimy teraz dzielić to między cztery rdzenie jednocześnie. Są problemy z którymi poradzimy sobie za pomocą jednej szyny, ale praca w kopiowaniu pamięci nadal jest bardzo ważna.
Cóż, jak widać - przyzwyczajenia źle robią i problemem jest raczej nie tyle co sprzęt, a umiejętności programistów.