Pracownik DICE przyznaje - Battlefield 4 wyszedł za szybko

Gry
1980V
Pracownik DICE przyznaje - Battlefield 4 wyszedł za szybko
Mateusz Greloch | 21.12.2013, 12:03

W artykule na szwedzkiej stronie traktującej o grach wideo, fz.se, jeden z użytkowników, który podaje się za pracownika DICE, przyznał, że samo studio jest odpowiedzialne za wypuszczenie gry, która nie była należycie przetestowana.

Według niego, kodowanie jest zupełnie inne niż w przypadku poprzedniej odsłony cyklu. Frostbite 3 wykorzystuje wiele rdzeni procesora, podczas gdy jego poprzednik skupiał obliczenia wewnątrz jednego.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kiedy niesprawdzony kod jest wykonywany na wielu rdzeniach, dziełem przypadku jest, czy będzie działał stabilnie lub też zwiesi maszynę. Całość jest zależna od opóźnień, a różny sprzęt w połączeniu z innym środowiskiem, procesami w tle i systemem operacyjnym może dać różne opóźnienia.

Jeśli korzystasz z konkretnego procesora z konkretnym systemem operacyjnym i w tym samym czasie korzystasz z konkretnych procesów w tle, to prawdopodobieństwo występowania "złego opóźnienia", jest dużo większa niż w przypadku innych użytkowników, stąd błędy i zwiechy.

Krótko powiedziawszy: beta powinno objąć większą ilość użytkowników i różne konfiguracje sprzętowe, zanim finalny produkt trafił do tłoczni. Potrzebowalibyśmy więcej czasu.

Użytkownik podkreślił, że ani DICE, ani EA nie naciskali na tak szybkie wydanie gry, po prostu nikt nie przewidywał, że różne konfiguracje mogą wprowadzić takie zamieszanie. W DICE pracowano na podobnych konfiguracjach sprzętowych i nikt nie zgłaszał takich problemów z grą.

Ja się pytam - po co więc beta? Czy po zakończeniu testów panowie z DICE mieli za mało danych, by wiedzieć co poprawiać?

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Battlefield 4.

Źródło: fz.se

Komentarze (41)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper