Mateusz Greloch Mateusz Greloch 21.12.2013 12:03
Pracownik DICE przyznaje - Battlefield 4 wyszedł za szybko
1819V

Pracownik DICE przyznaje - Battlefield 4 wyszedł za szybko

W artykule na szwedzkiej stronie traktującej o grach wideo, fz.se, jeden z użytkowników, który podaje się za pracownika DICE, przyznał, że samo studio jest odpowiedzialne za wypuszczenie gry, która nie była należycie przetestowana.

Według niego, kodowanie jest zupełnie inne niż w przypadku poprzedniej odsłony cyklu. Frostbite 3 wykorzystuje wiele rdzeni procesora, podczas gdy jego poprzednik skupiał obliczenia wewnątrz jednego.

Kiedy niesprawdzony kod jest wykonywany na wielu rdzeniach, dziełem przypadku jest, czy będzie działał stabilnie lub też zwiesi maszynę. Całość jest zależna od opóźnień, a różny sprzęt w połączeniu z innym środowiskiem, procesami w tle i systemem operacyjnym może dać różne opóźnienia.

Jeśli korzystasz z konkretnego procesora z konkretnym systemem operacyjnym i w tym samym czasie korzystasz z konkretnych procesów w tle, to prawdopodobieństwo występowania "złego opóźnienia", jest dużo większa niż w przypadku innych użytkowników, stąd błędy i zwiechy.

Krótko powiedziawszy: beta powinno objąć większą ilość użytkowników i różne konfiguracje sprzętowe, zanim finalny produkt trafił do tłoczni. Potrzebowalibyśmy więcej czasu.

Użytkownik podkreślił, że ani DICE, ani EA nie naciskali na tak szybkie wydanie gry, po prostu nikt nie przewidywał, że różne konfiguracje mogą wprowadzić takie zamieszanie. W DICE pracowano na podobnych konfiguracjach sprzętowych i nikt nie zgłaszał takich problemów z grą.

Ja się pytam - po co więc beta? Czy po zakończeniu testów panowie z DICE mieli za mało danych, by wiedzieć co poprawiać?

Źródło: fz.se

Tagi: battlefield 4 DICE ea PlayStation 3 PlayStation 4