Sony już testuje usługę "grania w chmurze"
Kiedy Sony potwierdziło, że PlayStation 4 nie będzie wstecznie kompatybilne, wielu graczy głośno wyraziło swoje niezadowolenie z faktu, że piętrzące się na półkach tytuły staną się bezużyteczne w przypadku odsprzedaży PlayStation 3. Japoński gigant uspokajał, mówiąc, że wszystko da się załatwić "w chmurze", jednak od tamtej pory temat ucichł.
Po wykupieniu przez Sony firmy Gaikai, temat ożył, jednak zrodziły się nowe pytania - kiedy usługa wystartuje, ile będzie kosztowała i czy abonenci PlayStation Plus mogą liczyć na darmowy dostęp do szerokiej bazy tytułów z poprzednich generacji. Na te pytania nie mamy jeszcze odpowiedzi, jednak Andrew House ma nadzieję, że "usługa grania w chmurze wystartuje w 2014 roku".
Obecnie trwają zamknięte testy, do których dostęp ma zaledwie garstka szczęśliwców. Jeden z użytkowników forum NeoGaf uchwycił na zdjęciu, jak jego znajomy z listy przyjaciół ogrywa "Cloud Gaming Test". Nie potrzeba tutaj tytułu mgr inż. by wiedzieć, że chodzi o pierwsze przymiarki do uruchomienia Gaikai. Docelowo, usługa strumieniowego grania ma trafić także na PlayStation Vita.
Patrząc na testy, które właśnie trwają, termin 2014 wcale nie musi oznaczać końca roku. Ze względu na stan infrastruktury sieciowej, usługa zostanie pewnie wprowadzona wpierw w Stanach i Japonii, bowiem sam Jack Tretton potwierdził, że w przypadku Europy ciężko o ujednoliconą prędkość, która dawałaby zadowalające rezultaty.