10 sposobów na stworzenia shootera nowej generacji według DICE
Oficjalny magazyn poświęcony konsoli Microsoftu miał okazję porozmawiać z Larsem Gustavssonem - dyrektorem kreatywnym w DICE, który pracował przy Battlefield 4. Tematem przewodnim było tworzenie shootera nowej generacji, czyli co wolno, a czego nie wolno robić, by gra była dobra.
I szkoda tylko, że patrząc na poniższe punkty, musimy mieć świadomość, że BF4 niezależnie od platformy jest niedokończony, zarobaczony i częściej nie działa niż działa. Oczywiście DICE ciągle łata ten tytuł, ale i tak do ideału brakuje dużo.
A jakie jest 10 punktów według Larsa?
- Nie dyktuj graczom co mają robić
- Każda klasa w grze liczy się tak samo
- Nie wrzucaj zbyt wielu rzeczy do gry
- Myśl nad każdy aspektem swojej produkcji
- Dopracuj podstawy gry
- Stwórz nową technologię
- Wyróżnij rywalizację w zespole tworzącym grę
- Nie zmieniaj w grze zbyt wiele tylko po to, by coś zmieniać
- Wykorzystaj najwięcej jak się da z miejsca w którym umieścisz grę
- Dopracuj każdy element gry
Zabawnie brzmi zwłaszcza ten ostatni punkt...