Daniel Stroński Daniel Stroński 05.12.2013 17:12
Garrett jak go Bozia stworzyła
762V

Garrett jak go Bozia stworzyła

Thief (PS4) jako restart serii budzi wiele kontrowersji. Wiele ułatwień na potrzeby dzisiejszego rynku martwią fanów serii, lecz twórcy starają się też dla nich zagwarantować pełne, głębokie doświadczenie. Bez HUDa i innych Focusów.

Wszystkie wspomagacze będzie można oddzielnie wyłączyć, polegając na własnym wzroku, słuchu i sprycie.

Opcje wyświetlania

  • Podpowiedzi dot. kierunku celu
  • Podświetlanie elementów z możliwą interakcją
  • Ustawianie własnych punktów na mapie
  • Ikony zagrożenia
  • Minimapa
  • Obracanie się minimapy
  • Wspomaganie celowania
  • Aktualizacje dziennika
  • Nazwy podnoszonych przedmiotów
  • Znacznik ukrycia w cieniu
  • Podświetlanie przedmiotów
  • "Miganie" łupów
  • Ułatwienie przy używaniu wytrycha
  • Podpowiedzi wypowiadane przez Garretta
  • Pasek życia (włączony/wyłączony/pojawia się przy utracie i powoli zanika)
  • Pasek Focus (j.w.)
  • Licznik amunicji (j.w.)

Kryształ sygnalizujący ukrycie w cieniu będzie nas informował czy takowy nas kryje, czy też nie. Jednak to tylko wskazówka. Na dostrzeżenie przez przeciwnika będą miały wpływ takie szczegóły jak podłoże, po którym się poruszamy, co trzymamy w dłoniach, jakie czynności wykonujemy itp.
 
Po wykryciu, strażnicy zaczną nas szukać, lecz po zaniechaniu dalszych poszukiwań będą czujniejsi - spoglądanie przez ramię czy obieranie innych ścieżek patrolowych.
 
Wiedzieliśmy już, że kryształ informujący o ukryciu będzie odzwierciedlał light bar DualShocka 4. Szczególnie interesujące ma to być przy graniu w ciemnym pomieszczeniu.
 
Dodatkowo, podczas burzy może zaskoczyć nas błyskawica - oświetli lokację w grze na pół sekundy, które może zdecydować o tym, czy zostaniemy wykryci.
 
W grze dostępne będą trzy poziomy trudności (łatwy, normalny i trudny), ale o tym, jakie zadanie postawi przed nami Thief, zdecydujemy my sami. Z trzech różnych działów dowolnie wybierzemy interesujące nas ograniczenia, które zwiększą punktację za przejście gry i pozwolą zawojować rankingi.
 
Nic nie stoi na przeszkodzie, by spróbować trybu Iron Man na poziomie łatwym, jednak nie da nam to tak dużego mnożnika, jak w wypadku poziomu trudnego.
 

Tryb Classic Thief

  • Zapis gry wyłącznie na początku misji
  • Brak trybu Focus
  • Tylko cicha eliminacja (brak możliwości pokonywania przeciwników w walce bądź unieszkodliwiania ich z wyższej pozycji (Batman style)
  • Brak celownika przy strzelaniu z łuku

Tryb Legendary Thief

  • Brak możliwości używania zwyczajnych strzał (tylko specjalne - wodne, ogniste, z liną)
  • Brak przedmiotów odnawiających życie i Focus
  • Przy doznaniu jakichkolwiek obrażeń misja kończy się niepowodzeniem
  • Wyższy koszt przedmiotów w sklepie

Tryb Ultimate Thief

  • Iron Man - po śmierci/niewykonaniu celu misji - Game Over
  • Brak możliwości ulepszania przedmiotów (oprócz wymaganych do ukończenia gry)
  • Zakaz zabijania ani ogłuszania ludzi i zwierząt
  • Zakaz wszczynania alarmów (przez ludzi bądź zwierzęta)

Włączając wszystkie opcje na najwyższym poziomie trudności możemy zdobyć największą możliwą ilość punktów. Warto być pierwszym, gdyż zostanie on na szczycie rankingów już na zawsze, kolejni pokazywać się będą kolejno pod nim.

Po wyeliminowaniu elementów QTE i zdobywania doświadczenia wygląda na to, że możemy dostać godną serii odsłonę. Dla wielu wydaje się niemożliwym dorównać do pierwszych części, ale Tomb Raider pokazał, że można. Może z nieco innym stylu, ale można. Jest nadzieja!

Źródło: Eidos Montreal Community

Tagi: Eidos Montreal galeria playstation 3 thief