Garrett jak go Bozia stworzyła
jako restart serii budzi wiele kontrowersji. Wiele ułatwień na potrzeby dzisiejszego rynku martwią fanów serii, lecz twórcy starają się też dla nich zagwarantować pełne, głębokie doświadczenie. Bez HUDa i innych Focusów.
Wszystkie wspomagacze będzie można oddzielnie wyłączyć, polegając na własnym wzroku, słuchu i sprycie.
Opcje wyświetlania
- Podpowiedzi dot. kierunku celu
- Podświetlanie elementów z możliwą interakcją
- Ustawianie własnych punktów na mapie
- Ikony zagrożenia
- Minimapa
- Obracanie się minimapy
- Wspomaganie celowania
- Aktualizacje dziennika
- Nazwy podnoszonych przedmiotów
- Znacznik ukrycia w cieniu
- Podświetlanie przedmiotów
- "Miganie" łupów
- Ułatwienie przy używaniu wytrycha
- Podpowiedzi wypowiadane przez Garretta
- Pasek życia (włączony/wyłączony/pojawia się przy utracie i powoli zanika)
- Pasek Focus (j.w.)
- Licznik amunicji (j.w.)
Tryb Classic Thief
- Zapis gry wyłącznie na początku misji
- Brak trybu Focus
- Tylko cicha eliminacja (brak możliwości pokonywania przeciwników w walce bądź unieszkodliwiania ich z wyższej pozycji (Batman style)
- Brak celownika przy strzelaniu z łuku
Tryb Legendary Thief
- Brak możliwości używania zwyczajnych strzał (tylko specjalne - wodne, ogniste, z liną)
- Brak przedmiotów odnawiających życie i Focus
- Przy doznaniu jakichkolwiek obrażeń misja kończy się niepowodzeniem
- Wyższy koszt przedmiotów w sklepie
Tryb Ultimate Thief
- Iron Man - po śmierci/niewykonaniu celu misji - Game Over
- Brak możliwości ulepszania przedmiotów (oprócz wymaganych do ukończenia gry)
- Zakaz zabijania ani ogłuszania ludzi i zwierząt
- Zakaz wszczynania alarmów (przez ludzi bądź zwierzęta)
Włączając wszystkie opcje na najwyższym poziomie trudności możemy zdobyć największą możliwą ilość punktów. Warto być pierwszym, gdyż zostanie on na szczycie rankingów już na zawsze, kolejni pokazywać się będą kolejno pod nim.
Po wyeliminowaniu elementów QTE i zdobywania doświadczenia wygląda na to, że możemy dostać godną serii odsłonę. Dla wielu wydaje się niemożliwym dorównać do pierwszych części, ale Tomb Raider pokazał, że można. Może z nieco innym stylu, ale można. Jest nadzieja!