Mateusz Greloch Mateusz Greloch 02.12.2013 14:04
Szef DICE chciałby dynamicznej zmiany pogody w Battlefieldzie
721V

Szef DICE chciałby dynamicznej zmiany pogody w Battlefieldzie

W wywiadzie dla brytyjskiego The Guardian, szef DICE Patrick Soderlund podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak można by usprawnić i zrewolucjonizować gatunek gier FPS na przykładzie serii Battlefield. Jednym z takich pomysłów jest dynamicznie adaptująca się pogoda.

Jak mówi sam CEO, zespół DICE ma wiele pomysłów na innowacje, ale całość sprowadza się do tego, czy da się je zaimplementować używając dzisiejszej technologii.

Jedną z rzeczy która podoba mi się w Battlefield 4 jest geo-rankingi - dzięki temu możesz zobaczyć, kto w Twojej okolicy jest najlepszym szturmowcem. Ale nie chcemy poprzestać na tym - co byście powiedzieli, byśmy postawili serwer, którego zadaniem będzie nadzorowanie np. pogody i pory dnia w zależności od miejsca w którym się znajduje?

Jeśli serwer stałby w Sztokholmie, gdzie obecnie jest bardzo słonecznie, wtedy mapa również mogłaby być słoneczna. Jeśli w Moskwie jest ciemno i pada śnieg, wtedy lokalne serwery w pobliżu puszczałyby tylko ciemne i śnieżne mapy. Patrzysz na możliwości i widzisz, że korzystając z mocy serwerów "w chmurze" można robić rzeczy, o których się wcześniej nawet nie śniło. Powyższy przykład to tylko moje durne gadanie, ale pomyśl jak fajne by to było, gdyby dało się to osiągnąć.

Muszę przyznać, że świetnym pomysłem byłoby wprowadzenie cyklu dnia i nocy, które wymusiłoby na graczach adaptację nie tylko ekwipunku, ale również akcesoriów i taktyk w zależności od tego czy misja rozgrywa się w ciemności lub w pełnym słońcu. Opcję dostosowywania map do pogody za oknem również chętnie bym sprawdził, ale tylko pod warunkiem, że każdy serwer mógłby ją dowolnie wyłączać, inaczej wskaźnik zapadania w depresję zimą wzrósłby o kilkaset procent.

Źródło: TheGuardian.com

Tagi: