XCOM: Enemy Within uprości zabawy save'ami

Gry
707V
XCOM: Enemy Within uprości zabawy save'ami
Mateusz Greloch | 17.10.2013, 12:30

XCOM: Enemy Unknown miał tę nieszlachetną możliwość, by po nieudanej akcji lub niecelnym strzale można było wgrać quick save i spróbować jeszcze raz, lekko modyfikując pozycję lub wybierając innego żołdaka. W XCOM: Enemy Within, Firaxis wprowadza małą modyfikację, mającą nieco urozmaicić rozgrywkę.

Twórcy dodali tryb Save Scum, który po każdym wgraniu zapisanego stanu gry resetuje algorytmy przeliczające szansę na trafienie przeciwnika. Dotychczas było tak, że kiedy mieliśmy np. 80% szans na trafienie, a mimo to strzały były niecelne, to po wgraniu quick save'a i oddaniu strzału z tego samego miejsca, tym samym żołnierzem, z taką samą szansą na trafienie - strzał ponownie mijał się z celem.

W XCOM: Enemy Within dodano opcję w menu, która będzie resetowała algorytmy, więc jeśli ktoś wgra zapis po nieudanym strzale, nie będzie musiał kombinować, po prostu odda ten sam strzał, licząc, że tym razem uda się trafić.

Dla niektórych jest to nie do pomyślenia, zważywszy, że XCOM od zawsze był grą trudną i niewybaczającą błędów, ale to tylko dodatkowa opcja, którą hardkorowcy pominą.

Oprócz tego dodano też statystykę "szczęścia", która w zależności od poziomu trudności, będzie starała się balansować poziom gry. Jeśli ktoś gra na niskim poziomie trudności, to po minięciu się ze strzałem trzy razy pod rząd, czwarty będzie gwarantowany, nawet jeśli szansa na powodzenie wyniesie zaledwie 1 procent.

Dodatek zadebiutuje na rynku 15 listopada, jednak nie będzie możliwe jego ciągnięcie z PS Store, twórcy tłumaczą się zbyt obszerną ilością danych i wydadzą grę w pudełkowej edycji specjalnej, zawierającej podstawkę XCOM: Enemy Unknown i dodatek Enemy Within.

źródło: vg247

Dalsza część tekstu pod wideo
Źródło: własne

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper