"Seria Dark Souls z założenia ma nie dostosowywać się do oczekiwań"
Gry
565V
Szef From Software, Yui Tanimura, nie przejawia najmniejszej ochoty w dostosowywaniu się do wymagań i oczekiwań graczy. W wywiadzie tłumaczy, iż właśnie takie myślenie stanowi o sukcesie serii Dark Souls.
W wywiadzie dla Eurogamera, Tanimura powiedział:
Nie jestem zainteresowany w tworzenie gier, z których gracze będą czerpali jedynie przyjemność, bawiąc się tym, na co czekali. Chcę wzbudzić niepewność. Chodzi o wystawianie oczekiwań fanów na próbę, a nie dawanie im, czego chcą. Seria Dark Souls z założenia ma nie dostosowywać się do tego, czego gracze się po niej spodziewają.
Na tej "niepewności" polega właśnie Dark Souls II. O atrakcyjności tego tytułu zdecydowanie, poza poziomem trudności, decyduje nieprzewidywalność. Chociaż oba te czynniki idą w parze.
Gra nie powinna być trudna z powodu niewygodnego sterowania czy słabej kontroli nad postacią. Taki rodzaj "trudnej gry" prowadzi jedynie do frustracji. U nas każdy może zagrać i ukończyć grę, niezależnie od umiejętności. Trzeba tylko być czujnym.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Dark Souls II.