Star Wars 1313 z gry przeistoczy się w silnik wspomagający animację

Gry
446V
Star Wars 1313 z gry przeistoczy się w silnik wspomagający animację
Mateusz Greloch | 24.09.2013, 13:30

Po wyprzedaniu marki Star Wars, najbardziej oberwało się grze Star Wars 1313, która zapowiadała się na naprawdę ciekawy tytuł mający podejść do tematu Gwiezdnych Wojen z nieco innej strony. Niestety, pomysł zdaje się być martwy, a materiały posłużą do zupełnie innych celów.Po wyprzedaniu marki Star Wars, najbardziej oberwało się grze Star Wars 1313, która zapowiadała się na naprawdę ciekawy tytuł mający podejść do tematu Gwiezdnych Wojen z nieco innej strony. Niestety, pomysł zdaje się być martwy, a materiały posłużą do zupełnie innych celów.

LucasArts przeprowadził krótką prezentację w siedzibie BAFTA, na której pokazał ciekawą technologię nad którą pracuje. Ów technologia ma renderować w czasie rzeczywistym scenki z wykorzystaniem aktorów ubranych w kombinezony do motion capture. W wielkim skrócie na sylwetkę aktorów od razu nakładany jest model postaci, który wraz z wybranym przez animatora tłem i oświetleniem jest gotowy do natychmiastowej obróbki i publikacji.

http://youtu.be/CdsFEMDceNg

Najciekawsze w tym wszystkim ma być to, że całość odbywa się bez jakiegokolwiek opóźnienia, więc można na bieżąco modyfikować ustawienia kamery lub inne elementy wchodzące w skład końcowej kompozycji.

LucasArts przyznało, że technologia powstała na bazie silnika gry Star Wars 1313, co będzie działało na korzyść obu branż:

Wszyscy widzieli co możemy zrobić z filmami, a branża gier wideo dzielnie depcze filmom po piętach, szczególnie jeśli popatrzymy na tytuły na nową generację konsol. Strzelam, że w ciągu następnej dekady zobaczymy ogromny postęp w dziedzinie efektów specjalnych i obróbki graficznej - rzeczywisty ogień, środowiska i potwory.

W ciągu 10 lat osiągniemy realistyczny poziom grafiki generowanej w locie, dzięki czemu post-produkcja okaże się zbędna. Studio okaże się zbędne, a wszystkie ujęcia będzie można dopieścić już podczas pierwszego podejścia. Mam nadzieję, że wirtualna rzeczywistość pozwoli przenieść ze sfery wyobraźni pomysły, które ciężko pokazać w prawdziwym świecie.

Kiedy połączy się gry wideo z technikami kręcenia filmów, możemy zacząć oczekiwać głębokich, intensywnych przeżyć. Możliwości obróbki, cięcia i komponowania na żywo zmienią nawyki produkcji i uwolnią kreatywność w kwestii cyfrowych efektów specjalnych.
Dalsza część tekstu pod wideo

Czy to oznacza definitywny koniec prac nad Star Wars 1313? Mam nadzieję, że Disney nie zarżnie całkowicie tego projektu i prędzej czy później zagramy w coś, co będzie przypominało pierwsze materiały wideo:

http://youtu.be/vh820gAO7e8

źródło: pcgamesn.com

Źródło: własne

Komentarze (4)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper