Paweł Musiolik Paweł Musiolik 27.07.2013 16:56
Sony zabiera głos w sprawie rewelacji serwisu Eurogamer
367V

Sony zabiera głos w sprawie rewelacji serwisu Eurogamer

Przyznaję bez bicia - jestem kompletnie zaskoczony faktem, że Sony postanowiło skomentować informacje, które zostały podane przez serwis Eurogamer. Jeśli ktoś przeoczył, chodzi o to, że PS4 udostępniać ma deweloperom jedynie połowę pamięci RAM na potrzeby gier. Rewelacje te oparto na anonimowych doniesieniach i slajdach z pokazu Killzone: Shadow Fall. W internecie zrobiło się równie gorąco jak za oknem wielu z was, więc większość oczekiwało reakcji.
Przyznaję bez bicia - jestem kompletnie zaskoczony faktem, że Sony postanowiło skomentować informacje, które zostały podane przez serwis Eurogamer. Jeśli ktoś przeoczył, chodzi o to, że PS4 udostępniać ma deweloperom jedynie połowę pamięci RAM na potrzeby gier. Rewelacje te oparto na anonimowych doniesieniach i slajdach z pokazu Killzone: Shadow Fall. W internecie zrobiło się równie gorąco jak za oknem wielu z was, więc większość oczekiwało reakcji.

I reakcja przyszła ku mojemu zaskoczeniu (posypuję głowę popiołem). Jak Sony skomentowało sprawę?
Chcielibyśmy wyjaśnić niezrozumienie jakie wynikło odnośnie naszego podziału na pamięć "bezpośrednią"  i "elastyczną". Artykuł zaznacza, że pamięć "elastyczna" jest pożyczana z systemu operacyjnego i musi być zwrócona, gdy ten tego wymaga. Jednak to nie jest do końca prawdą.

Stan faktyczny prezentuje się tak:

  • "Pamięć bezpośrednia" jest pamięcią przeznaczoną bezpośrednio dla tradycyjnego modelu gier wideo, więc gra kontroluje ją w całości.

  • "Pamięć elastyczna" jest pamięcią zarządzaną przez system PS4 na potrzeby gry i pozwala korzystanie z wirtualnego adresowania pamięci z FreeBSD. Jednak ta pamięć jest w 100% przeznaczona dla gier i nie jest wykorzystywana przez system nigdy. Dlatego jest dostępna zawsze dla deweloperów.


Niestety, nie skomentujemy i nie odniesiemy się do doniesień w sprawie dokładnej ilości rezerwowanej przez system i do czego jest ona wykorzystywana.

Co oznacza ten komunikat? Że Eurogamer częściowo ma rację jeśli chodzi o sposób podziału, jednak nie do końca poprzednie informacje były dobre. Na ten moment, opierając się na cyfrach z serwisu, PS4 dla gier ma 5 GB fizycznej pamięci RAM, a także 512 MB prawdopodobnego pliku stronicowania na dysku konsoli. Więc na ten moment można opierać się na tym, że PS4, podobnie jak Xbox One wykorzystuje na system 3 GB pamięci. Oczywiście jeśli "cyferki" zostaną oficjalnie potwierdzone.

Tagi: playstation 4