Zdaniem założyciela studia Crytek, grafika to najważniejszy aspekt gry
Jak wiemy, studio Crytek stworzyło gry, które wyglądają znakomicie. Far Cry był piękny jak na swój czas, nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku całej serii Crysis i nadchodzącej gry Warface. Takie zdanie Cevata Yerlego wydaje się więc naturalną koleją rzeczy. Oczywiście, znajdziemy mnóstwo osób, które się z tym stwierdzeniem nie zgodzą.Jak wiemy, studio Crytek stworzyło gry, które wyglądają znakomicie. Far Cry był piękny jak na swój czas, nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku całej serii Crysis i nadchodzącej gry Warface. Takie zdanie Cevata Yerlego wydaje się więc naturalną koleją rzeczy. Oczywiście, znajdziemy mnóstwo osób, które się z tym stwierdzeniem nie zgodzą.
Zdaniem prezesa Crytek, grafika stanowi ponad 60% wartości gry. Jak mówi Yerli w rozmowie z serwisem OXM:
Ludzie twierdzą, że grafika nie ma znaczenia. Jednak zagrajcie w Crysisa i zrewidujcie swoje zdanie. Zawsze to wygląda tak, że rozgrywka podąża za grafiką. Piękna oprawa, bez znaczenia czy mówimy o świetnych cieniach, czy oświetleniu, pozwalają pozwolić wczuć się w daną sytuację. "Imersja" dzięki grafice, jest pierwszą rzeczą, która pozwala wczuć się w świat przedstawiony w danej produkcji.
W dalszej części wywiadu, twórca twierdzi, że za aspektami graficznymi idą także kolejne warstwy gier:
Im lepsza grafika, tym lepsza fizyka oraz dźwięki. Pozwala ona także na rozwój artystyczny gry. Zrobienie produkcji spektakularnej pod względem audiowizualnym to 60% udanej produkcji.
Twórca w niektórych aspektach może mieć rację. Jednakże potrafię wymienić wiele pozycji, które mimo kiepskiej oprawy wciągnęły mnie na długie godziny.