Zdaniem założyciela studia Crytek, grafika to najważniejszy aspekt gry

Gry
794V
Zdaniem założyciela studia Crytek, grafika to najważniejszy aspekt gry
Jakub Wojtkowiak | 12.04.2013, 18:22

Jak wiemy, studio Crytek stworzyło gry, które wyglądają znakomicie. Far Cry był piękny jak na swój czas, nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku całej serii Crysis i nadchodzącej gry Warface. Takie zdanie Cevata Yerlego wydaje się więc naturalną koleją rzeczy. Oczywiście, znajdziemy mnóstwo osób, które się z tym stwierdzeniem nie zgodzą.Jak wiemy, studio Crytek stworzyło gry, które wyglądają znakomicie. Far Cry był piękny jak na swój czas, nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku całej serii Crysis i nadchodzącej gry Warface. Takie zdanie Cevata Yerlego wydaje się więc naturalną koleją rzeczy. Oczywiście, znajdziemy mnóstwo osób, które się z tym stwierdzeniem nie zgodzą.

Zdaniem prezesa Crytek, grafika stanowi ponad 60% wartości gry. Jak mówi Yerli w rozmowie z serwisem OXM:

Ludzie twierdzą, że grafika nie ma znaczenia. Jednak zagrajcie w Crysisa i zrewidujcie swoje zdanie. Zawsze to wygląda tak, że rozgrywka podąża za grafiką. Piękna oprawa, bez znaczenia czy mówimy o świetnych cieniach, czy oświetleniu, pozwalają pozwolić wczuć się w daną sytuację. "Imersja" dzięki grafice, jest pierwszą rzeczą, która pozwala wczuć się w świat przedstawiony w danej produkcji.
Dalsza część tekstu pod wideo

W dalszej części wywiadu, twórca twierdzi, że za aspektami graficznymi idą także kolejne warstwy gier:

Im lepsza grafika, tym lepsza fizyka oraz dźwięki. Pozwala ona także na rozwój artystyczny gry. Zrobienie produkcji spektakularnej pod względem audiowizualnym to 60% udanej produkcji.

Twórca w niektórych aspektach może mieć rację. Jednakże potrafię wymienić wiele pozycji, które mimo kiepskiej oprawy wciągnęły mnie na długie godziny.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper